Skönt att du bjöd på det, fick mig att skratta iallafall
jag skrattde oxå ganska ordentligt..
Skönt att du bjöd på det, fick mig att skratta iallafall
Mitt pinsammaste ögonblick är i Polen förra sommaren. Jag och en polare åkte Europa runt och efter 8-9 dagar med 8timmar MC varje dag så börjar gränserna tänjas ordentligt. Vi körde en stor motorled rakt genom Polen som var tungt trafikerad och vi hade som sagt varit ute på vägarna ett bra tag.
Till historien hör att både han och jag körde i likadana gula T-shirts med blåa trekronor-motivet på bröstet.
Vi kom ikapp en sån där 24-m långtradare och vi försökte hitta ett läge att köra om. Den här stora motorleden har trots allt bara en fil år varje håll och utan mitträcke, så det kunde vara svårt att hitta lägen att köra om. Jag låg först och polaren bakom mig och jag låg ganska långt ut till vänster för att visa lastbilen att jag ville om och för att kunna se om det blev någoot läge.
Tillslut tröttnar jag och meddelar Martin via blåtandsradion i hjälmen att jag tänkte köra om på insidan. Kanske inte så smart, men vi hade gjort värre saker på de europeiska vägarna..
Precis när jag påbörjar omkörningen i vaäggrenen så har nån också byggt ett vägräcke för att skydda mot en brant slänt ner åt höger (ni vet sånt vanlligt "håll dig på vägen"-räcke). Så jag finner mig själv mellan räcket och lastbilen. Då tycker helt plötsligt lastbilen att det är läge för mig att köra om (pga. tröjorna tror jag inte han uppfattar att vi är två olika personer) så han drar sig ut i väggrenen för att släppa förbi min polare (som han tror är jag) och såklart utan at kolla i sin högra backspelgel, varför skulle han göra det?
Hade han gjort det hade han sett en något svettig F1eX som helt plötsligt ser utrymmet mellan långtradaren och räcket minska i takt med att han ger plats åt min polare för hans omkörning.
Martin skriker i hjälmen att han är på väg ut i väggrenen och jag (som redan uppfattat det) växlar ner och som i nån jävla action film kommer jag ut mellan långtradaren ocg räcket precis innan "luckan" stängdes och samtidigt så kommer Martin om bilen på vänstersidan. När han upptäcker att vi är två blir han helt tokig och tänder varenda lyse och tutar.
Fan va jag skämdes. Honom skulle jag bra gärna vilja be om ursäkt till.
Bla bla...
Vi körde en stor motorled rakt genom Polen som var tungt trafikerad
Vi kom ikapp en sån där 24-m långtradare och vi försökte hitta ett läge att köra om. När han upptäcker att vi är två blir han helt tokig och tänder varenda lyse och tutar.
Fan va jag skämdes. Honom skulle jag bra gärna vilja be om ursäkt till.
...En vecka senare är jag nere vid replokalen, som ligger vid högstadieskolan, när moppen fattar eld igen. Men den här gången ska jag minsann lösa situationen helt själv! Jag kör iväg 300 meter med brinnande Dakota till ån som rinner förbi skolan. Med full fart hoppar jag ut i ån med en brinnade Dakota!
Den slocknade....
Jag var med kompisen och kollade på RD350 som han skulle köpa. Efter att han hade provkört den så provkörde även jag..... och när jag kommer tillbaka efter en sväng så lägger jag ner hojen på säljarens garageinfart och hojen glider under bakändan av deras nya merca....
Kompisen köpte den iallafall, så allting löste sig
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |