Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ibland undrar man vem som till slut köper alla hojar som annonseras ut, inte minst av den här typen. I o f s välvårdade, men ändå gamla hojar. Mer av samlarobjekt eller att bara äga, än att verkligen köra med. Då finns ju mycket annat att välja på, både mer modernt, lättskött och driftsäkert. En mellanstor radfyra med 43 år på nacken? Mycket kan ju gå sönder på en så gammal hoj.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ibland undrar man vem som till slut köper alla hojar som annonseras ut, inte minst av den här typen. I o f s välvårdade, men ändå gamla hojar. Mer av samlarobjekt eller att bara äga, än att verkligen köra med. Då finns ju mycket annat att välja på, både mer modernt, lättskött och driftsäkert. En mellanstor radfyra med 43 år på nacken? Mycket kan ju gå sönder på en så gammal hoj.

I motsats till en 40 år gammal 250?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Platsar min hoj här?

Peter, det kan vara okay att formulera sig så här inne i goda vänners lag - men lägger du ut en mer publik annons med sådan text och innebörd så bjuder du bara upp till dans med prutdårar och sistapriset-idioter.

Jag har vid något tillfälle kostat på mig att trolla en sådan där jävel som bara skall skambuda.
Hojen var redan såld så till vida att en mindre handpenning var överförd på bankkonto - men annonsen var kvar uppe eftersom jag var iväg på jobb och hade annat att tänka på.

En annan köpare, "köpare" hörde av sig och tyckte mitt pris var högt.

- Okay, vad vill du bjuda då?
En löjlig summa, visar det sig. MIndre än hälften mot annonserat pris.

- Okay, vi kör på det.

"VA?! Tar du det...?"

Japp, men bara nu ikväll. Fram med stålarna.

"Eh, oj - vänta, jag ringer tillbaka."

Hörde aldrig av killen. Så klart.

Så, Peter - lägg ingen kraft på sådan människor.
Bjud inte in dem att stjäla din energi.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
I motsats till en 40 år gammal 250?
Enstånkor spelar i en egen liga. Oklart vad det beror på, förmodligen för att de är väldigt basic och påminner gamla hojåkare om deras ungdoms dagar. Nostalgi, med andra ord. Eller för att de är lättmekade, det är enklare att renovera en cylinder/förgasare etc, än fyra stycken som i en radfyra. Hur som helst värderas en Yamaha SR400/500 betydligt högre än en Yamaha XJ900.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Enstånkor spelar i en egen liga. Oklart vad det beror på, förmodligen för att de är väldigt basic och påminner gamla hojåkare om deras ungdoms dagar. Nostalgi, med andra ord. Eller för att de är lättmekade, det är enklare att renovera en cylinder/förgasare etc, än fyra stycken som i en radfyra. Hur som helst värderas en Yamaha SR400/500 betydligt högre än en Yamaha XJ900.

Ja, ingen vill ju ha en gammal cb900... :öga

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Eller kanske tvärt om det finns inte mycket som kan gå sönder.

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Den där 900F-en har varit ute på Blocket tidigare, då nylackad, om man skulle gå efter färgen på prylar runt den på bilderna den gången.

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Exakt, det är ju bara att köpa en påse med problem. Femtioelva ventiler, fjädrar och förgasarmunstycken som kan krångla. Bara att köra till skroten.
Skroten älskar CB900 över alla andra modeller har jag hört av en tveksam källa som min fru känner väl...

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Peter, det kan vara okay att formulera sig så här inne i goda vänners lag - men lägger du ut en mer publik annons med sådan text och innebörd så bjuder du bara upp till dans med prutdårar och sistapriset-idioter.

Jag har vid något tillfälle kostat på mig att trolla en sådan där jävel som bara skall skambuda.
Hojen var redan såld så till vida att en mindre handpenning var överförd på bankkonto - men annonsen var kvar uppe eftersom jag var iväg på jobb och hade annat att tänka på.

En annan köpare, "köpare" hörde av sig och tyckte mitt pris var högt.

- Okay, vad vill du bjuda då?
En löjlig summa, visar det sig. MIndre än hälften mot annonserat pris.

- Okay, vi kör på det.

"VA?! Tar du det...?"

Japp, men bara nu ikväll. Fram med stålarna.

"Eh, oj - vänta, jag ringer tillbaka."

Hörde aldrig av killen. Så klart.

Så, Peter - lägg ingen kraft på sådan människor.
Bjud inte in dem att stjäla din energi.
Tack! ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Skroten älskar CB900 över alla andra modeller har jag hört av en tveksam källa som min fru känner väl...
Hur väl känner din fru den källan? Tveksamma källor skall man ju hålla sig i från att bada i medan bra källor kan man ju både bada näck o ta en slurk av?

Cb 900 var har jag hör det?? ja nu kom det enda hojen Tammer tycker är skrot.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Hur väl känner din fru den källan? Tveksamma källor skall man ju hålla sig i från att bada i medan bra källor kan man ju både bada näck o ta en slurk av?

Cb 900 var har jag hör det?? ja nu kom det enda hojen Tammer tycker är skrot.
Det gäller alla gamla sura radfyror, hopplöst att få ordning på om det börjar krångla
Suzuki gsx, Yamaha xj, Honda cb från tidigt 80-tal. Fyra förgasare, vilka problem det kan bli.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Det gäller alla gamla sura radfyror, hopplöst att få ordning på om det börjar krångla
Suzuki gsx, Yamaha xj, Honda cb från tidigt 80-tal. Fyra förgasare, vilka problem det kan bli.
Nja, hopplöst är det nog bara för de som saknar kunskap. :fakta
Har man ingen kunskap håller man sig till attraktiva motorcyklar som SR250 som bara går och går. :tummenupp

Vi andra som har kunskap och gillar att ge våra SportHojar kärlek och omvårdnad ser det inte som ett problem att lösa det som krånglar. Att köra engelskt höjer dessutom nivån några snäpp vilket, naturligtvis, ökar tillfredställelsen. :hej

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Ja du har så rätt, jag blev tvungen att köpa en ultraljudstvätt till förgasarna på min GSX.
Elände, en sådan ville jag verkligen inte ha.
.
.
.
.
.
Kan vara lite ironiskt.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nja, hopplöst är det nog bara för de som saknar kunskap. :fakta
Har man ingen kunskap håller man sig till attraktiva motorcyklar som SR250 som bara går och går. :tummenupp

Vi andra som har kunskap och gillar att ge våra SportHojar kärlek och omvårdnad ser det inte som ett problem att lösa det som krånglar. Att köra engelskt höjer dessutom nivån några snäpp vilket, naturligtvis, ökar tillfredställelsen. :hej
Nja, tålamod skulle jag säga.
Går att komma långt på en sådan pjäs utan någon vidare kunskap.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nja, tålamod skulle jag säga.
Går att komma långt på en sådan pjäs utan någon vidare kunskap.
Jag skulle krokna omgående om det handlade om en SR250. Där saknas det både intresse och kunskap hos mig, två viktiga saker som krävs förutom tålamod.

Nu är ju, som tur är, den så åtråvärd så den sällan kommer ut på marknaden så den lär aldrig hamna i mitt garage... :banana

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Jag skulle krokna omgående om det handlade om en SR250. Där saknas det både intresse och kunskap hos mig, två viktiga saker som krävs förutom tålamod.

Nu är ju, som tur är, den så åtråvärd så den sällan kommer ut på marknaden så den lär aldrig hamna i mitt garage... :banana
App, app…
Bilder behövs inte ens…men…varför är det ”pil neråt” ? ?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha