Diskussion olyckor 2010

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Stött på? Jag läser om ''Bror duktig'' varje dag, som säger åt andra vad som är rätt och fel, men jag har väldigt svårt att tro att dom själva kör prick lagligt.. :D

Ja, det är sant. Desto mer adrenalinmissbrukare man är desto farligare blir man..

Japp, stämmer mycket bra det. Men det tycker jag inte har med åldern att göra, identifiera faror handlar om sunt förnuft :tummenupp

Det där tror jag är en tolkning som du gjort själv som jag inte fattar var den kommer ifrån.

Jag har själv anklagats för att vara en så kallad "bror duktig" och jag har flertalet gånger fått kommentarer om att jag säkert bryter mot hastighetsgränserna ibland.

Men sanningen är den att jag ofta ligger över hastighetsgränserna. På 70 och 90 sträckor gör jag det nästan alltid. Oavsett det är i bil eller på MC. Däremot försöker jag hålla mig till hastighetsgränserna på 50 och 30 sträckor. Särskilt om det är utanför skolor, dagis eller liknande.

En del av grejorna som jag gör skulle säkert uppröra vissa personer. Det har ju att göra med att alla har olika värderingar och olika vilja till risktagningar.

Jag är väl medveten om att dom gånger som jag skruvar på lite extra så innebär det en ökad risk att det ska gå illa. Likväl så gör jag det. Det innebär att jag inte kan gnälla på dom som kör 90 efter en kurvig 70 väg. För jag gör det själv.
Det hindrar dock inte att jag får tycka att dom som kör 200 på samma 70 väg gör fel.

Det som folk kallar för Bror duktig här på forumet är i 99 fall av 100 någon som anser att tröskeln för vilka risker som är värda att ta borde vara lägre. Jag har faktiskt i inga eller väldigt få fall sett något som antytt att någon av dessa personer ansett sig själva som ofelbara som följer alla regler. Det enda man med säkerhet kan säga är att dom personer som kritiserar bombarrepor inte själva ägnar sig åt just bombarrepor. Dock är det väldigt enkelt att slå ifrån sig kritik med motiveringen att den som kritiserar är en moraltant som ägnar sig åt dubbelmoral. Särskilt om man inte kan hantera kritik.

Min poäng är att jag måste inte följa alla regler för att få anse att någon annan kanske gör något dumt.

Eller för att dra en liknelse. Om någon skulle bryta sig in i mitt hem skulle jag med glädje slå den personen sönder och samman. men detta är ju olagligt enligt svensk lag.
Innebär det att jag inte får vara emot våldtäckt eller mord?

Ovasett det finns "bror duktig" eller inte på forumet så är det ju ett faktum att det på sina håll körs väldigt fort på allmän väg och tas ganska rejäla risker och det leder förr eller senare till att någon skadas svårt eller stryker med.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Är du rädd för motorcyklar som åker fort ska du kanske inte åka på bulten :D

Sen är det bättre att vara rädd för saker som utgör verkliga risker i trafiken, typ bilar och sånt...

Du menar att om man kör motorcykel så kan inte en annan motorcykel utgöra en risk under några omständigheter?
Efter Bulten körs det djävulskt fort och det är självklart att det utgör en risk för alla som vistas efter den vägen oavsett fordon dom kör.

Visst. en bil är tyngre än en hoj och kan ställa till med mer skada men när du kör hoj räcker det ju med att någon touchar dig för att du ska dra rätt ut i spenaten och om spenaten just där består av träd och stenblock så kan det sluta ganska illa.
Och om du tror att en hoj inte är tillräckligt tung för att ge någon en tillräcklig knuff för att det ska gå åt helsike borde du kolla på Moto GP på TV. Där händer det att folk kör av för att någon annan glider på dom.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Men varför kör man på Bulten om man inte har dödslängtan :va det finns ju oändligt med fina MC vägar i Sverige för att man ska behöva åka där och och agera stoppkloss och riskera bli topederad av någon som kommer i +200 km/h över krönen.

Jag ska väl kunna köra precis vart jag vill och räkna med att folk håller sig på sin sida av vägen? Eller?


Är du rädd för motorcyklar som åker fort ska du kanske inte åka på bulten :D
Sen är det bättre att vara rädd för saker som utgör verkliga risker i trafiken, typ bilar och sånt...

