Det finns laddkablar med standard trefas som du bara kopplar in. Det är en laddbox i miniatyr typ.Jag jobbar som resemontör och ligger ute på jobb i veckorna. Började fundera på hur det fungerar att ladda bilen. Går det att ansluta en kabel som är 16A trefas i en bygg central och stoppa i bilen? Känner bilen av och styr laddningen eller måste det gå igenom en riktig laddbox? Om det inte går kan man ha en lös laddbox liggandes bak i bilen med en skarv kabel och stoppa i centralen?
Ja det är ingen rymdforskning att lyfta en bil, dom flesta har väl tom. en pil som markerar vart under tröskeln som lyftpunkten sitter. Men tydligen så lyfts det lite här och därDå ska ju tilläggas att det inte är skitsvårt att lyfta en bil, el eller ej, på rätt sätt.
Men sätter du domkraften lite var som, då går saker sönder.
Jo, det är ju det som gör det roligt och lärorikt! Jag har själv "ändrat" en hel del åsikter angående elbilar de senaste åren, mestadels på grund av stora framsteg i branschen.Intressant är att tråden förändras lite för varje månad som går i takt med att fler får egen erfarenhet av hur det fungerar med elbil.
Tror ni mig inte, så läs om tråden från början.
Ja det är ingen rymdforskning att lyfta en bil, dom flesta har väl tom. en pil som markerar vart under tröskeln som lyftpunkten sitter. Men tydligen så lyfts det lite här och där
Jo, det är ju det som gör det roligt och lärorikt! Jag har själv "ändrat" en hel del åsikter angående elbilar de senaste åren, mestadels på grund av stora framsteg i branschen.
Dock så tycker jag fortfarande att de största problemen med elbilarna är olösta. Det är för krångligt att ladda om man inte har möjlighet hemma (höghus, i städer, alla jäkla appar). Och så är marknaden inte ännu tillgänglig på många år för den stora massan.
Jobbar man med att kränga däck så måste man bara veta det där, jag tror nog att det bara skett en olyckshändelse av någon anledning.
Kanske dom av någon anledning "bara" siktat fel och missat lyftpunkten.
Kanske någon kund som är där och ska hjälpa till
Kanske bilen eller domkraften obemärkt råkar flyttas precis innan det lyfts
Eller nåt annat...
Jobbar man med att kränga däck så måste man bara veta det där, jag tror nog att det bara skett en olyckshändelse av någon anledning.
Kanske dom av någon anledning "bara" siktat fel och missat lyftpunkten.
Kanske någon kund som är där och ska hjälpa till
Kanske bilen eller domkraften obemärkt råkar flyttas precis innan det lyfts
Eller nåt annat...
Tillverkarna har ett år på sig att få fram en el-kombi som drar 1500kg, går 400km utan laddning vid normal körning och kostar max 5500:- inkl tutti.
Julen 2022 ska Passaten tebax, då får jag nog ingen ny av jobbet så jag får slanta upp själv.
Tillverkarna har ett år på sig att få fram en el-kombi som drar 1500kg, går 400km utan laddning vid normal körning och kostar max 5500:- inkl tutti.
Julen 2022 ska Passaten tebax, då får jag nog ingen ny av jobbet så jag får slanta upp själv.
Jag tror att yrkesskickligheten i tälten på stormarknadsparkeringar skiljer sig en del åt från de fasta verkstäderna som arbetar mer än några veckor varje år.Jobbar man med att kränga däck så måste man bara veta det där, jag tror nog att det bara skett en olyckshändelse av någon anledning.
Kanske dom av någon anledning "bara" siktat fel och missat lyftpunkten.
Kanske någon kund som är där och ska hjälpa till
Kanske bilen eller domkraften obemärkt råkar flyttas precis innan det lyfts
Eller nåt annat...
Tillverkarna har ett år på sig att få fram en el-kombi som drar 1500kg, går 400km utan laddning vid normal körning och kostar max 5500:- inkl tutti.
Julen 2022 ska Passaten tebax, då får jag nog ingen ny av jobbet så jag får slanta upp själv.
Köp en Hyundai Ioniq 5.
Då är du bara ett år efter tillverkarna.
Drar tyvärr bara 750kg.MG MARVEL R Electric - MG Sverige
Marvel R är en rymlig och lyxig SUV med fokus på prestanda och teknik. En futuristisk exteriör kombinerat med en interiör av hög komfort.mgmotor.eu
Det är väl den rimliga förklaringen, alltså något av ovanstående.
Men det jag menade var den springande punkten är att det inte är svårare eller enklare att göra sönder en elbil än en fossil dito. Trösklarna blir buckliga oavsett.
Det är nog enklare att förstöra ett batteripack än en motsvarande dyr komponent i en fossil dock.
Men en riktigt händig mek kan säkert lyckas med det med...
Som det gamla talesättet. Om du tycker det kostar mycket att ta in en dyr hantverkare, vänta bara tills du får kostnaden av att ta in en billig..Ja, det är inte enklare, bara dyrare att göra fel.
Det är inte en "kombi" bara för att den har en tvär lucka bak.MG MARVEL R Electric - MG Sverige
Marvel R är en rymlig och lyxig SUV med fokus på prestanda och teknik. En futuristisk exteriör kombinerat med en interiör av hög komfort.mgmotor.eu
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |