Hur långt kommer du på valfri bil med förbränningsmotor utan att göra någon form av byte av olja, filter, kamkedja, toppackning, kopplingslameller, etc, osv?
Olja och filter byter man ju men resten?
C: 50´nu och en drivaxel är bytt utom normala slitdelar(bromsar, däck, styrleder osv.), hade jag bytt damasken i tid hade den rullat vidare precis som den andra misstänker jag så den axeln slets inte ut utan drabbades nog bara av kasst underhåll..
Sen undrar jag vad fan folk gör med sina kopplingar som byter de "på löpande band"?
Förutom alla korta ägande jag haft så har iaf 3 bilar stannat hos mig över 20´mil, ingen av de hade gått under 30´när det blev bytta av div. anledningar(rost, träd och nu utseende när jag finner en ersättare..)men ingen av de jag haft har jag behövt byta koppling på!
Fan, inte ens hojen har fått ny och då har den ändå gått över 5000mil och en jävla massa racestarter/start-träningar och den har jag haft sen ny så där vet jag att det är den av yamaha levererade kopplingen.
Så, vad gör ni med era kopplingar eftersom de tydligen ligger på serviceintervall..?
Men, det är väl som väntat, motorn bör väl hålla då det är få rörliga delar och tekniken är väl utvecklad inom industrin så allt annat vore ju ett hån mot köparen(undermåligt material alltså).
Det som imponerar på mig är batterilivslängden men har inte läst, hur långt kommer han på en laddning nu när det gått 46´?