Skrev jag att jag är rädd för motorcyklar som kör fort? Det är inte farten jag är rädd för, men vem fan skiter inte ner sig när man kommer i en skymd kurva och plötsligt får man möte på sin sida av vägen? Det går faktiskt köra fort på sin sida av vägen oxå!!! Hur många bilar har krockat med motorcyklar på Bulten varav det varit bilistens fel och hur många motorcyklar har kört av /kracshat där varav det varit deras eget fel?




Jag kör ut till Bulten för att det är en helt underbar väg att köra och för att det är en gemenskap som heter duga bland folket därute. Man kan åka ut dit och alltid ha någon att snacka gemensamma intressen med när man inte har något att göra. Varför ska man behöva välja bort det för att vissa måste leka självmordsbombare och leka linslusar för kamerorna.
All heder istället åt folk som KAN köra Bulten på rätt sida av vägen. Finns folk som kör därute som får riktigt snygga och fräcka bilder utan att riskera livet på andra. Dom kör i bra hastigheter och med bra kontroll över sig själv och sin hoj. :Bugar
Har sett Bullysmile tex komma i lugna hastigheter med era eftersökta knäskrap så det blir en fröjd för ögat att se honom åka. Där känner man inte...fan han kommer köra av snart om han fortsätter sådär.

Jaja det är bara vad jag tycker, gemenskapen är viktigare än att visa hur fort jag kan köra och hur lågt jag kan ligga i kurvorna...men det är ju bara jag. :)
 

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Har ögnat igenom tråden och läst de lite mer intressanta inläggen och tycker att (inga namn nämnda) det är för många med bristande hänsyn på vägarna.

Till exempel att säga en såg sak som att om man är med i en olycka har man endast sig själv att skylla? Ren idioti! Vi delar på ansvaret!

Nu är bilderna nedan från en äldra olycka som jag inte minns alla detaljer ifrån, men paret som satt i bilen hade ingen som helst chans att ens reagera när idioten på två hjul kom i över 250km/h. De dog alla omedelbart. Tvivlar starkt på att de gjorde ngt fel för att ha varit ansvariga för den olyckan, vilket också var polisens slutsats. Den skedde på en 70 väg. Bilen var flyttad nästan 10 meter av kolissionen och voltade. Mc föraren blev funnen inne i bilen tillsammans med mcn.

Återigen till min poäng, visa hänsyn där ute. Det finns inget som heter "olyckan drabbar endast mig". Du kan inte kontrollera händelseförloppet, det är därför det kallas för en olycka och inte japansk kamikaze pilot.

Edit stavfel
 

Bifogat

  • bild1.jpg
    bild1.jpg
    44.2 KB · Visningar: 514
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    38.8 KB · Visningar: 883
Last edited:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nu är bilderna nedan från en äldra olycka som jag inte minns alla detaljer ifrån, men paret som satt i bilen hade ingen som helst chans att ens reagera när idioten på två hjul kom i över 250km/h. De dog alla omedelbart. Tvivlar starkt på att de gjorde ngt fel för att ha varit ansvariga för den olyckan, vilket också var polisens slutsats. Den skedde på en 70 väg. Bilen var flyttad nästan 10 meter av kolissionen och voltade. Mc föraren blev funnen inne i bilen tillsammans med mcn.
Edit stavfel

Om jag inte har helt fel så är det där Bålstaolyckan med pensionärsparet för nåt/några år sedan. Har för mig att det va nån smart som skrev att eftersom pensionärerna svängde ut från en väg så är det ju deras fel. Lätt att se någon som dyker upp i 250km/h. Ena sekunden är han/hon inte där och i nästa sitter denne inborrad i bilen.
 

HooX

Ny medlem
Gick med
17 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Nikon
hittade på en tråd en webb sida för att räkna ut reaktionsträcka, broms och stopp sträcka.. Den blir jäääävligt lång i 250 blås.

http://hem.ektv.nu/~ekt000851/stoppstracka.html

Stoppsträcka: 450 meter
Bromssträcka: 375 meter
Reaktionssträcka: 75 meter. (Reaktionsstid=1 sek.)

Så varken dom i bilen eller den på hojjen hinner blinka innan det är kört :gnissla
 

adde78

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Hägerstensåsen/telefonplan
Hoj
1000 k5 Såld, zx10r års 09.
Har ögnat igenom tråden och läst de lite mer intressanta inläggen och tycker att (inga namn nämnda) det är för många med bristande hänsyn på vägarna.

Till exempel att säga en såg sak som att om man är med i en olycka har man endast sig själv att skylla? Ren idioti! Vi delar på ansvaret!

