Folk som röker.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Finns en anledning till att de som har råd att köra bil i sthlm gör det... man slipper bla rökare på peronger till pendeltåg/tunnelbana.

Det jag dock inte fattar med rökande tjejer är:
Varför har de parfym på sig öht? :dummer
De luktar ju ändå bara askkopp. :fakta
Och ska de dölja den lukten så får se stänka på sig så mycket att alla innom 50m får allergichock. :huvet

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Finns en anledning till att de som har råd att köra bil i sthlm gör det... man slipper bla rökare på peronger till pendeltåg/tunnelbana.

Och ska de dölja den lukten så får se stänka på sig så mycket att alla innom 50m får allergichock. :huvet

Kan inte vara lätt att vara prinsessa i en värld med ett flertal ärtor. I pity you.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Kan inte vara lätt att vara prinsessa i en värld med ett flertal ärtor. I pity you.

Vadå? Klart att man tar möjligheterna som dykerupp för att förbättra sin egen livskvalite ... därvid MC(sommar)/bil(vinter) till o från jobbet.

Sen dessa tjejer som röker... är nog bara för logisk för att kunna förstå hur de resonerar då de
tar på sig parfym för att lukta gott och sen total sabbar det, med att röka så de luktar askkopp istället.
Endel verkar ha insett detta med att de luktar askkopp och då i deras logik tömmer man halva parfymflaskan på sig, precis som det skulle göra saken bättre.
mmmmm jätte smart. Nobelpris klass på den!
Och hör man hur de gnäller på att de aldrig har pengar! Näfan tro det, pengarna de hade har de ju redan spenderat på cigg eller parfym(som inte gör nån som hellst nytta).
Nä jag fattar inte det bara... men är nog som sagt lite för logisk för att få det att gå ihop.

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Jag röker inte, men tycker det är ett jävla jagande på de som röker...de röker väl för fan var de vill!! Hur mycket tror du inte fabriker o bilar o Mc traktorer och mopeder släpper ut i förhållande till de som röker????? Bönderna är värst!! Deras kor o annat fä släpper ut mer än vad Sveriges rökare någonsin släpper ut under ett helt år!! Ska det gnällas kan det väl gnällas på var dåliga välfärd o dåliga sjukvård, barnomsorg och dåliga politiker som sitter o bestämmer nederlag för folk medan de själva lever i sus o dus på vår bekostnad, mycket mer produktivt än att jaga stackars rökare i landet....Vilket är petitesser i förhållande till mycket viktigare saker att "gnälla" över...:huvet

Last edited:

Tinaplinius

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZR 7S-04
Parfym beror väl på vem som luktar på den....Luktar den askkopp har du kanske fel på dina organ..:fyllisar

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Jag röker inte, men tycker det är ett jävla jagande på de som röker...de röker väl för fan var de vill!! Hur mycket tror du inte fabriker o bilar o Mc traktorer och mopeder släpper ut i förhållande till de som röker????? Bönderna är värst!! Deras kor o annat fä släpper ut mer än vad Sveriges rökare någonsin släpper ut under ett helt år!! Ska det gnällas kan det väl gnällas på var dåliga välfärd o dåliga sjukvård, barnomsorg och dåliga politiker som sitter o bestämmer nederlag för folk medan de själva lever i sus o dus på vår bekostnad, mycket mer produktivt än att jaga stackars rökare i landet....Vilket är petitesser i förhållande till mycket viktigare saker att "gnälla" över...:huvet

hur tänkte du nu? Folk vill inte stå och dra in röken och skiten i den, hur kor kom in i bilden vore intressant att veta.
Sen så belastar väl rökare vården och samhället otroligt mycket mer än icke rökare således borde ju du då tycka att rökning borde förbjudas eftersom vi har så dålig välfärd som du uttryckte det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Skulle bönderna stå med sina traktorer utanför varenda varuhusentré eller stå med avgasrören inne i busskurerna så skulle jag gnälla på dem med.
Förstår man inte varför folk blir förbannade på rökare som helt skiter i att visa hänsyn är man gissningsvis både rökare och korkad.

Folk stör sig på rökare är för att deras rök är en direkt olägenhet, precis där på plats, även om böndernas utsläpp möjligen är ett större problem ur ett samhällsperspektiv på precis samma sätt som min festande grannes basgång är ett större problem för mig klockan 03 en tisdag morgon trots att stadens fordonsbuller är ett större samhällsproblem....

Har man inte förmågan att förstå så grundläggande saker om hänsyn och respekt för sina medmänniskor så borde man deporteras till nån isolerad gård i Getsvedda där man kan sitta och röka bland träck och gyttja utan andra medmänniskor i sikte.

