Bör Sverige gå med i NATO?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan det vara så att väljarna inte vill sveriges bästa? Eller har det skett av mer okunskap än ondska?
Som pensionärerna som gnäller över att de har lite pengar i plånboken samtidigt som de plikttroget gått och röstat på mer av samma politik hela livet.
Så är det ju, och media har spelat, och spelar fortfarande en enorm roll här.
Se bara på Wiseguy, köper direkt allt som skrivs om oppositionen till C/S/V/MP.

Jag har en kompis som inte förstod vad jag menade med att Reinfeldt förstört Sverige, han hade ingen koll på migration överhuvudtaget. Han bryr sig om sina hobbies, jobb och familj. Klassiskt lyckligt omedveten moderat.

Apropå Morgan:

 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu fick Ulf sitt straff. Så ovärdigt. Av alla inblandade.

a6476d767ac26e8be9984e2e903cc3b7.jpg
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nej på den med i så fall. Jag utgår varken från röd sida eller blåbrun sida.

Så misstroendeförklaringen, enligt dig, är inte på grund av kritiken från KU utan den är baserad på den politik det regerande parti för?
Dvs. det är en politisk misstroendeförklaring mot en specifik minister och därmed hela regeringen.

(Observera här att jag inte i ovanstående meningar delger min åsikt, utan bara drar slutsat utifrån fakta. Min åsikt vad som bör göras går att utläsa i inlägg #926 4e raden nedifrån)
En misstroendeförklaring har inget med KU att göra. Det handlar endast om riksdagen har förtroende för ministern eller ej. Om man röstar för misstroendet för att man tycker MJ är ful, kort, dålig på sitt jobb eller för pricken från KU är irrelevant. Man röstar för misstroende för att företroende saknas.

Sossarna vill skydda MJ med högt spel och hot om avgång. Vad tror du händer om MJ blir bortröstad och resten av regeringen sitter kvar? Jag har svaret. Man tillsätter en ny minister och kör på i tre månader till valet. Har du en alternativ utgång så får du gärna dela med dig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En misstroendeförklaring har inget med KU att göra. Det handlar endast om riksdagen har förtroende för ministern eller ej. Om man röstar för misstroendet för att man tycker MJ är ful, kort, dålig på sitt jobb eller för pricken från KU är irrelevant. Man röstar för misstroende för att företroende saknas.

Sossarna vill skydda MJ med högt spel och hot om avgång. Vad tror du händer om MJ blir bortröstad och resten av regeringen sitter kvar? Jag har svaret. Man tillsätter en ny minister och kör på i tre månader till valet. Har du en alternativ utgång så får du gärna dela med dig.
Spot.on.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu ljuger du om andra Markus och det är väldigt fult. Gå och tvätta munnen med tvål som farsan din lärde dig :mattias
Nä det var när man använde fula ord.

Du slänger dig med regimens uttryck rakt av, du märker det inte ens själv.

Förmodligen är du helt indoktrinerad och tror att Sveriges läge är normalt.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu verkar det som Maggan och idag Lööf slänger bort sin tid

 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du slänger dig med regimens uttryck rakt av, du märker det inte ens själv.

Förmodligen är du helt indoktrinerad och tror att Sveriges läge är normalt.
Och det hävdar mannen som slänger ur sig invandrings-rants i var och vartannat inlägg som om han skrev av extremhögerns ekokammare.

Du om någon borde vet att jag läser ganska brett när det gäller nyheter. Jag till och med läser ryska statliga nyhetssidor bara för att få se en annan sida på konflikten nere i Ukraina. Sen är ju vissa nyhetssidor knappats nyheter, men ändock kollar jag igenom vad som skrivs i de ämnen som intresserar mig. Så att hävda att jag köper allt som skrivs av en källa är en lögn och det vet du.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En misstroendeförklaring har inget med KU att göra. Det handlar endast om riksdagen har förtroende för ministern eller ej. Om man röstar för misstroendet för att man tycker MJ är ful, kort, dålig på sitt jobb eller för pricken från KU är irrelevant. Man röstar för misstroende för att företroende saknas.

