Världen skulle vara bättre utan politiker, i alla nationer.[skippar rätt meningsuppbyggnad då nedanstående skall uttalas i ett svep]
Så... M kämpar i decenium för att vi skall gå med i NATO, sen när SD förvisso med viss rätta startar en misstroendeförklaring mot en minister som gör att regeringen, med all rätta på grund av det rådande läget och tiden till valet hotar med att avgå så stödjer M det och den personen som Turkiet hävdar har för mycket makt i Sverige blir den som har utlagsrösten i omröstningen och för att välja sida kräver hon att PKK tas bort från terroristlistan och att vi inte säljer vapen till Turkiet men samtidigt har hon inga kurdiska intressen..... Och faller regeringen så visar kaoset att vi inte bör bli medlemmar då kurder har för stor makt över svensk politik och faller de inte så är vi exakt det Turkiet säger.
Bra jobbat allihopa. Dj**la lekstuga bland alla politiker.
Tror jag tar en öl och tänker på annat i helgen ? ?
Kan du förklara varför du tycker att hela regeringen, med rätta, ska avgå om en minister saknar förtroende hos riksdagen? Det är ju bara att släppa den ministern och köra på som tidigare? Riksdagen röstar om misstroende mot Morgan Johansson, inget annat. Om Magdalena Andersson då väljer att frivilligt avgå är det helt och hållet hennes beslut. Något som endast hon är ansvarig för.[skippar rätt meningsuppbyggnad då nedanstående skall uttalas i ett svep]
Så... M kämpar i decenium för att vi skall gå med i NATO, sen när SD förvisso med viss rätta startar en misstroendeförklaring mot en minister som gör att regeringen, med all rätta på grund av det rådande läget och tiden till valet hotar med att avgå så stödjer M det och den personen som Turkiet hävdar har för mycket makt i Sverige blir den som har utlagsrösten i omröstningen och för att välja sida kräver hon att PKK tas bort från terroristlistan och att vi inte säljer vapen till Turkiet men samtidigt har hon inga kurdiska intressen..... Och faller regeringen så visar kaoset att vi inte bör bli medlemmar då kurder har för stor makt över svensk politik och faller de inte så är vi exakt det Turkiet säger.
Tror jag tar en öl och tänker på annat i helgen ? ?
Kritiken mot MJ rörde hans uttalanden om evakuering av tolkar från Afghanistan.Kan du förklara varför du tycker att hela regeringen, med rätta, ska avgå om en minister saknar förtroende hos riksdagen? Det är ju bara att släppa den ministern och köra på som tidigare? Riksdagen röstar om misstroende mot Morgan Johansson, inget annat. Om Magdalena Andersson då väljer att frivilligt avgå är det helt och hållet hennes beslut. Något som endast hon är ansvarig för.
För din egen del så var det inte länge sedan du avfärdade de som trodde att det blir svårt att övertyga Erdogan med att Erdogan spelade charader och att det är lugnt för vi utvisar kurder ibland. Nu får jag ändå ge dig att du backat lite de sista. Hur är status nu, hur många procents chans tror du det är att vi går med i nato i år?
Du gör en SVT nu, det handlar inte om att fälla regeringen, det är bara Magdalenas tolkning.[skippar rätt meningsuppbyggnad då nedanstående skall uttalas i ett svep]
Tror jag tar en öl och tänker på annat i helgen
Osäker på vad göra en SVT är enligt dig.... Du brukar ju ha så extrema tolkningar av saker Så jag säger nej på det bara för att vara på säkra sidan.Du gör en SVT nu.
Nja, om Magdalena gör det till en fråga om att fälls regeringen så blir det ju en fråga om just det.Du gör en SVT nu, det handlar inte om att fälla regeringen, det är bara Magdalenas tolkning.
Misstroendeförklaring
Om riksdagen inte har förtroende för statsministern eller en minister kan riksdagen tvinga regeringen eller ministern att avgå genom att besluta om en misstroendeförklaring.
Så här går det till:
Minst 35 ledamöter måste först gå ihop och föreslå att riksdagen ska rösta om att göra en misstroendeförklaring för att en omröstning ska bli av. Minst 175 ledamöter måste sedan rösta ja till förslaget för att riksdagen ska förklara sitt misstroende för regeringen eller en minister. Det är en majoritet av riksdagens 349 ledamöter. Om riksdagen kommer fram till att den inte har förtroende för statsministern måste hela regeringen avgå eller utlysa ett extra val. Om riksdagen kommer fram till att den inte har förtroende för en minister måste ministern avgå.
Osäker på vad göra en SVT är enligt dig.... Du brukar ju ha så extrema tolkningar av saker Så jag säger nej på det bara för att vara på säkra sidan.
Är misstroendeförklaringen mot MJ baserad på KU kritiken enligt dig? Och i så fall får du gärna utveckla hur.
