Det finns ju sådana där cykelhållare man liksom hänger på bakluckan.
Whatever floats your boat...
Hmm, i shall google!
Det finns ju sådana där cykelhållare man liksom hänger på bakluckan.
Whatever floats your boat...
Rykten säger även att de ska vara tillgängliga för andra märken i mån av plats.De öppnar sannolikt bara de stationer som de lämnat anbud på och fått statliga stöd för att öppna.
Det har offentliggjorts kod som tyder på detta, men som vanligt när det gäller Tesla så är det rykten tills grejorna plötsligt är i drift.
Ja, det är mer än rykten och jag får definitivt ta tillbaka min spekulation. Verkar klart att man "i mån av plats" stegvis kommer att öppna för andra även på de vanliga Superchargerstationerna.Rykten säger även att de ska vara tillgängliga för andra märken i mån av plats.
De öppnar sannolikt bara de stationer som de lämnat anbud på och fått statliga stöd för att öppna.
Det har offentliggjorts kod som tyder på detta, men som vanligt när det gäller Tesla så är det rykten tills grejorna plötsligt är i drift.
Jag tror du är inne på rätt spår! Har också kikat lite på GTE då jobb-åkandet alltid stannar under 5 mil. Samtidigt tänker jag att servicen blir ju en onödig post då man har två framdrivningsanordningar. Har man bara elmotor så slipper man ju oljebyten och sånt.Tjena, jag har investerade i elbil Provkörde först för skojs skull en laddhybrid. En Golf GTE. Tänkte, shit vad bra bil! Men efter att ha laddat bilen hundra gånger för att köra max 4-5 mil så insåg jag att det är bättre köpa riktig elbil och komma 30-40 mil. Så där är jag nu, ska till göteborg på fredag och hämta ut en ID.3.
Lyckades få en deal där jag i princip bara byter bil för några tusenlappar = win!
Är det någon annan här som hamnat i träsket? Borde inte provkört om man frågar plånboken men vilket habegär det blev direkt. Någon kanske till och med har en Tesla? Jag behöver ingen sådan bil, utan söker mer vanlig praktisk bil som inte står ut, så blev en ID.3. Provkörde även ID.4 för att möjligen kunna få dragkrok men det var för SUV-igt för mig.
Har precis fått möjligheten kunna ladda hemma och var därför jag valde GTE först, för det var osäkert på när och hur jag skulle kunna ladda och plötsligt har jag nu kabel och snart en riktig laddstation vid carporten (BRF).
Har hört en hel del rykten nu om 100.000 nya laddstolpar i Stockholm till 2030 samt massa nya skatter som ska göra alla fordon dyrare (även elbil... ). Så tog investeringen i elbil redan nu medan man kunde få så mycket som möjligt för sin fossilbil.
De som öppnas upp har CCS-kontakt om jag läste det hela rätt.Oh! Jasså... har de samma typ 2 kontakt som alla andra va? Läste USA och EU har samma gränssnitt. Men det finns dock strikt amerikanska kablar också. Även Japan/Kina-varianter. Men verkar som Typ 2 allmänt accepteras överallt. Dock när man ska DC-ladda kanske det inte är samma lika?
Jisses! Frugan har en Golf Alltrack och hon gjorde stora servicen i våras med oljebyte i DSG-lådan, 5700kr kostade den, jag hade räknat med 8-10,000 efter att ha googlat lite.Hämtade just ut min 2020 GTE från service 6000 mil. 12800:- + torkarblad, spolarvätska o lite sånt.
Vanliga oljeservicen brukar kosta 2-3 tusen, något mer ibland, men de kommer ofta.
Ska man ha en sådan här som privatbil så gäller det att ha ett serviceavtal.
Tittade på en ID4 och fick höra att det kommer en ID6 om ett år, om VW får komponenter.
En anpassad ID4 kan ta upp till 1 år att få nu.
Jag hade inte möjligheten att välja verkstad, icke-VW är förmodligen mycket billigare.Jisses! Frugan har en Golf Alltrack och hon gjorde stora servicen i våras med oljebyte i DSG-lådan, 5700kr kostade den, jag hade räknat med 8-10,000 efter att ha googlat lite.
188kr/mil i värdeminskning säger rubriken, någon som är prenumerant och kan återge lite siffror?
”Gyllene kombo” ger rekordbra andrahandsvärde
Här är utrustningen du ska satsa på.www.vibilagare.se
Nu har man även censurerat rubriken för att inte avslöja det enda artikeln handlar om, 188 spänn per mil - för något annat lär väl inte vara av intresse - och nej, har inte läst hela artikeln själv.188kr/mil i värdeminskning säger rubriken, någon som är prenumerant och kan återge lite siffror?
Jag tror du är inne på rätt spår! Har också kikat lite på GTE då jobb-åkandet alltid stannar under 5 mil. Samtidigt tänker jag att servicen blir ju en onödig post då man har två framdrivningsanordningar. Har man bara elmotor så slipper man ju oljebyten och sånt.
Annars förstår jag inte denna Suv-hysterin bland elbilar, det går väl emot hela grejen med elektriskt framdrivning med en kaross som blir som en vägg på motorvägen? Jag tänker på bilar som Audis Q-modeller, Jaguars F-pace, Hyundai Kona, Volvos XC recharge osv. Man ser ju stor skillnad i förbrukning i tester där Teslas modeller är med, som har outstandning cw-värden.
När jag bytt in bilar så använder dom argumentet att man ska ha servat på VW. Annars blir det prisavdrag. Jag kan på sätt och vis förstå varför, men lite lamt också speciellt efter alla garantier gått ut...Jag hade inte möjligheten att välja verkstad, icke-VW är förmodligen mycket billigare.
Hon servade den på VW, därför jag blev så förvånad över priset.Jag hade inte möjligheten att välja verkstad, icke-VW är förmodligen mycket billigare.
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |
|
CFMOTO 800MT-X
CFMOTO har presenterat 800M... |