Där finquotar du mig, men dock så är det taget ur sammanhanget. Jag nämner några andra saker också.
Jag har ganska friskt idiotförklarat alla som kör som de gör på bulten och andra sträckor, men man kan ju inte alltid skylla på dem vid olyckor. Jag har råkat ut för olyckor med faktorer inblandat som jag överhuvudtaget inte kan göra nåt åt, såvida jag inte är synsk.
Så Miss_A´s "punkt slut" är ta mig fan inte alls "punkt slut". I så fall beskyller hon mig för olyckan när ett rattfyllo bröt mot väjningplikt med 1,8 promille, och dundrade ut rakt framför mig med sin bil så jag fick väja rakt in i en trädgård.
Har aldrig gjort det misstaget. Ibland är det jobbigt att vara felfri.
Punkt slut var inte menat så som du skriver att det är ditt fel att ett rattfyllo bryter mot väjningsplikt. Det trodde jag man förstod.
Kör man
över sin förmåga och man gör en tabbe så ser jag det så som att ,
det är ingen annans fel än ditt eget att du åker av.
Sen om du kommer dundrandes och du måste väja för ex vilt, ja då är det två faktorer som spelar in,
din fart och sen olyckligtvis rådjuret.
Sen kan man givetvis bli väldigt överraskad även i laglig fart, och i värsta fall kan man inte göra något åt situationen förutom att hoppas på det bästa.
Kör du med nya däck och klotar, då är det ditt fel. Nya däck = hala.
Kan man inte stå emot att gasa satan bara för att det står någon och fotograferar eller samtalar i kurvan med 10 andra , ja då kanske man inte ska framföra ett fordon.
Att vilja verka cool och gasa är för mig idiotiskt, sen finns det givetvis dom som kör fort på bulten som gör det oavsett om någon står där eller inte, han hade skrapat knät där vilket som. Men det är fortfarande den som kör som har ansvaret för att han framför sitt fordon på ett säkert sätt både för sig själv och andra.
Känner man att "nä nu ska jag allt visa dom att jag kan skrapa" och kanske få det på bild, Ja då kanske man ska överväga lite om varför man åker mc.
Åk mc i din egen takt, det är så mycket trevligare att se en mc komma i kurvan i laglig fart.