Sossarna vill skydda MJ med högt spel och hot om avgång. Vad tror du händer om MJ blir bortröstad och resten av regeringen sitter kvar? Jag har svaret. Man tillsätter en ny minister och kör på i tre månader till valet. Har du en alternativ utgång så får du gärna dela med dig.
Det behöver inte ha med KU att göra, men denna initierades ju av KU kritiken, som sen gled över i allmän kritik över politiken. Politiken som hela regeringen för. Alltså ett misstroende för regeringen.
Man kan ju även hävda att misstroendeförklaringen initierades av de senaste oppionssiffrorna som släpptes någon timme innan.
Det är ett ganska stort avsteg om vi skall börja med att plocka bort ministrar på grund av att vi inte gillar politiken. Speciellt när situationen är som den är och valet är nära förestående. Att nu görs det som görs, gör ingen skillnad från någon sida. De blåbruna får inte igenom mera och de rödgröna får inte heller det. Det blir bara oönskat kaos och det är larvigt samt att det är högst oansvarigt att göra det.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Så enkelt är det ju inte alls. Eller tror ni det på allvar?

Ett statsråd företräder Regeringen och de beslut som fattas är regeringens beslut. Inte statsrådets.

Sedan ansvarar självfallet det enskilda statsrådet för sin portfölj/ansvarsområde inom regeringen, dvs är chef för departementet.

Ett misstroende kan riktas mot enskild regeringsmedlem av många orsaker men det är rimligt att utgångspunkten är något annat än regeringens politik. Där utkrävs ansvar av medborgarna vid allmänna val.

Det är valår och jag tror ingen förväntar sig att oppositionen skall låta bli att kritisera sittande regering men misstroendeförklaring mot nuvarande minister pga de sista 30 årens utveckling i Sverige är ju minst sagt huvudlöst särskilt i det läge vi befinner oss i.

Åkesson ger Kakabaveh absolut makt i en fråga om rikets säkerhet och att kalla sig sverigevän i det läget är minst sagt magstarkt. Faller Regeringen blir det ny omröstning i nuvarande Riksdag och förutom att det lär bli samma resultat som sist lär knappast högerblockets aktier stärkas inför valet då de framstår som omogna snorungar. ”Den vuxne i rummet” ville Kristersson framstå som. Tycker någon att han gör det nu?

Vill man eftersträva byte av regering får man börja med att snyta sig och se till att framstå som statsmannamässig och en som faktiskt tar ansvar för landet även när det blåser.

Det är ju Maggan som gav Kakabaveh den absoluta makten genom att dra fram kortet om att avgå för att försvara en klåpare.
Maggan kunde ha låtit misstroendevoteringen få löpa på och/eller avsätta Morgan som ju på alla sätt misslyckats vilket även en sosse borde inse. Men istället väljer Maggan att till synes försvara klåparen ända in i kaklet.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En misstroendeförklaring har inget med KU att göra. Det handlar endast om riksdagen har förtroende för ministern eller ej. Om man röstar för misstroendet för att man tycker MJ är ful, kort, dålig på sitt jobb eller för pricken från KU är irrelevant. Man röstar för misstroende för att företroende saknas.

Sossarna vill skydda MJ med högt spel och hot om avgång. Vad tror du händer om MJ blir bortröstad och resten av regeringen sitter kvar? Jag har svaret. Man tillsätter en ny minister och kör på i tre månader till valet. Har du en alternativ utgång så får du gärna dela med dig.

Nja, det är vad som normalt sett borde och skulle ha hänt.

Nu har ju Maggan sagt att hon självklart kommer avgå då vilket efter röstningen sätter henne i situationen att hon antingen måste stå sitt ord och avgå eller så måste hon som en pajas stå där och förklara att hon bara skojade.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och det hävdar mannen som slänger ur sig invandrings-rants i var och vartannat inlägg som om han skrev av extremhögerns ekokammare.

