Stött på? Jag läser om ''Bror duktig'' varje dag, som säger åt andra vad som är rätt och fel, men jag har väldigt svårt att tro att dom själva kör prick lagligt..
Ja, det är sant. Desto mer adrenalinmissbrukare man är desto farligare blir man..
Japp, stämmer mycket bra det. Men det tycker jag inte har med åldern att göra, identifiera faror handlar om sunt förnuft
Det där tror jag är en tolkning som du gjort själv som jag inte fattar var den kommer ifrån.
Jag har själv anklagats för att vara en så kallad "bror duktig" och jag har flertalet gånger fått kommentarer om att jag säkert bryter mot hastighetsgränserna ibland.
Men sanningen är den att jag ofta ligger över hastighetsgränserna. På 70 och 90 sträckor gör jag det nästan alltid. Oavsett det är i bil eller på MC. Däremot försöker jag hålla mig till hastighetsgränserna på 50 och 30 sträckor. Särskilt om det är utanför skolor, dagis eller liknande.
En del av grejorna som jag gör skulle säkert uppröra vissa personer. Det har ju att göra med att alla har olika värderingar och olika vilja till risktagningar.
Jag är väl medveten om att dom gånger som jag skruvar på lite extra så innebär det en ökad risk att det ska gå illa. Likväl så gör jag det. Det innebär att jag inte kan gnälla på dom som kör 90 efter en kurvig 70 väg. För jag gör det själv.
Det hindrar dock inte att jag får tycka att dom som kör 200 på samma 70 väg gör fel.
Det som folk kallar för Bror duktig här på forumet är i 99 fall av 100 någon som anser att tröskeln för vilka risker som är värda att ta borde vara lägre. Jag har faktiskt i inga eller väldigt få fall sett något som antytt att någon av dessa personer ansett sig själva som ofelbara som följer alla regler. Det enda man med säkerhet kan säga är att dom personer som kritiserar bombarrepor inte själva ägnar sig åt just bombarrepor. Dock är det väldigt enkelt att slå ifrån sig kritik med motiveringen att den som kritiserar är en moraltant som ägnar sig åt dubbelmoral. Särskilt om man inte kan hantera kritik.
Min poäng är att jag måste inte följa alla regler för att få anse att någon annan kanske gör något dumt.
Eller för att dra en liknelse. Om någon skulle bryta sig in i mitt hem skulle jag med glädje slå den personen sönder och samman. men detta är ju olagligt enligt svensk lag.
Innebär det att jag inte får vara emot våldtäckt eller mord?
Ovasett det finns "bror duktig" eller inte på forumet så är det ju ett faktum att det på sina håll körs väldigt fort på allmän väg och tas ganska rejäla risker och det leder förr eller senare till att någon skadas svårt eller stryker med.