Eller är det ett politiskt försök till positionering inom rättspolitiken inför valet som satt rampljuset på en politisk vilde som egentligen inte skulle ha något att säga till om? Speciellt när det gäller Sveriges framtida säkerhet.
Detta borde alla partier ha haft koll på och undvikit i det här läget. Speciellt M & S.
Sen vad det gäller Magdalenas hot om avgång. Hon har ju avgått en gång tidigare redan, så kan nog mena allvar.
I vilket fall så är det hela bara pinsamt i den situationen som råder med NATO ansökan.
Vem är kortast egentligen?Kan inte Johansson och Kristersson göra upp i en mini-MMA fight?
Hade hållt med dig om det inte vore för att vi har skjutningar varje dag, och allt runt omkring det. Landet är försatt i brand, det är väldigt allvarlig.Så enkelt är det ju inte alls. Eller tror ni det på allvar?
Ett statsråd företräder Regeringen och de beslut som fattas är regeringens beslut. Inte statsrådets.
Sedan ansvarar självfallet det enskilda statsrådet för sin portfölj/ansvarsområde inom regeringen, dvs är chef för departementet.
Ett misstroende kan riktas mot enskild regeringsmedlem av många orsaker men det är rimligt att utgångspunkten är något annat än regeringens politik. Där utkrävs ansvar av medborgarna vid allmänna val.
Det är valår och jag tror ingen förväntar sig att oppositionen skall låta bli att kritisera sittande regering men misstroendeförklaring mot nuvarande minister pga de sista 30 årens utveckling i Sverige är ju minst sagt huvudlöst särskilt i det läge vi befinner oss i.
Åkesson ger Kakabaveh absolut makt i en fråga om rikets säkerhet och att kalla sig sverigevän i det läget är minst sagt magstarkt. Faller Regeringen blir det ny omröstning i nuvarande Riksdag och förutom att det lär bli samma resultat som sist lär knappast högerblockets aktier stärkas inför valet då de framstår som omogna snorungar. ”Den vuxne i rummet” ville Kristersson framstå som. Tycker någon att han gör det nu?
Vill man eftersträva byte av regering får man börja med att snyta sig och se till att framstå som statsmannamässig och en som faktiskt tar ansvar för landet även när det blåser.
Nej på den med i så fall. Jag utgår varken från röd sida eller blåbrun sida.Att göra en SVT är att alltid utgå från de rödgrönas problembeskrivning, och aldrig från de blågula.
Misstroendeomröstning från SD är baserad på att Morgan Johansson är direkt farlig för Sverige eftersom vi har ett oerhört allvarligt läge i landet, det går åt fel håll och han skyller ifrån sig. Tror jag. Utöver det är han oerhört grov i språket, har flera gånger ljugit, haft en affär med en annan minister, mm. Så det finns väl helt enkelt inget förtroende för honom, borde det göra det?
M, KD, L måste förstås svansa efter SD (som äger nästan hela politiska agendan) för att inte göra SD ännu mäktigare i september.
Men, Magdalena kan offra Morgan, problemet löst.
Förstå hur mycket han kunde vunnit om han hade sagt något i stil med:Faller Regeringen blir det ny omröstning i nuvarande Riksdag och förutom att det lär bli samma resultat som sist lär knappast högerblockets aktier stärkas inför valet då de framstår som omogna snorungar. ”Den vuxne i rummet” ville Kristersson framstå som. Tycker någon att han gör det nu?
Jo jag observerar att du sällan tycker något men ställer många frågor.Nej på den med i så fall. Jag utgår varken från röd sida eller blåbrun sida.
Så misstroendeförklaringen, enligt dig, är inte på grund av kritiken från KU utan den är baserad på den politik det regerande parti för?
Dvs. det är en politisk misstroende förklaring mot en specifik minister och därmed hela regeringen.
(Observera här att jag inte i ovanstående meningar delger min åsikt, utan bara drar slutsat utifrån fakta. Min åsikt vad som bör göras går att utläsa i inlägg #926 4e raden nedifrån)
Hade Magdalena brytt sig det minsta om det här landet hade hon haft ett allvarligt samtal med Morgan för länge sedan, om inte annat för att han beter sig sämre än AfS eller random ungdomsförbund på Twitter.
Det är inte Morgans fel att landet befinner sig i det läge det gör, men han gör sannerligen inte mycket för att ändra det, skyller på kommunerna, så obefintligt ledarskap att man tror inte det är sant.
Har alla glömt Korankravallerna förresten? Vad har Morgan gjort sedan dess? S vill inte ens ha saken utredd, precis som de inte vill veta något om Corona.
Igår var det flera terrorattacker i Trollhättan, var det någon som såg presskonferensen? Morgan visade väl ledarskap?
Det är sorgligt att vi haft massinvandringen som så få ville ha, den är roten till detta. Hur stora var SD 1998?Ni som röstade för mm massinvandring kanske ska chilla lite, ni skapade denna oreda, inte vi.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|