Skrotnisse
What would Shervin do?
"Fördelarpump"?Om man har en radpump som har tillräckligt stort reservdeplacemenet (överkapacitet) så är det "bara" att ställa upp reglerstångsstoppet. Men sedan måste man också ofta omjustera andra parametrar i regulatorn som tomgång och dämpning. Här är en beskrivning av de skruvar som sitter innanför locket på min pump.
http://www.mercedesshop.com/shopforum/showpost.php?p=1772106&postcount=20
Men jag pillar inte på min dieselpump själv, det är lätt att skruva bort sig, jag kommar att låta en tekniker på STT göra det åt mig. Så jag vet att det blir korrekt. Sak man skruva själva så ska man gå på ngn beprövad inställning man fått ta del av. Inte köra trial and error.
Hur det ser ut på din pump vet jag inte. Jag tror att det sitter en fördelarpump på din bil, ingen Bosch-radpump som på min.
Är det en sådan med konstanttryck och ventiler?
Dessa ställer man väl tiden ventilen skall vara öppen på?