Du om någon borde vet att jag läser ganska brett när det gäller nyheter. Jag till och med läser ryska statliga nyhetssidor bara för att få se en annan sida på konflikten nere i Ukraina. Sen är ju vissa nyhetssidor knappats nyheter, men ändock kollar jag igenom vad som skrivs i de ämnen som intresserar mig. Så att hävda att jag köper allt som skrivs av en källa är en lögn och det vet du.
Jag håller inte med.
Du har en bred bas rörande Ukraina, även om det mesta verkar vara sådant som trendar på Twitter.
Vad gäller Sveriges problem har du visat på precis det motsatta genom att misstänkliggöra allt som inte faller dig i smaken.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Det är ju Maggan som gav Kakabaveh den absoluta makten genom att dra fram kortet om att avgå för att försvara en klåpare.
Maggan kunde ha låtit misstroendevoteringen få löpa på och/eller avsätta Morgan som ju på alla sätt misslyckats vilket även en sosse borde inse. Men istället väljer Maggan att till synes försvara klåparen ända in i kaklet.
Traditionen i Sverige är att du aldrig kan bli avsatt pga att du är inkompetent eller misslyckas med ditt uppdrag, enbart pga att du brutit mot något moraliskt tabu så att du framstår som självisk.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det behöver inte ha med KU att göra, men denna initierades ju av KU kritiken, som sen gled över i allmän kritik över politiken. Politiken som hela regeringen för. Alltså ett misstroende för regeringen.
Man kan ju även hävda att misstroendeförklaringen initierades av de senaste oppionssiffrorna som släpptes någon timme innan.
Det är ett ganska stort avsteg om vi skall börja med att plocka bort ministrar på grund av att vi inte gillar politiken. Speciellt när situationen är som den är och valet är nära förestående. Att nu görs det som görs, gör ingen skillnad från någon sida. De blåbruna får inte igenom mera och de rödgröna får inte heller det. Det blir bara oönskat kaos och det är larvigt samt att det är högst oansvarigt att göra det.
Det är ingen allmän kritik av politiken, ett flagrant exempel på hur du rakt av återger S/SVTs version.

Sverige har haft 151 skjutningar på 151 dagar. Ansvarig minister: det är kommunernas fel.

Kommunerna har inte släppt in miljontals invandrare och skapat detta elände. Morgan är totalt värdelös och vidrig som människa, även om han vore riktigt bra och sympatisk skulle han få sparken eftersom han inte klarar sitt jobb.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Sverige har haft 151 skjutningar på 151 dagar. Ansvarig minister: det är kommunernas fel.
Sa han verkligen det eller tolkar folk det som det?

"MJ -"Men för att det ska fungera krävs ännu mer fokus på förebyggande insatser"
Reporter - "Menar du att man inte gör det, att man misslyckats med förebyggande arbete och att kommunerna inte tar sitt ansvar?"
MJ - Jag menar att kommunerna behöver svara upp på de stora satsningarna som staten gör. Förra året gick kommunsektorn med ett överskott på 52 miljarder kronor, då tycker jag att man kan kräva att kommunerna då också gör de satsningar som behövs i skola, socialtjänst och fritidsverksamhet."


Han säger ju inte att det är kommunernas fel. Han säger att de bör vara en del av lösningen på problemet tillsammans med staten.

Kommunerna har inte släppt in miljontals invandrare och skapat detta elände. Morgan är totalt värdelös och vidrig som människa, även om han vore riktigt bra och sympatisk skulle han få sparken eftersom han inte klarar sitt jobb.
Varken orkar eller tänker ge mig in i en invandrignsdebatt med dig. Det intresserar mig liksom inte.
Men du kan ju själv fundera på vilka faktorer som är annorlunda nu jämfört med de stora vågorna av finnar, chilenare, turkar, jugoslaver, iranier, osv. som kommit in i landet. Hur har samhället sett ut under dessa perioder? Hade vi mera eller mindre narkotika i samhället, fler eller färre poliser, bättre eller sämre skola, mera eller mindre segregation, osv.
Du behöver inte svara mig, för jag är inte intresserad av din åsikt. Mest som en fundering du kan göra själv ifall du vill vidga en-fråge-perspektivet och se en fungerande lösning på de problem som faktiskt finns.
Kom för övrigt nu inte och säg att du vet vart jag står i den frågan. För jag har faktiskt inte yttrat min åsikt gällande det på SH.

