Dra snuten

Har du dragit ifrån snuten?

• Antal röstningar
    0

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
-
Vip skrev:
Detta måste klassas som en Moppephucko tråd..... Kan bara skaka på huvudet...

Amen shit asså....e ni mesar eller? jag brukar leta upp polisen och köra förbi och repa deras bil med styret och sen köra iväg på bakhjulet i 180....sen när dom ska stanna mig så går jag av och nitar dom och börnar upp däcken på deras bil, sen kör ja i 190 hela vägen hem på cykelbanor me min aprilia dr50 ditech med 75cc cylle....jag svär feteaxet asså jag drog en r1:a en gång men vafan över 200 hänger ja inte med lika bra.

:3freak :3freak :3freak :3freak

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
R1200GS
Mackz skrev:
Amen shit asså....e ni mesar eller? jag brukar leta upp polisen och köra förbi och repa deras bil med styret och sen köra iväg på bakhjulet i 180....sen när dom ska stanna mig så går jag av och nitar dom och börnar upp däcken på deras bil, sen kör ja i 190 hela vägen hem på cykelbanor me min aprilia dr50 ditech med 75cc cylle....jag svär feteaxet asså jag drog en r1:a en gång men vafan över 200 hänger ja inte med lika bra.

Precis rätt nivå :lol :lol

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Det beror ju helt på situationen.

Både med min gamla moppe och med minimoton har jag kört ifrån dem men inte med Miton som ändå går betydligt snabbare.
Allt beror ju på om det finns en möjlighet att lätt och hyffsat riskfritt dra.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
skoteridioten skrev:
Testat bankörning?

I have been there done that! Visst är det ett alternativ, ett bra sådant, men kul vill man ju ha varje dag och varje gång man sätter sig på bågen. Och då räcker det ju inte med bankörning, eller hur!?

Alltså får man försöka välja tillfällen efter omständigheterna. Vilket oftast innebär någon slingrig glest trafikerad 70-sträcka med få utfarter och inga samhällen. Ex. vägen mellan Ödsmål - Ljungkile :tummenupp

Varvar man detta med lite banåkning så är lyckan fulländad!

// Niklas

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Hoj
Gult ljudmonster!
Mackz skrev:

näHä? fan va ball du är liksom typ! du är TyP min id0l!

:rofl :rofl

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
R.Lehtipalo skrev:
Du menar alltså att så fort någon bryter mot lagen så kan denne person i princip utsättas för ordningsmaktens godtyckliga behandling?

Trots allt upphör inte lagar och förordningar att gälla bara för att du eller jag har brutit mot dom.

Skulle dom bedöma dig som en fara för andra i kombination med hur allvarligt brottet är så har dom stor valfrihet att stoppa dig som dom vill.

Varför tror du dom kör in i/knuffar bilar för att stoppa dom,för att dom gillar plåtskador ?

Jag vet inte hur ni har det där uppe,men här i GBG är det ganska vanligt att Polisen prejar bilar i diket.

Har själv en kamrat som tryckte en Porsche 928 i diket.

Last edited:

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Hoztic skrev:
Kunde inte sagt det bättre själv. Hur många här vill bli utskällda för att dom gör sitt jobb som dom ska? Ingen? Men det ska alla poliser gilla alltså? :va
Säger du så när du får en parkeringsbot?

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Hoj
ER-6n -09
Långa farbron skrev:
Jag vet inte hur ni har det där uppe,men här i GBG är det ganska vanligt att Polisen prejar bilar i diket.
Jo, men sen är det en jäkla djungel du bor i också. :D

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
SC50 SSMH
Kahobe skrev:

jovisst, det som var skrivet i slutet var fint sagt, hæromdan kom jag i bilen på gatan framför mitt hus, högerregeln gäller och jag ser förståss extra noga åt höger när jag kör förbi fyrvägskorsningen mitt inne i villaområdet. tittar tillbaka vänster när jag precis är på väg in i korsningen och ställer mig på bromsen för där kommer en EU moppe med passagerare i ca 30 - 40 blås rätt ut genom korsningen utan att se sig för och snuddar nästan vid min bil, han vejade lite bort från bilen så han nästan körde på trottoarkanten till höger om mig.

fan va skraj jag blev, kul för två moppefuckon å sitta i grillen menar jag.

borde vara ordentligare förarutbildning än det är för vissa fordon innan någon får sätta sig på ett som skall framföras i trafik.

shoop, nu fick jag skriva av mig. ahhh...

/sajk

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
sportarn skrev:
Säger du så när du får en parkeringsbot?

Jag jublar väl inte, även om jag sällan får p-böter! :tummenupp
Det jag blir mest förbannad på då är egentligen min egen klantighet som missade nån tidsregel eller annat dumt. En gång tittade jag inte efter skyltar bakom en björk :huvet Då tänkte jag varma tankar om trädgårdsarbetarna där...

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Långa farbron skrev:
Skulle dom bedöma dig som en fara för andra i kombination med hur allvarligt brottet är så har dom stor valfrihet att stoppa dig som dom vill.

Varför tror du dom kör in i/knuffar bilar för att stoppa dom,för att dom gillar plåtskador ?

Har själv en kamrat som tryckte en Porsche 928 i diket.

Ja! Låt oss jämföra Bilar med Motorcyklar! Naturligtvis är det ingen fara om du blir utsatt för harrys godtycke och blir inprejad i en lyktstolpe eller avbärarräcke med din plastraket! Naturligtvis är det så att du är precis lika skyddad i en MC som i en bil! :kocko

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Avarage skrev:
I have been there done that! Visst är det ett alternativ, ett bra sådant, men kul vill man ju ha varje dag och varje gång man sätter sig på bågen. Och då räcker det ju inte med bankörning, eller hur!?