Nu är bilderna nedan från en äldra olycka som jag inte minns alla detaljer ifrån, men paret som satt i bilen hade ingen som helst chans att ens reagera när idioten på två hjul kom i över 250km/h. De dog alla omedelbart. Tvivlar starkt på att de gjorde ngt fel för att ha varit ansvariga för den olyckan, vilket också var polisens slutsats. Den skedde på en 70 väg. Bilen var flyttad nästan 10 meter av kolissionen och voltade. Mc föraren blev funnen inne i bilen tillsammans med mcn.

Återigen till min poäng, visa hänsyn där ute. Det finns inget som heter "olyckan drabbar endast mig". Du kan inte kontrollera händelseförloppet, det är därför det kallas för en olycka och inte japansk kamikaze pilot.

Edit stavfel

Den där olyckan inträffade på utfarten från flisbergs, raksträckan vid bro. tror det var 2002 och enligt kollegor var det ingen trevlig syn de möttes av.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Jag kör lastbil mellan Örebro Och Bro varje dag.
Och tyvärr får jag se puckon till motorcyklister varje gång det är fint väder ute.
Senast igår så såg jag 3st som trodde dom var odödliga.

2st i Västerås ligger och trycker en halvmeter bakom en bil på motorvägen. En annan i Enköping gör en vänstersväng ut mot mötande trafik.

Det är så man blir mörkrädd ibland.
 

jetson

Guest
Du menar att om man kör motorcykel så kan inte en annan motorcykel utgöra en risk under några omständigheter?
Efter Bulten körs det djävulskt fort och det är självklart att det utgör en risk för alla som vistas efter den vägen oavsett fordon dom kör.

Visst. en bil är tyngre än en hoj och kan ställa till med mer skada men när du kör hoj räcker det ju med att någon touchar dig för att du ska dra rätt ut i spenaten och om spenaten just där består av träd och stenblock så kan det sluta ganska illa.
Och om du tror att en hoj inte är tillräckligt tung för att ge någon en tillräcklig knuff för att det ska gå åt helsike borde du kolla på Moto GP på TV. Där händer det att folk kör av för att någon annan glider på dom.

Jag vet att det finns en risk men den är inte ens värd att nämna om man tittar på statistiken. Ändå kommer det upp gång på gång.

Nej. Självklart finns det fall där man råkar ut för en olycka trots att man själv kanske hållt sig till reglerna och varit försiktig.
Men trots allt så är det ju så att i mellan 80-90 procent av olyckorna där motorcykel är inblandad så kan man av olycksförlopp mm dra slutsatsen att motorcyklisten kört avsevärt över gällande hastighetsgränser.

Svammel baserat på påhittade siffror

Läs
http://www.trafikverket.se/PageFiles/28172/llycksutveckling_mc.pdf

80-90% var nog den värsta överdriften och svartmålningen jag hört (och från en hojåkare dessutom, eller mullvad som jobbar för Tingvall? :va)
 
Last edited:

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Jag ska väl kunna köra precis vart jag vill och räkna med att folk håller sig på sin sida av vägen? Eller?

Självklart önskar väl alla det, nu är det ju inte så i verkligeheten, man behöver ju bara titta i olycksstatestiken för bulten, eftersom folk kör som vettvillingar och chansen att bli mejjad på bulten verkar extremt hög.

Alla som far av rätt ut i spenaten kan ju mycket väl ta med sig andra förare. Eller hur.

Men det är väl kanske det som är en del av dragkraften med bulten, att alla kör där och nästan varje kurva är legendarisk för alla som har dött eller kraschat där.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag vet att det finns en risk men den är inte ens värd att nämna om man tittar på statistiken. Ändå kommer det upp gång på gång.
Det beror väl lite på hur man ser det. Det var ju inte särskilt länge som någon blev tryckt av vägen på Bulten pga att någon annan inte klarade av att hålla sig på sin sida. Så jag tycker nog att det är en reell risk som man faktiskt har rätt att ta hänsyn till och roa sig för.


Läs
http://www.trafikverket.se/PageFiles/28172/llycksutveckling_mc.pdf

80-90% var nog den värsta överdriften och svartmålningen jag hört (och från en hojåkare dessutom, eller mullvad som jobbar för Tingvall? :va)

Ok. 70% då. 80-90% är gamla siffror som inte längre gäller. Jag hade fel.
Men fortfarande är det ju 70% som man misstänker har kört över eller långt över hastighetsgränserna vid olyckstillfället.
Och jag tror faktiskt inte att det är helt orimligt. Ska jag vara ärlig så tror jag att det är ännu större andel.

Supersport står för mindre än 10% av hojbeståndet men för över 35% av olyckorna. Medianåldern på hojförarna är 50 år men trots det så sker över 25% av olyckorna med förare som är under 25 år. Medianåldern på trafikdödade MC-förare är långt under 50 år.

Med andra ord. En ansenlig andel av dom som dör i olyckor på MC är unga manliga förare på en supersport. Detta trots att dom utgör en mycket liten majoritet av hojägare/förare.
Tror du själv att majoriteten av dom har hållt sig till reglerna i samband med olyckstillfället? Jag tror inte det. Jag säger inte att dom förtjänade att dö för att dom inte höll sig till reglerna. Jag säger att det är tragiskt att den brist på insikt om ens egen dödlighet som många unga manliga förare har leder till att dom dör. Jag har själv varit under 25 en gång och jag kommer mycket väl ihåg hur jag tänkte då. Jag var odödlig och faktum är att jag nog vid mer än ett tillfälle gjorde riktigt idiotiska grejor i trafiken. Saker som lika gärna kunnat sluta med att någon blivit skadad.

Olyckan i Bro för några år sedan som länkades till här ovan är ju ett bra exempel anser jag. Hastigheten har ju där varit ganska långt över vad någon av oss kan försvara. Pensionärsparet har inte haft en chans att hinna se motorcykeln men eftersom dom körde ut framför motorcykeln så är väl troligen den olyckan bokförd i statistiken som en olycka där bilisten inte iakttagit väjningsplikt.

Och jag är ganska övertygad om att motorcyklisten i det fallet inte hade för avsikt att ställa till med något. Han gjorde en missbedömning av hur mycket han kunde gasa på ett säkert sätt som tyvärr fick katastrofala följder.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Någon som vet hur det gick för dem som körde av i helgen?
Nåt rykte sa att det eventuellt var en hoj med passagerare :S
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
hittade på en tråd en webb sida för att räkna ut reaktionsträcka, broms och stopp sträcka.. Den blir jäääävligt lång i 250 blås.

http://hem.ektv.nu/~ekt000851/stoppstracka.html

Stoppsträcka: 450 meter
Bromssträcka: 375 meter
Reaktionssträcka: 75 meter. (Reaktionsstid=1 sek.)

Så varken dom i bilen eller den på hojjen hinner blinka innan det är kört :gnissla

Vad var det där för sida :va

Knappar man in 100 km/h så säger den 60 meter broms och 30 m reaktion = 90 m.

30 m reaktion kan jag hålla med om men 60 m broms, de flesta bilar klara ju att stanna under 40 m.

En vanlig Saab 9-5 tex tar ju 35.5 i TekVärld tester
 
Last edited:

HooX

Ny medlem
Gick med
17 May 2010
Ort
Haninge
Hoj
Nikon
Vad var det där för sida :va

Knappar man in 100 km/h så säger den 60 meter broms och 30 m reaktion = 90 m.

30 m reaktion kan jag hålla med om men 60 m broms, de flesta bilar klara ju att stanna under 40 m.

En vanlig Saab 9-5 tex tar ju 35.5 i TekVärld tester

Tyckte det lät mkt på sidan ^^ Teknikens under :D
 

R#1

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2009
Ort
Blge
Hoj
R1 -07
Till de som inte åkt av än, ta det lungt, inte värt det .. Jag körde av för en månad sedan i 100 km/h .. Skulle ta en vä-kurva o Ko-Bengt hade varit där o slabbat av lite dynga o dyligt... Ren tur hade jag, jag skadade mig ej, min hoj skadade sig ej... Var bara tur o sj-klart skicklighet, njaa !! Osannolig tur bara :), denna gång .. Får jag 100 000 ggr till på mig så hade jag vurpat, där rök min turlott iaf ! Kör betydligt långsammare nu - men fortare på bana då :)
 

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Thn
Hoj
cbr1000f-92
Svarade i en annan tråd här på SH som handlade om en tjej som kört 140 på en 70 sträcka som polisen tog utan laser mätning.
Blev ett himla rabalder om hur snutarna betedde sig och jag skrev att jag tyckte det var fel och oansvarigt att köra så fort på en 70 sträcka.
Döm om min förvåning då flera stycken total dissade mitt inlägg och sa (Du har hamnat på fel forum sök något annat som passar dig bättre) Ungefär vilken jävla kärring du är som håller hastigheten dra åt hellvete.
Så tolkade jag dessa SH medlemmar uttalanden.
Sammtidigt så finns det flera sådana här trådar som vi läser just nu.
Detta går inte ihop för mig i tankesättet ett FUCK OFF och nästa gång det händer en olycka så blir det ett SNYFFT istället.
Förklara gärna mentaliteten om vissa av SH medlemmarna eller det kanske är dessa som hamnar i spenaten förr eller senare..