Gällande NATO har jag däremot yttrat en massa åsikter :tungan
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det är ingen allmän kritik av politiken, ett flagrant exempel på hur du rakt av återger S/SVTs version.

Sverige har haft 151 skjutningar på 151 dagar. Ansvarig minister: det är kommunernas fel.

Kommunerna har inte släppt in miljontals invandrare och skapat detta elände. Morgan är totalt värdelös och vidrig som människa, även om han vore riktigt bra och sympatisk skulle han få sparken eftersom han inte klarar sitt jobb.
Och kommuner som faktiskt försöker ta tag i hela den här biten. Uppmuntras de?
Staffanstorp tex.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
"MJ -"Men för att det ska fungera krävs ännu mer fokus på förebyggande insatser"
Reporter - "Menar du att man inte gör det, att man misslyckats med förebyggande arbete och att kommunerna inte tar sitt ansvar?"
MJ - Jag menar att kommunerna behöver svara upp på de stora satsningarna som staten gör. Förra året gick kommunsektorn med ett överskott på 52 miljarder kronor, då tycker jag att man kan kräva att kommunerna då också gör de satsningar som behövs i skola, socialtjänst och fritidsverksamhet."

1. Ännu mer? Fortfarande? Så kan man ju liksom alltid säga. När slutar det att behövas "ännu mer"? Ja men det löser säkert biffen, det är kommunerna som legat på latsidan, att ingen tänkt på det tidigare. Vilket geni och vilka dåliga kommunpolitiker vi måste ha.
Kan man inte förebygga på något sätt så att det inte behövs förebyggande insatser hela tiden konstant alltid?
2. För staten har gjort sin del av kakan då eller vad? "Då tycker jag..." Mogge för fan, är det någon som fortfarande bör bry sig om vad du tycker?

Är det åtta år han varit justitieminister nu? Åtta år och det här är vad han har kommit fram till. Är det här vi står?

I intervjun sa han också "– Vi har just nu fler poliser än någonsin tidigare, med bättre verktyg än tidigare. Vi har också fler frihetsberövade än någonsin tidigare och även större möjligheter med kameraövervakning."

Vad bra att vi har det. Och bilen går bra?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sa Hade vi mera eller mindre narkotika i samhället, fler eller färre poliser, bättre eller sämre skola, mera eller mindre segregation, osv.
Du behöver inte svara mig, för jag är inte intresserad av din åsikt. Mest som en fundering du kan göra själv ifall du vill vidga en-fråge-perspektivet och se en fungerande lösning på de problem som faktiskt finns.
Kom för övrigt nu inte och säg att du vet vart jag står i den frågan. För jag har faktiskt inte yttrat min åsikt gällande det på SH.

Ovan text säger rätt mycket om hur jag uppfattar dig:

Ställer många insinuanta frågor, vill inte veta vad andra tycker, gillar inte olika perspektiv, vill inte ha debatt, tänker inte berätta vad du själv tycker.

Kanske vore enklare att avstå diskussion med de premisserna?

Jag har ingen aning vad du tycker om NATO, samma som alla andra MÖP-personer i Märklin -klubben?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
vill inte veta vad andra tycker, gillar inte olika perspektiv, vill inte ha debatt, t
Jag vill inte veta vad DU tycker då du redan deklarerat det ganska livligt i...tja.. de flesta trådar där du medverkat :tungan
Det är ju som att lyssna om på en låt som gått på repeat senaste veckan/månaden/året. Det ger liksom inget.
Lite därför jag inte beger min in i politik-trådar här på SH. För mycket ekokammare av för få. Reddit är bättre på den fronten, även om det kan bli mycket samma sak där med.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top