Alltså får man försöka välja tillfällen efter omständigheterna. Vilket oftast innebär någon slingrig glest trafikerad 70-sträcka med få utfarter och inga samhällen. Ex. vägen mellan Ödsmål - Ljungkile :tummenupp

Varvar man detta med lite banåkning så är lyckan fulländad!

// Niklas

Va gör du på våran bana :mad:

Visst e den fin "kålettan" :tummenupp

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
R.Lehtipalo skrev:
Ja! Låt oss jämföra Bilar med Motorcyklar! Naturligtvis är det ingen fara om du blir utsatt för harrys godtycke och blir inprejad i en lyktstolpe eller avbärarräcke med din plastraket! Naturligtvis är det så att du är precis lika skyddad i en MC som i en bil! :kocko

Tänk på det innan du drar då.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Disney's två små korrar hade ett äventyr en gång för länge sedan, men det är en svunnen tid. Idag skullle det aldrig ske.

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
pogo skrev:
Jo, men sen är det en jäkla djungel du bor i också. :D

Trafikmässigt sett JA. Jag har rest, i jobbet, väldigt mycket runt om i europa. Och Göteborgarna hör klart till de värre på att framföra sina fordon.

Vi har ett tufft trafikklimat och man måste verkligen ta för sig för att komma fram, vilket gör det mycket tufft för de som övningskör.

Jag är handledare för en ung släkting (bil) och har varit med om hårresande saker. Man tror ju i sin vildaste fantasi att övningskörningsskylten (som varje gång något har hänt har kontrollerats så den sitter kvar) skall inge visst skydd för den som övningskör och viss förståelse från övriga trafikanter. Men ICKE!

Omkörd till höger på motorväg bara för att hon inte bytte tillbaks till höger körfält tillräckligt snabbt tex. Hon var, vid detta tillfället, knappt 10 framför fronten på lastbilen och jag har enl. konstens alla regler och från vad jag minns från min tid i trafikskolan sagt att hon skall se HELA bilen/lastbilens front i backspegeln (mittenspegeln) innan hon byter tillbaks, då har hon tillräckligt avstånd. Jag antar att idioten ansåg att hon körde om lastbilen för långsamt!?? :huvet

Vid ett annat tillfälle cyklade en cyklist ut mitt framför henne. Som tur var var det 50-sträcka och hon körde kanske 40 - 45 km/h och han bromsa i tid. Cyklisten, som kom farandes tvärs vägen i en hastighet av ca. 20 - 25 km/h hötte med näven och skrek att hon inte skulle köra så förb. fort!??? :huvet

Och hur många gånger som hon haft en bil 4 cm bakom bakre kofångaren UTAN att det är kökörning har jag slutat räkna!

Trafikklimatet i Gbg ÄR tufft, vilket påverkar även min körning som motorcyklist. Jag måste ideligen TA min plats för att få behålla den. Vilket innebär att någon annan placering än MITT I körfältet är utesluten så till vida man inte laddar i en kurva och skär in för att träffa apex. Men i regel när det händer, vilket det mycket sällan gör, så är det nästan aldrig några bilar i närheten och ännu färre som väljer att haka på!

// Niklas

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Hoj
Mr Gixxer skrev:
Va gör du på våran bana :mad:

Visst e den fin "kålettan" :tummenupp

Japp, och riktigt kul börjar det bli när man närmar sig lite tempo! :tummenupp :D

Finns andra fina vägavsnitt så som delar av 180:an från Alingsås (kommer inte ihåg vad stället heter där det kurviga vägavsnittet börjar men i början av 180:an är den bred och tråkig men efter ett tag så :tummenupp ) ända ner till infarten till vägen mot Töllsjö som också är en kanonväg ända fram till Härryda! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Eller vad sägs om vägen söder om Lygnen mot Tostared??? Eller varför inte Lygnen runt!!! :Bugar

Eller..... :4skrika

Mvh!
// Niklas

Mr Gixxer

En gång Biker alltid Biker
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1100
Avarage skrev:
Japp, och riktigt kul börjar det bli när man närmar sig lite tempo! :tummenupp :D

Finns andra fina vägavsnitt så som delar av 180:an från Alingsås (kommer inte ihåg vad stället heter där det kurviga vägavsnittet börjar men i början av 180:an är den bred och tråkig men efter ett tag så :tummenupp ) ända ner till infarten till vägen mot Töllsjö som också är en kanonväg ända fram till Härryda! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Eller vad sägs om vägen söder om Lygnen mot Tostared??? Eller varför inte Lygnen runt!!! :Bugar

Eller..... :4skrika

Mvh!
// Niklas

Vet många fina vägar men även haffa läser ju dessa sidor och vi behöver ju inte duka bord för dom :rolleyes:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
klart man dragit snuten :yoparty

visserligen var man 15 år & hade en trött (nästan)orginal dt50r -92.

var på väg hemmåt ca 22 med flickan bakpå, hade 50 meter kvar hem i våran lilla by (där det aldrig åker några poliser). då möter man dom & dom vänder & kommer efter, på med blå ljus & efter ett tag även sirener (stavning). upmärksamma tiden, lär ju väckt hela byn :gnissla sluta med att jag svängde upp på en liten smal stig som leder till en cykel bana :tungan

då var man ung & dum, skulle dom komma efter en idag skulle man självklart stanna. :brinnerup

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept