Det lär väl bara bli ett mail om att clusterfuck inte kommer till Sverige/EU den stämmer ju inte med våra regler för lätt lastbil
Möjligt. Jag beställde i USA.
Dålig idé nu när soppan kostar 4kr/l, men man får göra sitt för att hålla ekonomin igång
Det lär väl bara bli ett mail om att clusterfuck inte kommer till Sverige/EU den stämmer ju inte med våra regler för lätt lastbil
Möjligt. Jag beställde i USA.
Dålig idé nu när soppan kostar 4kr/l, men man får göra sitt för att hålla ekonomin igång
Ja, traditionella rambyggda pickups lämpar sig ju oerhört bra för att bygga elpickup på.
Jag ser fram emot Japanpickisar med eldrift, kanske Mercedes/Nissan, eftersom ICE modellen blev ett fiasko.
En motor per axel, eller en per hjul för fyrhjulsdrift, eller en rejäl motor och fördelningslåda.
Plockar man bort ICEmotor/växellåda/tank så finns det plats för rejäla batterier
Suzuki Jimny, den nya. Men med eldrift. Ge mig!
Ja, vilken idioti att inte släppa den med ren eldrift, nu måste dom göra om den till hybrid för att få ner märkets genomsnittsutsläpp istället.
Dom hade kunnat sälja 1/3 av dom som ren elbil istället, en 60KW elmotor och ett 60KW batteri
Är det inte ett saftigt underskott på battericeller just nu, dvs dom tillverkar som inte säkrat upp på annat sätt (Tesla och några till) har svårt/dyrt att trycka ut renodlade elbilar i större mängd. Laddhybrider däremot är betydligt färre celler per bil.
TA BORT ALLA SUBVENTIONER, LÅT MARKNADEN SKÖTA ÖVERGÅNGEN!
Ingen skulle köpa en hybridbil om den inte var subventionerad och positivt särbehandlad i trafiken och avgifter
Detta! Samt ta bort lögnen om att man behöver beskatta bilar som släpper ut mer med högre vägtrafikskatt.
Bensin/dieselbilar beskattas genom bränslet. Både gällande utsläpp och energikonsumtion.
Nödvändigt att de i samhället som har råd att köpa en bil för 6-700lök behöver få 60kkr i näven för varit god miljövän. Right...
Förmånsbilar, betala mindre för att du köper en bensinbil med lite större startbatteri som kör på startmotorn ut till brevlådan, packa aldrig ens upp sladden för laddning (om bilen ens har en plugin-sladd, Toyota).
Där har du 95% av hybridbilsmarknaden
Håller inte med om hatet mot hybrider.Förmånsbilar, betala mindre för att du köper en bensinbil med lite större startbatteri som kör på startmotorn ut till brevlådan, packa aldrig ens upp sladden för laddning (om bilen ens har en plugin-sladd, Toyota).
Problemet är ju att E85 är ihjälskattat. Jag minns när det kostade 7 kr/litern, då var det ekonomiskt att tanka även för rena bensinbilar.Som bi-fuel marknaden med. Massan går ändå på bensin..
Nä helt enig. Håll politiker utanför sådana detaljer. Sköt sånt genom bränsle där de reella effekterna har betydelse.
Håller inte med om hatet mot hybrider.
Jag tycker det är en smart lösning på problemet med dels att batterierna blir för dyra (storlek), dels bristen på lång räckvidd.
En bra och billig hybrid borde klara sej med en räckvidd på runt 50 km, sedan en bränslesnål pyttemotor för långfärderna. Då har den tillräcklig elräckvidd för de allra flesta människors vardagsbehov och de kan ladda hemma 95% av tiden.
Problemet är ju att E85 är ihjälskattat. Jag minns när det kostade 7 kr/litern, då var det ekonomiskt att tanka även för rena bensinbilar.
I nuläget lönar det sej inte att tanka E85 så då ska man inte bli förvånad om folk tankar fossilt. Det är inte bränslet i sej det är fel på.
Håller inte med om hatet mot hybrider.
Jag tycker det är en smart lösning på problemet med dels att batterierna blir för dyra (storlek), dels bristen på lång räckvidd.
En bra och billig hybrid borde klara sej med en räckvidd på runt 50 km, sedan en bränslesnål pyttemotor för långfärderna. Då har den tillräcklig elräckvidd för de allra flesta människors vardagsbehov och de kan ladda hemma 95% av tiden.
Problemet är ju att E85 är ihjälskattat. Jag minns när det kostade 7 kr/litern, då var det ekonomiskt att tanka även för rena bensinbilar.
I nuläget lönar det sej inte att tanka E85 så då ska man inte bli förvånad om folk tankar fossilt. Det är inte bränslet i sej det är fel på.
Förmånsbilar, betala mindre för att du köper en bensinbil med lite större startbatteri som kör på startmotorn ut till brevlådan, packa aldrig ens upp sladden för laddning (om bilen ens har en plugin-sladd, Toyota).
Jag vetefan om det där verkligen stämmer. Det finns starka ekonomiska incitament att ladda hemma om man har möjlighet eftersom det fortfarande är betydligt billigare att köra på el. Har man inte den möjligheten (eller möjlighet att ladda på jobbet) tror jag de flesta väljer annan bil eftersom hybriderna är såpass mycket dyrare i inköp än snålbensinare eller snåldieslar att det äter upp miljöbonusen.Jag har tyckt så, men så används dom ju inte, folk med pluginhybrider pluggar aldrig in (dom bor i stockholm och har inte ens ett motorvärmaruttag hemma), och hybrider utan pluginmöjlighet är bara allmänt värdelösa (Toyota) Dom är ju 100% bensindrivna, bara det att man förbränner mer bensin tills batteriet är laddat, och ingenting den lilla stund man kör på batteri.
Nu tycker jag att hybrider är det sämsta av två världar, du har både en ICE och en för klen eldrivlina.
Dessutom kostar det ju att ha dubbla drivlinor, lika mycket som ett tillräckligt stort batteri kostar ungefär
Så går det med politiska styrmedel...
Först är E85 världens räddning, alla mackar i Sverige tvingas att för dyra pengar installera en enkom tank för att tillhandahålla skiten, många småmackar hade inte råd och la ner istället.
Sen skattar man ihjäl skiten.
Ett tag var "miljödieslarna" världens räddning, om bara alla köpte dieselbil skulle allt bli bra....
Folk köpte dieselbilar.
Sedan skattar man ihjäl skiten.
Nu är det elbilar som är räddningen, men skatteunderlaget börjar svika, så nu planerar man för kilometerskatt...
Det är inte teknikerna det är fel på, det är kortsiktiga politiska beslut och styrmedel som är felet.
Jag vetefan om det där verkligen stämmer. Det finns starka ekonomiska incitament att ladda hemma om man har möjlighet eftersom det fortfarande är betydligt billigare att köra på el. Har man inte den möjligheten (eller möjlighet att ladda på jobbet) tror jag de flesta väljer annan bil eftersom hybriderna är såpass mycket dyrare i inköp än snålbensinare eller snåldieslar att det äter upp miljöbonusen.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|