Den som hittar inlägget får gärna publisera detta....
 
Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Någon som vet hur det gick för dem som körde av i helgen?
Nåt rykte sa att det eventuellt var en hoj med passagerare :S

mmm trode att det var det då jag pratade med en Porscheförare på rosenhill ca 30min efter olyckan inträffat. De sa att de blitt omkörda av en sporthoj med passagerare o tyckt att det där kommer inte att sluta bra....

Iom att jag hade stått o fotat i fotokurvan så visade jag lite av mina foton o de hittade den hoj med passagerare som kört om dem.

Trodde därför att de var passagerare inblandat.

Men efter lite närmare undersökning så hade polisen fått larmet 16.07 o jag ställde mig inte o fotade förns 16.10. O dessutom så vände ekipaget med passagerare o hälsade med på mig (som jag lyckdes fånga på foto)
på vägen tillbaka. Missade då att det var passagerare på en hojen. Upptäckte det misstaget då jag komme hem o förde över bilderna till datorn.

Iom detta så har jag ingen aning... men hoppas verkligen inte att det var passagerare med på hojen som körde av
 
Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Svarade i en annan tråd här på SH som handlade om en tjej som kört 140 på en 70 sträcka som polisen tog utan laser mätning.
Blev ett himla rabalder om hur snutarna betedde sig och jag skrev att jag tyckte det var fel och oansvarigt att köra så fort på en 70 sträcka.
Döm om min förvåning då flera stycken total dissade mitt inlägg och sa (Du har hamnat på fel forum sök något annat som passar dig bättre) Ungefär vilken jävla kärring du är som håller hastigheten dra åt hellvete.
Så tolkade jag dessa SH medlemmar uttalanden.
Sammtidigt så finns det flera sådana här trådar som vi läser just nu.
Detta går inte ihop för mig i tankesättet ett FUCK OFF och nästa gång det händer en olycka så blir det ett SNYFFT istället.
Förklara gärna mentaliteten om vissa av SH medlemmarna eller det kanske är dessa som hamnar i spenaten förr eller senare..

Den som hittar inlägget får gärna publisera detta....

Kan bara tala för mig själv, men när jag exempelvis hoppar från en klippa ner i vattnet så gör jag det trots riskerna. Det är roligt så länge det varar men när det väl händer något så är man inte lika glad längre. Jag kommer inte skylla på annat än mig själv om jag kör av vägen i för hög hastighet, men trots det är det givetvis inte kul om man hamnar där.

Ju mer risker, desto roligare, men när det väl smäller är det motsatsen. Du får klaga på adrenalinet som finns inom oss...
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Svarade i en annan tråd här på SH som handlade om en tjej som kört 140 på en 70 sträcka som polisen tog utan laser mätning.
Blev ett himla rabalder om hur snutarna betedde sig och jag skrev att jag tyckte det var fel och oansvarigt att köra så fort på en 70 sträcka.
Döm om min förvåning då flera stycken total dissade mitt inlägg och sa (Du har hamnat på fel forum sök något annat som passar dig bättre) Ungefär vilken jävla kärring du är som håller hastigheten dra åt hellvete.
Så tolkade jag dessa SH medlemmar uttalanden.
Sammtidigt så finns det flera sådana här trådar som vi läser just nu.
Detta går inte ihop för mig i tankesättet ett FUCK OFF och nästa gång det händer en olycka så blir det ett SNYFFT istället.
Förklara gärna mentaliteten om vissa av SH medlemmarna eller det kanske är dessa som hamnar i spenaten förr eller senare..

Den som hittar inlägget får gärna publisera detta....

Tror jag minns tråden, och 70 sträckan ifråga var nog en av dom största lederna i sthlm med 3-4 filer åt vardera håll med mittbarriär.
Den vägen hade lika gärna kunnat vara 90 eller mer om det inte vore för mängden trafik under rusning :)
Fast det var väl mitt i natten med hon hade kört 140, så jag kan förstå ifall du blev dissad, jag kör där varje morgon runt 5 blecket och det är nog ingen som håller igen där när det är så tomt :tungan
Ligga och puttra i 70 på den feta vägen när det är helt tomt känns lite... Ja man behöver ju inte direkt se upp för älg och rådjur som hoppar upp ur vattnet och upp på Essingeleden :p

Ledsen om det vart OT...
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top