Dieseltråden.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vaffan blire plusgrader nu när Jag äntligen instalerat värmaren?! :mad: Drog klart alla ledningar i dag och har proveldat hela eftermiddan.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Vaffan blire plusgrader nu när Jag äntligen instalerat värmaren?! :mad: Drog klart alla ledningar i dag och har proveldat hela eftermiddan.

DÅ får du väl fixa till ett ställbart spjäll för insugnings luften så långfården kan stå och ryka lite hotfullt när den väntar på dig!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
hehe den rycker hotfullt som den är. dieselknacket i kombo med bladfjädrar from hell gör susen för tomgångsrycket.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
hehe den rycker hotfullt som den är. dieselknacket i kombo med bladfjädrar from hell gör susen för tomgångsrycket.

Vad får man ge i skatt för en sån därn diesellastbil? Tänkte försöka lura farsan att han behöver nått sånt om vi ska bygga om landstället.. så kan jag låna när jag ska frakta matkassar från city gross :yoparty

Dr.Bike

Guest
Men, då är den alltså inte särskilt modern:D :D

Helt korrekt!
Årsmodell -66
Allt manuellt.
3 fettnipplar, 1 bränsleintag, 1 cylinderlopp, 1 brumrör, och kräver vant handlag:
Säkerhet utan tveksamhet, men ändå varsamhet.
Dyr i drift. Svårstartad. Svårt att hitta rätt bränsle. Men när hon sjunger, sjunger hon den bästa sången!

Inte som dagens självsmörjande självgående tingestar som vilken fjunis som helst kan hantera utan gedigen erfarenhet ;)

Vad får man ge i skatt för en sån därn diesellastbil? Tänkte försöka lura farsan att han behöver nått sånt om vi ska bygga om landstället.. så kan jag låna när jag ska frakta matkassar från city gross :yoparty

Finns tabeller på vv hemsida, där det hela beror på vikt. Det är alltså omöjligt att ge ett korrekt svar utan att veta vad fordonet väger.
Jag laddade ner tabellen för personbilsdieslar, så tyvärr kan jag inte svara även om du visste. Men tabellerna hittar du där.

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Jag pyntar bara 1600 spänn i skatt. Totalt är det den billigaste bilen Jag har ägt.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh
Jag pyntar bara 1600 spänn i skatt. Totalt är det den billigaste bilen Jag har ägt.

hur fän kommer det sig?
följde dr.bikes tips om vv som länkade vidare till transportstyrelsen som länkade till skatteverket där dom hade tabellen( värsta skattjakten :näsblod)
och på tabellen där så ska en lätt dieseldriven lastbil på 2.5 ton kosta 3 941kr om året.. :va

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
hur fän kommer det sig?
följde dr.bikes tips om vv som länkade vidare till transportstyrelsen som länkade till skatteverket där dom hade tabellen( värsta skattjakten :näsblod)
och på tabellen där så ska en lätt dieseldriven lastbil på 2.5 ton kosta 3 941kr om året.. :va

Å fan. Då kanske det är 1600 i halvåret i stället, låter mer rimligt då den väger 3010 kg. Ingen koll men Jag bröjsar bara. Resor billigare att äga en min jevla suraudi jallafall.

Om nån månad ska Jag byta olja i henne. fjorton liter går det i rovan!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Å fan. Då kanske det är 1600 i halvåret i stället, låter mer rimligt då den väger 3010 kg. Ingen koll men Jag bröjsar bara. Resor billigare att äga en min jevla suraudi jallafall.

...och man behöver inte köra upp henne på nån djefla lyft för att få in baljan under tråget! :D

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
...och man behöver inte köra upp henne på nån djefla lyft för att få in baljan under tråget! :D

Jag och en polare manövrerade in min förra ford, en F250 (mopeden) på ok-jördesjelv :mad:. vi fick köra halva långforden i taget för lyften orkade inte hela.

F350:in är ju lite högre + att den är klossad 2" så den kan man sitta under och pula fast man får akta växellådsbalken... Den har man dragit kålroten i några gånger.

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Hoj
gixxah sevenfifteh

Ja dom vet nog inte själva hur dom ska skatta folk.. :(
har noterat din åsikt om din audi dock och det känns som att du skulle tycka att audin var dyrare även om de betalade dig för att åka runt i den! :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ja dom vet nog inte själva hur dom ska skatta folk.. :(
har noterat din åsikt om din audi dock och det känns som att du skulle tycka att audin var dyrare även om de betalade dig för att åka runt i den! :D

Inte då. Värdeminskningen är enorm även på en beggad, Den ska småservas mellan de stora sevicarna, försäkring, mm. Sen har den som Jag skrev tidigare sjukt många saker man irriterar sig på. Hatar den bilen.

Forden kostan den skatten, 600 spänn i traffikförsäkring och så lite soppa. 1,4 liter milen. Ingen som helst värdeminskning.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Är den inte tungreggad, då kan det nämligen stämma med 1600 om året?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

"Lantmännen".
Agrololjorna är både billiga och bra.
Passa på och tjöp ett halvfat.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag och en polare manövrerade in min förra ford, en F250 (mopeden) på ok-jördesjelv :mad:. vi fick köra halva långforden i taget för lyften orkade inte hela.

F350:in är ju lite högre + att den är klossad 2" så den kan man sitta under och pula fast man får akta växellådsbalken... Den har man dragit kålroten i några gånger.

Här är några dieselsnorisar som mixtrar med NOS i detroitstålet, verkar inte helt stabilt. Hål i dörren :D

[YOUTUBE-ID]v9Z5Hd0yqvg&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Här är några dieselsnorisar som mixtrar med NOS i detroitstålet, verkar inte helt stabilt. Hål i dörren :D

[YOUTUBE-ID]v9Z5Hd0yqvg&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Fasen i helvitte va de tar ut hk och nm!!! varför kan Jag inte ha ett liv som går ut på att jag och polarna är i garaget och bänkar dieselloken med nos medans de lokala cheyerna glider omkring på snigelspåren utanför ivriga att få se bänkpapprena? :mad:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Fasen i helvitte va de tar ut hk och nm!!! varför kan Jag inte ha ett liv som går ut på att jag och polarna är i garaget och bänkar dieselloken med nos medans de lokala cheyerna glider omkring på snigelspåren utanför ivriga att få se bänkpapprena? :mad:

Det är fördelen med killar :D

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...