. Inte riktigt mercedeskvalité.
/J
Tyvärr har ju det begreppet urholkats avsevärt senaste karossgenerationerna.
123:an var väl sista "riktiga" mercan, och 124:an skottsäker som den var, stod ju för att vara den sista handbyggda (om än av turkiska gastarbeiter).
När rundlyset kom -96 föll korthuset, och detta lider meca sviterna av ännu, även om ingenjörerna har blivit tagna i örat och den senaste E-klassekarossen nu återigen är bra. (vilket oxå speglar sig i priset i jmf. med tidigare variant).
Ska se om jag inte har lite W123-detaljer ligger, om det är nåt du vill ha är det bara hämta. Jag har ingen användning för det iaf. Jag tror mig ha lite pickel i boden.
Snygga lösningar f.ö i ditt lilla returjobb. Jag håller med om att returslangen skall göras gedigen, men du motsäger dig själv när du å ena sidan vill ha roadside-repair capability (som i fallet med kolen) men i detta fall väljer en NASA-lösning, som om den går sönder, inte går att laga vid vägkanten. Vilket en enkel slang med slangklämmor hade gått att göra.
Likafullt håller jag med att det ska se ut som om MERCA gjort det, och inte STT.
Nu fick du ju tyvärr hallickfärger på kopplingarna... men som sagt de sitter osynliga. Och vill man kan man ju medelst stålull ta bort eloxeringen och/eller bara välja att lackera dem silver.
Det är overdo...men men...
Det ska bli kul att höra dina kommentarer om hur du upplever skillnaden i motorkaraktär sen!