Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Köp en, så kan du nog forska i det ?
Även om jag skulle haft råd så ligger den inte direkt högst på min önskelista av sportbilar.
Köp en, så kan du nog forska i det ?
Nä inte på min lista heller , jag nöjer med med en V8 med bra ljud att mullra runt med på sommaren, men imponerande siffror ändåÄven om jag skulle haft råd så ligger den inte direkt högst på min önskelista av sportbilar.
60-100 på 0.07 sek?!?!Elbilen Rimac Nevera slaktade Koenigseggs världsrekord | Carup.se
Elbilen Rimac Nevera har slagit Koenigseggs rekord för snabbaste bil från 0-400km/h–0. Dessutom slog superbilen 22 andra accelerations- och bromsrekord på en enda dag. Gamla tidens superbilar har inte mycket att sätta emot mot de nya elbilarna förutom när det kommer till toppfart. Rimac Nevera...carup.se
View attachment 484303View attachment 484304View attachment 484305
I jämförelse så vill en rekorderligt snabb alkohol-bil ha 30liter soppa för 402mJag undrar hur mycket av batteriet som gick åt för respektive rekord.
Om vi vet vikten på bilen, så kan man räkna ut mängden energi som krävs för accelerationen givet tid och sträcka eller hastighet.Jag undrar hur mycket av batteriet som gick åt för respektive rekord.
Om vi vet vikten på bilen, så kan man räkna ut mängden energi som krävs för accelerationen givet tid och sträcka eller hastighet.
Och lägga till lite för förluster i friktion och värme.
Jag vet inte jag. Tycker inte BMW är sämre på elbilsegenskaper och därtill har de fungerande bilegenskaper.Y är ful men levererar… övriga levererar sådär. Sammanfattat.
Lite synd är det ju att övriga fältet inte kommit ikapp på elbilsegenskaperna. Slås av det varje gång jag provat något annat.
Helt klart ”medelstor elbil + stor andrabil på bensin(eller diesel)”, då långresor troligen sker med storbilen.Dags igen och påminns om en enligt mig oslagbar feature med elbil; temperaturen i kupén behaglig innan man ska köra, även på sommaren. Nu har värmen slagit till och istf 52 grader i kupén är det 21 när det är dags att lämna jobbet.
Hade förvisso fjärrstart på en GMC, men den begränsades till räckvidd på fjärren..
Är i valet och kvalet att byta model3:an mot något större, eller behålla och köpa något större, äldre (5-7år)fossilt till att fylla behoven de gångerna man reser med familj +hund.
Större elbil + liten andrabil på bensin
Eller; medelstor elbil + stor andrabil på bensin(eller diesel)
Hade inte Model Y varit så helvetes ful…
ID.7? Sitta på händerna för i5 Touring?
Stor elbil så klart. Poängen med billigt drivmedel är ju att man slipper åka småbil för att snåla.Dags igen och påminns om en enligt mig oslagbar feature med elbil; temperaturen i kupén behaglig innan man ska köra, även på sommaren. Nu har värmen slagit till och istf 52 grader i kupén är det 21 när det är dags att lämna jobbet.
Hade förvisso fjärrstart på en GMC, men den begränsades till räckvidd på fjärren..
Är i valet och kvalet att byta model3:an mot något större, eller behålla och köpa något större, äldre (5-7år)fossilt till att fylla behoven de gångerna man reser med familj +hund.
Större elbil + liten andrabil på bensin
Eller; medelstor elbil + stor andrabil på bensin(eller diesel)
Hade inte Model Y varit så helvetes ful…
ID.7? Sitta på händerna för i5 Touring?
KIA kommer med en SUV som heter EV9.Jag vet inte jag. Tycker inte BMW är sämre på elbilsegenskaper och därtill har de fungerande bilegenskaper.
Liknande vill jag påstå för Mercedes, dock inte kört lika mycket.
Vad utmärker teslan nu förtiden, i positiv bemärkelse mot andra? Exakt inget har hänt på 5år
Att man inte kan få till ens ett vettigt insynsskydd på Y är ju inte särskilt imponerande, avseende rena bilegenskaper. Till och med Mazda har ju löst det elegant.
Är det mest kombi/halvkombi-lucka man behöver (som i mitt fall) och inte för att släpa mer prylar (hade model 3 haft det så hade den räckt till fler..) så verkar exempelvis Kia EV6 som ett klart bekvämare/prisvärdare val mot en Y.
Jag gillar ju både GMC Yukon och Cadillac Escalade så varför inte säger jag dåKIA kommer med en SUV som heter EV9.
Vacker är den inte...
Upptäck Kia EV9
Upplev en ny standard, och nya möjligheter med Kia EV9. En fyrhjulsdriven helt elektrisk SUV med hållbara material i interiören, avancerade säkerhetsfunktioner och alla de egenskaper som krävs för den långa resan.www.kia.com
Jag gillar ju både GMC Yukon och Cadillac Escalade så varför inte säger jag då
Jag gillar ju både GMC Yukon och Cadillac Escalade så varför inte säger jag då
Själv har jag lite svårt för den typen men smaken är ju delad som bekant.Jag håller med tycker den ser helt ok ut.
Läste i KIA-tidningen om denna, inte en bokstav om räckvidd.Jag gillar ju både GMC Yukon och Cadillac Escalade så varför inte säger jag då
Upp till 541 el-km (blir nog 350-450 riktiga km).Läste i KIA-tidningen om denna, inte en bokstav om räckvidd.
Men om batteriet är knappt 100kWh och den drar 2kWh/mil så borde det ge 50 mil i ideala förhållanden och 35 på vintern.
Det duger till mig. OM jag kan slippa bakersta sätena, alt fälla undan dem så hundburen går in.
Undrar vad jag får för min Niro i inbyte
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |