Jag förstår att sannolikheten att denna postats flera gånger är relativt hög.
Det blir gärna pajkastning av allt men just den där bilden är ju rätt typisk för en viss kategori människor. Äger man en elbil och laddar från ett bensinverk som standard så visst men alternativet där hade ju varit bärgning till laddstolpe, troligtvis med en dieselbil som också sörplat i sig några liter. För en nödgrej. En BMW där någon står med en reservdunk hade inte genererat några memes tror jag.
Jag är inte vare sig forskare, samhällsvetare, psykolog eller matematiker men jag har googlat mig till att t.ex ett oljekraftverk har över 50% verkningsgrad så ifall förlusterna inte är för stora så borde det inte vara någon direkt försämring att ladda elbilar den vägen heller. Kanske. Vad vet jag. I alla fall under en övergångsperiod.
Under IT-bubblan satt folk och garvade åt Birgersson & Co över att någon kunde tro att webbhandel skulle bli något.
-Vadå, tror han att alla har en dator hemma? Höhöhö.
När iPhone släpptes 2007 så var inte mobilnäten dimensionerade för den potentiella trafiken och inte heller hade operatörerna då någon abonnemangsform som gjorde apparaten användbar utanför bostaden men det gick rätt fort att komma tillrätta med det.
Jag inser också att elnätet är eftersatt. Just nu. Vi har också effektbrist i tätbebyggda områden under vintern. Med lite tur blir båda bekymren lösta på en gång här. Det kanske t.om blir så att alla dessa feta UPS:er som står och dräller överallt kan stötta upp elnätet några timmar riktigt tidig morgon när det är som kallast ifall det styrs på ett klokt sätt. Jag vet inte men jag är väldigt glad över att det äntligen kommer något nytt med en massa nya möjligheter att nörda ner sig i så man slipper se reklam för en ny bilmodell där säljpitchen är att man kan vifta med foten under dragkroken när man har händerna fulla, troligtvis med crap man inte behöver dessutom.
Jag tycker det som sker är intressant och roligt. Teknikskiften går sällan i takt med nödvändig infrastruktur men många glömmer gärna vad oljebranschen ställt till med i t.ex Afrika när man klagar på svinerier inom t.ex koboltutvinning (som jag inte på något sätt är för, tro inte det.)
Amnesty International uppmanar Nigeria, Storbritannien och Nederländerna att starta utredningar kring vilken roll den brittisk-holländska oljejätten Shell...
www.mynewsdesk.com