Elbil eller inte?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kör mycket på vägarna i Sverige, och det är som du säger andra bilmärken som bländar, men enligt min uppfattning har det mest med automatiska helljus att göra. Tesla bländar med sitt normala halvljus, och det upplever jag inte att något annat märke gör. Jag känner numera igen Tesla-halvljus på långt avstånd. Det var inte så här för några år sedan med Tesla.

Oavsett om det är mjukvara eller hårdvara så är det dåligt och ska åtgärdas på ett eller annat sätt. Varför ska det accepteras på så här lösa grunder?
Jag upplever att även andra märken bländar med halvljus, men det finns mååååånga Tesla…

Men vem är det som ”accepterar” det menar du? Ingen gör väl det.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Precis, folk läser inga jävla manualer.

Det är som med fjädring på hojar, istället för att läsa på hur man ställer in fjädringen på sin hoj skickar man iväg fjädringen till någon guru, betalar en månadslön och får tillbaka en fjädring som har ett bättre grundutförande för föraren men kunden vet fortfarande inte hur han ska anpassa någonting för olika banor.
Vem går ut till bilen en timme innan det är dags köra till jobbet och börjar läsa manualen ?

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Jag upplever att även andra märken bländar med halvljus, men det finns mååååånga Tesla…

Men vem är det som ”accepterar” det menar du? Ingen gör väl det.
Nej det var väl ett dåligt ordval med accepterar, det är väl mer så att ingen kontrollerar att biltillverkarna gör rätt från början utan det är en egenkontroll fram till första besiktningen. Kanske vi inte kan lita på tillverkarna längre?

Men en väldigt enkel och normal lösning är väl att Tesla kontrollerar och justerar ljusbilden under leveranskontrollen?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin