Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Ort
- ...på taket
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Generatorn är väl egentligen inget problem, passa på att renovera den nu så kommer den ju att hålla minst 20.000mil till så då gör det inget om den sitter lite illa till
AC:n är ju värre, det enda jag kan rekommendera är att du helt enkelt släpper ut gasen, skruvar dän röret och tillverkar(låter tillverka) ett nytt (kanske tillochmed en slang istället) skulle gissa på att en hydraulfirma skulle kunna hjälpa till med det.
En fyllning av systemet finns ju firmor som gör för tusenlappen, i alla fall i Eskilstuna.
Jag har varit med om att byta kol i den 2 ggr sedan 1997. Jag tror det kanske bero på att jag bara kör några hundra mil om året. Att kommutatorn mister sin patina på vinteruppehållen. Generatorn är ju fin i övrigt och har inga lagerljud.
Om jag är på semesterresa långt hemifrån vill jag kunna byta kol själv.
Om jag släpper ut gasen och demonterar röret, då kommer jag ju inte kunna köra bilen till en AC-firma förrän detta är klart och bilen är körklar, det kan ju bli först i sommar, mtp att jag måste fara med bilen till Ferrita eller liknande firma och få ett nytt avgassystem specialtillverkat. I det läget måste man väl även vacuumsuga systemet samt (för tredje gången) byta torkfilter? systeet har ju varit öppet i månader då?
Är det inte speciella krav på alla slangar i kylsystem?