Inte? Vad är det då?Det är väl ingen kombi? Skärpning!
Klassas väl som CUV, dvs närmare besläktad med en SUV än en kombi.Inte? Vad är det då?
Jag gräver inte i detaljer om hur bilar klassas. En stor bil med bagagelucka upp till takhöjd och kupé/bagage utan fast avdelare är det iaf.
Och på vad är den fundamentala skillnaden till en Skoda Enyaq?
527l utrymme kontra 580l
Utan att ha provat så tror jag att en hundbur Bredd 980mm Höjd 675mm Djup 830mm går in med skohorn i Skodan, men inte i så många fler elbilar.Inte? Vad är det då?
Jag gräver inte i detaljer om hur bilar klassas. En stor bil med bagagelucka upp till takhöjd och kupé/bagage utan fast avdelare är det iaf.
Och på vad är den fundamentala skillnaden till en Skoda Enyaq?
527l utrymme kontra 580l
Nej, inte är Ionic någon kombi.
Brukar väl definieras som Golf-klassen. Golf finns förvisso även som kombi men då är den ju större och har ett definierat bagageutrymme.
I en kombi ska det få plats med hundbur för en schäfer OCH samtidigt några resväskor.
Ionic ser ju närmast ut som en lite förvuxen småbil, möjligen kompaktklass.
+1 på den.Ja alltså, det är ju inte smart att lyfta en bil fel oavsett vad det är för sorts bil…
527l säger Hyundai själva. 584 om man räknar med frunken, som inte är relevant i mitt behov.Ioniq 5 är dock en helt annan bil, den är riktigt stor i verkligheten. 463cm lång, 588 liter i bagageutrymmet och hjulbas på 3 meter.
527l säger Hyundai själva. 584 om man räknar med frunken, som inte är relevant i mitt behov.
529 l i en V60, som är ett gränsfall för mig, kräver Volvos egna lösning med vägg och grindar.
Så vi kanske ska hålla oss till tillverkarnas siffror för jämförelserna.
Sen är ett annat bekymmer att dessa "icka kombi" har smala lastöppningar, så där går inte att öppna dörrarna till nyss nämnda hundbur.
En Polestar V70 vore fint.
Svårt att lämna dem hemma om man åker på hundtävling eller till stugan eller semester osv osv.Lämna hunden hemma?
Alternativt byt till katt, marsvin, ekorre, höna, dvärgpingvin eller annat mer platseffektivt djur?
Då kan du ha den/det i frunken för övrigt.
Du har ju uppenbarligen fel hundras! En chihuahua ska det ju vara såklart!Svårt att lämna dem hemma om man åker på hundtävling eller till stugan eller semester osv osv.
Men nästa gång kanske tvättbjörn är ett alternativ, så kan den putsa inredningen under färd.
Du har kanske måtten på hundburen? Håller med om att många "SUV" typ Tiguan osv har märkligt små bagageutrymmen. Såhär ser bagaget på Ioniq 5 ut i vart fall. (Citroën CX Break har klart större...)527l säger Hyundai själva. 584 om man räknar med frunken, som inte är relevant i mitt behov.
529 l i en V60, som är ett gränsfall för mig, kräver Volvos egna lösning med vägg och grindar.
Så vi kanske ska hålla oss till tillverkarnas siffror för jämförelserna.
Sen är ett annat bekymmer att dessa "icka kombi" har smala lastöppningar, så där går inte att öppna dörrarna till nyss nämnda hundbur.
En Polestar V70 vore fint.
Det där var bättre info än vad Hyundai kunde ge mig på deras chatt. tack.Du har kanske måtten på hundburen? Håller med om att många "SUV" typ Tiguan osv har märkligt små bagageutrymmen. Såhär ser bagaget på Ioniq 5 ut i vart fall. (Citroën CX Break har klart större...)
View attachment 465042
Det där var bättre info än vad Hyundai kunde ge mig på deras chatt. tack.
Det är den asymetriska öppningen som ställer till det oftast.
Byter jag till bur med sidohängda dörrar så kan det funka.
Privatleasing brukar vara mest fördelaktigt som jag förstått det hela. Om man inte har för många krediter..Jag har inte köpt en ny bil på många år, 2001 var nog sista gången, vilket är det "standardmässiga" sättet som privatperson att betala idag? Privatleasing, kontant, avbetalning? Jag tänker att ska man ha en bättre elbil idag så börjar dom ju på 500K.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|