Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Inlagd på Blocket igår 22 april. Trodde först att bilden var ett misstag. Av en totalkvaddad hoj. Men ska tydligen se ut såhär!

Bifogat

• Skärmavbild 2021-04-23 kl. 15.21.05.png
    Skärmavbild 2021-04-23 kl. 15.21.05.png
    674.4 KB · Visningar: 98
  • Skärmavbild 2021-04-23 kl. 15.21.12.png
    Skärmavbild 2021-04-23 kl. 15.21.12.png
    632.8 KB · Visningar: 90
Du menar att man kan få en lead till ägarens identitet på annat vis...?
Jovisst sörru, även om man vill krångla till det för sig och inte nöjer sig med att söka på namnet, vilket bara ger två träffar i angiven bostadsort.

Men jag vet inte var vi landade i frågan om nödvändigheten att täcka över regplåten? Jag tror att den allmänna uppfattningen var att det är rätt onödigt eftersom vi ändå åker runt på gatorna med siffrorna synliga till vardags.

Inlagd på Blocket igår 22 april. Trodde först att bilden var ett misstag. Av en totalkvaddad hoj. Men ska tydligen se ut såhär!

Jag hade en trashad Neos stående hemma ett tag och lekte då lite med tanken på att bygga om den till någon slags minimoppe.

Funderade faktiskt på av allt folk som bygger om mopeder så funderade jag varför jag aldrig sett någon som kapat ner en vespa till en minimoppe. Nu vet jag nog varför... Dom var nog helt enkelt bättre än mig på att föreställa sig visionen innan den var klar.

Du menar att man kan få en lead till ägarens identitet på annat vis...?
Tja. Exempelvis genom att söka på regnummer på bilerna. Det är ju fler hojar och mopeder med på bilderna och åtminstone en av dom är skylten synlig på så det går utmärkt att söka på det regnumret istället om man vill få reda på vart hojen är.

Nja, Toyman har RK-modellen från 1989, inte denna från 1986.

I övrigt en läcker hoj, men förstår inte riktigt det där med bytt ram, de såldes ju som gatlegala original, så det låter konstigt att de bytt ram för den skull...
Exakt. Största sannolikheten är att dom köpt en skrotad LE -86:a och flyttat över några av de hela LE-delarna på en vanlig gsxr 85:a.

Tja. Exempelvis genom att söka på regnummer på bilerna. Det är ju fler hojar och mopeder med på bilderna och åtminstone en av dom är skylten synlig på så det går utmärkt att söka på det regnumret istället om man vill få reda på vart hojen är.
Lead. Lead.
Nyckelordet är LEAD till ägarens identitet.

Sry, kan inte hjälpa det. Gö-te-borrrrg!!!

Regnummer i annonser har vi diskuterat förr, och kommit fram till att...
...olika människor tycker olika.
Surprise!

Jag tycker det är dumt att visa regnummer i annonser. Andra tycker tvärtom.

Nja, Toyman har RK-modellen från 1989, inte denna från 1986.

I övrigt en läcker hoj, men förstår inte riktigt det där med bytt ram, de såldes ju som gatlegala original, så det låter konstigt att de bytt ram för den skull...
Självklart, du har rätt. Men hade inte Suzuki nån homologiserings-version av 85-87-modellen? Vet att Anders Andersson körde en Suzuki XR-nånting i 24-timmarsloppen på den tiden, kan det ha varit en sån?

Last edited:
Ingen som är sugen på en Hayabusa med TKC80 däck och Punisher stänkskärm modell stor..?
Nähe, inte det...

View attachment 460204
Herrejävlar...
Älgen i fronten, fulkammo överallt och en lastbilsstänklapp bak. Sänkt så det inte går att köra över en asfaltskant ens, och på det TKC80. Undrar om motorljudet är "Yeehaaaww!!"

Är det jag som inbillar mig, eller har det blivit färre annonser på blocket? :va
Det är många privatpersoner som annonserar fordon på Facebook istället. Gratis och man slipper en hel del av Blocket-kaoset om man annonserar i rätt grupp, om jag förstått det rätt.

Blocket är beroende på objekt riktigt jobbigt och otrevligt vid fordonsförsäljning numera.

Hade 800 visningar på fyra dagar på Facebook och 560 på samma tid på Blocket.
Ena är gratis, andra kostar 150:-.

Marketplace kommer jag fortsätta med. Blocket bara i yttersta nödfall.

Men det känns som att det är 5000 annonser färre i år än förra året motsvarande tid.

Det är många privatpersoner som annonserar fordon på Facebook istället. Gratis och man slipper en hel del av Blocket-kaoset om man annonserar i rätt grupp, om jag förstått det rätt.

Blocket är beroende på objekt riktigt jobbigt och otrevligt vid fordonsförsäljning numera.
Det kan ju vara en del av förklaringen, men jag tycker rent subjektivt inte att det är så gott om annonser där heller...

Hade 800 visningar på fyra dagar på Facebook och 560 på samma tid på Blocket.
Ena är gratis, andra kostar 150:-.

Marketplace kommer jag fortsätta med. Blocket bara i yttersta nödfall.

Men det känns som att det är 5000 annonser färre i år än förra året motsvarande tid.
Det är lite det jag menar, jag kollar lite efter en annan hoj, men jag hittar ingen...

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick