Kan jag välja en produkt som är tillverkad i väst och som inte kostar 1000% mer så försöker jag göra det.
Typ här kunde väl diskussionen vara över?Japp, du drar din gräns där, andra drar den vid andra procentsatser...
Vill du lämna källa på detta också eller gäller det bara GuW?Det finns enstaka modeller där 95%+ är tillverkat i Japan men dessa bilar passar inte mina behov.
Ja, det är ett problem med Kina, men man löser det inte genom att bojkotta kinatillverkade bilar, om man istället köper en bil som är 95% kinesisk, men med ett Japanskt märke och 200% prispåslag.
Var påstar han det? Det är ett resonemang, inget absolut påstående som ditt ovan om 95%+. Läs: Ja, det är ett problem med Kina, men man löser det inte genom att bojkotta kinatillverkade bilar, om man istället köper en bil som är x% kinesisk, men med ett Japanskt märke och y% prispåslag.Visa gärna källa på att bilar från biltillverkare i väst är 95% tillverkade i Kina.
I detta ska självfallet monteringen också ingå.
Han har fortfarande inte påstått det du påstår. Ordet om innebär just om. Man löser inte problemet med att man inte vill köpa vatten om man köper en vätska innehållande x% vatten. Jag påstår inte att det finns någon sådan vätska iom uttalandet men poängen kanske framgår?Backa upp ditt påstående istället för att dribbla.
Vill du använda toyota istället för alla biltillverkare i väst så gör det.
Han har påstått detta;Typ här kunde väl diskussionen vara över?
Vill du lämna källa på detta också eller gäller det bara GuW?
Var påstar han det? Det är ett resonemang, inget absolut påstående som ditt ovan om 95%+. Läs: Ja, det är ett problem med Kina, men man löser det inte genom att bojkotta kinatillverkade bilar, om man istället köper en bil som är x% kinesisk, men med ett Japanskt märke och y% prispåslag.
Om x=95% och y=200%, är problemet löst då? Var går gränsen? Är gränsen subjektiv eller objektiv?
Han har fortfarande inte påstått det du påstår. Ordet om innebär just om. Man löser inte problemet med att man inte vill köpa vatten om man köper en vätska innehållande x% vatten. Jag påstår inte att det finns någon sådan vätska iom uttalandet men poängen kanske framgår?
Men här kan väl ändå ”diskussionen” vara över i alla fall?Han har påstått detta;
"Ja, det är ett problem med Kina, men man löser det inte genom att bojkotta kinatillverkade bilar, om man istället köper en bil som är 95% kinesisk, men med ett Japanskt märke och 200% prispåslag."
Och med det vrider sitt narrativ att en extremt stor majoritet av alla delar i en modell från en tillverkare I väst ska vara producerat i Kina och att det därför inte spelar någon roll.
Det är det som är grejen här, hur mycket är producerat i Kina?
Bara av ren wit så innehåller är en kinesisk bil av en kinesisk tillverkare tillverkat i Kina betydligt MER kinesiskt tillverkade produkter jämfört med ett annat företag vars säte inte är i Kina eller monteringsfabrik.
Som jag även nämnde tidigare så går inte vinsten till Kina heller.
Vissa modeller som är tillverkade i Japan innehåller fler Japanskt tillverkade delar jämfört med övriga övriga världen.
Car Part | Who Are Toyota’s Car Parts Suppliers?
Did you know that Toyota depends on a complex supply chain of over 200 parts manufacturers to complete your Toyota car? Yes! And we’re naming some of these suppliers in this article.carpart.com.au
Jag hade fler källor men flikarna försvann, återkommer.
Men här kan väl ändå ”diskussionen” vara över i alla fall?
Ja för min del kunde den ha varit över långt tidigare.Men här kan väl ändå ”diskussionen” vara över i alla fall?
Vadå chock? Den som blir chockad av slikt är det ju lite synd om.
Det har aldrig handlat om annat än skatt och statlig intäkt i slutändan. Det de med miljö är bara ett annat verktyg för att uppnå kontroll över folket.
seså.
View attachment 470170
Nu ja, men som du såg i klippet från Aftonbladet så föreslår dom nu en änding av förmånsvärdet på ELBILAR och laddhybrider.Nu är det inte elbilarna som skattas bort utan de som har bränslemotorer…
Rättade meningen åt digSåg ingenting i klippet då jag inte sponsrar kvälls”pressen” men hela idén är ju att att MAXskattabilarALLT.
Jag såg någon undersökning om hur vi skulle finansiera 2% till försvaret.Rättade meningen åt dig
Mjölka kon lite mera.Jag såg någon undersökning om hur vi skulle finansiera 2% till försvaret.
S och MP ville införa en ny skatt
V hade väl inget förslag
Dom övriga ansåg att man kan omfördela pengar som redan tas in som skatt.
S och MP har som enda förslag till allt att höja och införa nya skatter, att dra in på dom 10 mest idiotiska utgifterna är aldrig ens en tanke hos dom.
Om inte jag har råd till hyran, då tittar jag först på om jag kan dra in lite på islatte och krogbesök, inte om jag kan få bidrag
Nej, men det är på dom bilarna det kommer som en "Skatteshock" som aftonbladet så vackert beskrev det.Det är knappast elbilar och laddhybrider som kommer drabbas av kilometerskatt utan bilar i allmänhet.
Förmånsvärdet har varit reducerat för att få folk att göra ett renare val. Nu gör många det valet ändå så då finns inte anledningen kvar till reduktionen.
How about; vart fan tog pengarna vägen när man drog ner på försvarsutgifterna? Va? Va??Jag såg någon undersökning om hur vi skulle finansiera 2% till försvaret.
S och MP ville införa en ny skatt
V hade väl inget förslag
Dom övriga ansåg att man kan omfördela pengar som redan tas in som skatt.
S och MP har som enda förslag till allt att höja och införa nya skatter, att dra in på dom 10 mest idiotiska utgifterna är aldrig ens en tanke hos dom.
Om inte jag har råd till hyran, då tittar jag först på om jag kan dra in lite på islatte och krogbesök, inte om jag kan få bidrag
Ge det ett par år, ska du se.Nu är det inte elbilarna som skattas bort utan de som har bränslemotorer…
Kilometerskatt har ju redan varit uppe, och givetvis skulle elbilarna betala lite mindre (i alla fall i början) men varenda krona är ju en krona mer än tidigare.Ge det ett par år, ska du se.
Kilometerskatt har ju redan varit uppe, och givetvis skulle elbilarna betala lite mindre (i alla fall i början) men varenda krona är ju en krona mer än tidigare.
Om en bensin/dieselbil tvingas betala 10kr milen och en elbil 8kr milen så är det ju inte en förtjänst med två kronor milen, utan en förlust med åtta...
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|