PippiT
Professionell mobbare
tänkte väl det. ska införskaffa en niosvansad katt, så får vi se
I'll be waiting.
tänkte väl det. ska införskaffa en niosvansad katt, så får vi se
Ja vafan du får väl se till att jag vet att du "kommer" nästa gång.
Visst finns det en risk att dö när man kör hoj. Det finns en risk att dö när man sprättar upp ett korvpaket med en slö kniv också, om man råkar vara väldigt klantig, slinter och fimpar handleden. Lite sätter man väl ribban själv dock, om man tar det "lugnt", läser av trafiken, har bra skyddsutrustning och en hel&fräsch hoj så har man bra mycket bättre odds än om man åker i shorts, t-shirt å tycker att allt under 200 är fånigt, oavsett tid, plats och trafiksituation, helst med bara ett hjul i backen.Tycker det känns ganska patetiskt med alla V.I.F och R.I.P som om det skulle vara något som hör till, att det finns en risk att man dör pga att man kör mc
Om vi hojåkare klagar på bilister som "aldrig" flyttar sig ur vänstra filen på motorvägen kan det ju vara en hit att vi själva tittar massor bakåt oxå... Samt så menar jag att vi som ofta kör dessa vägar, bulten, bogan osv ÄR eller BORDE vara medvetna om att folk "sk bombar" dessa sträckor.
Nu var det inte det jag skrev utan att jag tycker att folk borde tänka mer på riskerna med att ligga och elda inne i stan eller i tät trafik. Riskerna är så mycket större att det går åt fanders än på en skogsväg.
Tycker det känns ganska patetiskt med alla V.I.F och R.I.P som om det skulle vara något som hör till, att det finns en risk att man dör pga att man kör mc
Tycker det känns ganska patetiskt med alla V.I.F och R.I.P som om det skulle vara något som hör till, att det finns en risk att man dör pga att man kör mc
Mycket bra inlägg...
Men du... Ta och tagga ner lite... Du har fortfarande inte fattat nåt av det jag skrev ang din körning i den där tråden.. Jag skojade med dig det var på skämt det var alltså inte allvar...
Du skrev till en av dina polare i den tråden att han körde som en tjej och att du åker ifrån han (Du skojade med han) inget fel med de..
Och jag tänkte att jag skulle skoja lite med dig och skrev det här som svar på det du skrev till din polare..
"Vem var det som blev om åkt av en H-D i helgen på kringelikrog väg......?"
Du tog det tydligen väldigt hårt och verkade inte förstår att jag skojade med dig och där var diskussionen igång...
Vafan kom igen släpp det där nu man måste väl ändå kunna skoja lite med dig annars kanske du inte ska hålla på och skriva på ett öppet forum om du inte kan ta det..
Sen undrar jag lite vad du anser vara lugn körning när du säger att vi knappast körde lugnt när det gick i laglig hastighet...
Det var första gången för mig också att köra på den vägen faktiskt..
Och hon som ledde gruppen (En dam på 46år) körde lugnt just för att alla skulle hänga med...
Jag kritiserar absolut inte din körning eller säger att du är en dålig förare osv... Snarare tvärt om, så jag hoppas inte att du tar illa upp men jag är bara lite nyfiken på vad som är lugnt när 70 på 70 väg inte anses vara lugn körning.
Hur vet du vilka Pippi hänger med...? Och oavsett vilka hon nu hänger med vad har det med HENNES körning att göra egentligen.. Eller hennes åsikter.. Pippi brukar inte köra några bombrepor hon brukar nog snarare ta det lite lugnt när hon kör enligt mitt tycke iaf.. Men allt är ju relativt..
Har aldrig träffat någon som imponerats av det förutom spånhuvudet på hojen baken som visst ska vara lika "cool".
Det du efterlyser låter som sunt förnuft tycker jag. Problemet är (inte bara på sporthoj) att man får stämpeln "moralkärring" när man talar för det.
Jag uppfattar det som stötande när folk som inte har en aning om den avlidne spyr ur sig ett "rest in peace" på ett forum, men det är nog inte det du menar.
Och det är bara en uppfattning jag har som kanske inte delas av den avlidnes familj/vänner.
Nej, problemet är att ditt förnuft inte är samma som mad_skillz förnuft.
Eller mitt för den delen.
Jag uppfattar det som stötande när folk som inte har en aning om den avlidne spyr ur sig ett "rest in peace" på ett forum, men det är nog inte det du menar.
Och det är bara en uppfattning jag har som kanske inte delas av den avlidnes familj/vänner.
Däremot förstår jag inte vad du menar med att det inte skulle finnas en risk för att dö när man kör hoj. Är du en av dessa mentala dvärgar jag refererade till tidigare i tråden? Jag tror inte det, så varför förstår du inte att det kan vara LIVSFARLIGT att köra hoj som de flesta gör?
Många gånger över 100km/h (eller 250km/h för den delen med) i praktiken oskyddade, meter ifrån bergväggar, mötande lastbilar och grus i kurvorna. Risk för att dö...? Skojar du med oss?
Att köra som f-n förbi utfarter, cyklister och hästar eller vad som helst tjänar inget till heller. Det skapar bara ett förakt mot MC-ister. Folk som tycker det tuffaste som finns att köra som helv*te i tätorter är ännu dummare. Har aldrig träffat någon som imponerats av det förutom spånhuvudet på hojen baken som visst ska vara lika "cool".
Att folk är villiga att riskera sitt eget liv är en sak, men vad är värst;
Köra ihjäl sig själv eller ta livet av, t ex, ett barn som sprang ut och själv överleva?
Det är precis sånt som vi försöker pränta in på våra gruppkörningar.
Och innan någon annan säger det, ja, det kan gå lite fel på vägen från gruppkörningen till McD... men då har vi redan kört 10-15mil i gruppkörning och säger att nu är det upp till var och en.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|