Jag vill inte ha en tesla. Att den blir omodern är inte ett problem för mig, bryr mig inte om att ha det senaste. tänker mer att en bil som anses vara omodern idag men ändå är dyr begagnad. Kommer den falla som en sten i värde dom närmsta åren. är tacksam för allas input, men! Ni kan sluta tjata om tesla. Kommer mest troligt köpa en etron och ha den tills det kommer en elpickis från exempelvis Chevrolet ford eller kanske Toyota.
Jag fattar att tesla är bilen man vill ha om man vill ha en elbil. Jag vill inte ha en elbil.
Det var inte riktigt så jag menade att du skall ha en tesla. Det jag menade var att väldigt få bilar inte blir omoderna på ett par år.8
Sedan kommer elbilar generellt att hålla högt värde.
Men för 800 k kanske med en kredit lösning med räntor o att räntor är på väg upp rejält i år o nästa år, rixbanken pratar ju om 4-5% o då får man lägga till det bankerna har som påslag +1—1,5% så vill det sig illa hamnar man då på 5-7%
Då kör man mycket diesel för den räntekostnaden.
Sedan skall jag nog inte lägga mej i då jag generellt anser att en bil jävel som skall gå från A-B inte skall kosta mer än 20k. Astran hade gått 10k mil för 3 år sedan och kostade 10k rep för 3k o har rullat 18k mil nu. Fundera allvarligt på att avbeställa MG5 o fortsätta köra diesel.