Dr.Bike
Guest
Förlåt, jag tycker enormt mycket synd om dig...Det är bara väldigt lätt att skratta åt andras olycka
Jag lovar att du ska få skratta åt mig när jag stöter på patrull med min bil
Det enda elfelet jag märkt av hittills (10-15 mils körning) är att ljusets huvudströmbrytare kärvar lite när man ska stänga av ljuset. Av någon anledning vill inte knappen stanna i av-läget utan fjädrar tillbaka så att man ibland inte kan stänga av instrumenteringsbelysningenI övrigt funkar alla lampor, alla fläktinställningar och dylikt... Har visserligen inte hunnit testa riktigt allt ännu, men allt av akut värde (lysen, blinkers, tuta och dylikt) funkar som det ska
Så vitt jag kan höra och känna så är framvagnen i bra skick, inga krängningar och inga missljud som jag lagt märke till i alla fall. Jag får väl helt enkelt hoppas på att du fick tag i ett riktigt dåligt ex och att mitt håller som det skaLovar att uppdatera så fort det går åt fanders som sagt
Hoppas att min är som dina!![]()
Ahjusteja...nu kommer jag ihåg...
DET "felet" hade jag oxå på en 86:a, och det var ett fel som kan utveckla sig till bilbrand om man har tur!
Det är ledningsbanornas släpkontakter som har /får för klen ledningsarea efter några års slitage, och därmed agerar resistorer istf just ledningar.
Värme alstras, och ledningsbanorna får plasten att smälta.
Iom detta sjunker ena ledningsbanan ner och problemet förvärras allteftersom med gnistbildning som följd.
Fix: Ta isär, bänd upp ledningsbanan, putsa, bädda med epoxy under den! Voila´
Samma fenomen brukar vissa tändningslås ha på en del olika bilar.