MrWahlstrom

Medlem
Gick med
11 Dec 2006
Hoj
Honda Africa Twin -99
En annan bieffekt som sällan nämns i sammanhanget är att nästan 50% av svenska städers avfall på gatorna är tobaksrelaterat! Värt och fundera på! Tänker inte gå in mkt djupare i samtalet här, men alltid bra o lägga på en pinne på brasan ibland ;)

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Parfym beror väl på vem som luktar på den....Luktar den askkopp har du kanske fel på dina organ..:fyllisar

parfymen som sådan luktar ju inte askkopp, men själva parfym lukten känner man ju inte eftersom att askkoppelukten som deras rökning genererar i deras kläder/hår och totalt överstinker den parfym tjejerna betalt dyrt för.
Dvs rökare stinker askkopp (så tillvida de inte tömmer halva parfymflaskan ... )

tkdrille

Guest
parfymen som sådan luktar ju inte askkopp, men själva parfym lukten känner man ju inte eftersom att askkoppelukten som deras rökning genererar i deras kläder/hår och totalt överstinker den parfym tjejerna betalt dyrt för.
Dvs rökare stinker askkopp (så tillvida de inte tömmer halva parfymflaskan ... )

Hur förklarar du att inga av mina kunder har märkt av de och de sitter bredvid mig i en personbil. Men de är klart jag har min teknik ;)

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Hur förklarar du att inga av mina kunder har märkt av de och de sitter bredvid mig i en personbil. Men de är klart jag har min teknik ;)

Förlåt, men tror du själv sannolikheten att en kund som sitter brevid dig i din bil säger något?
Du bor i Sverige, han/hon går förmodligen hem och kvällens samtalsämne över middagsbordet blir hur jävla äckligt du luktade och förfäras över rökares jag-skiter-i-alla-bara-jag-får-röka mentalitet.

tkdrille

Guest
Förlåt, men tror du själv sannolikheten att en kund som sitter brevid dig i din bil säger något?
Du bor i Sverige, han/hon går förmodligen hem och kvällens samtalsämne över middagsbordet blir hur jävla äckligt du luktade och förfäras över rökares jag-skiter-i-alla-bara-jag-får-röka mentalitet.
Rätt stor då pensionärer vågar gnälla oftast. Förövrigt tillhör jag de som tvättar kläder och duschar vardag. De satt två som riktigt talade om sitt hat mot rökare förra veckan i bilen. Och var sjukt på om att de lukta illa, min tro att de skulle hålla käft om jag hade luktat var väldigt liten. Så jo jag vet att jag ej luktar i bilen.

Men de är klart luktar de direkt på mina fingrar och läppar borde de känna det. Men brukar du lukta på andras fingrar?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Tror du är fel ute. Han kör garanterat bara lata individer som inte orkar reta sig på vad allt och alla gör eller ens orkar öva upp den talangen. I den händelse det är män har de inte exponerats för den östrogendusch som verkar vara fallet på Stockholms tunnelbaneperronger. Symptomatiskt för folk som har så starka åsikter om vad andra får och inte får är att de är lika benägna att själva unna sig ytterlighetsbeteenden som kan inverka störande på andras omgivning medan det då sorterar under begreppet "individens frihet".

För övrigt tror jag att du överskattar t ex rökares inflytande på stämningen vid ett middagsbord några timmar efter en taxiresa. Vad är proportionalitet?

Vi behöver ett tillägg i reglerna, nån slags övre gräns för hur pipsillig man får bli. I denna tråd finns ju minst ett par tre brunbälten i grenen löjeväckande whinande.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
. Han kör garanterat bara lata individer som inte orkar reta sig på vad allt och alla gör eller ens orkar öva upp den talangen. .

I mina ögon är det stor skillnad på att klaga på någons "odör" om än självförvållad och att gnälla på folk som saknar hyfs och fason och tycker att det är ok att bolma i busskuren eller som tror att snurrdörrarna vid varuhuset är dragskåp som skall absorbera deras rök...

Jag har själv varit rökare, spelar ofta hög musik/film och har slipons på hojen men är väl medveten om att alla inte delat min förkärlek för någon av dessa laster och skulle ha full förståelse för "gnällkärringar" den dagen jag låter omvärlden lida av detta...
...jag gör dock vad jag kan för att inte störa i onödan då jag som sagt tycker att hänsyn är en positiv egenskap. Av denna anledning sänker jag musiken när klockan blir för mycket(eller vis särskilda tillfällen varna i förväg), jag står inte och torrgasar hojen inne på gården och när jag rökte klev jag åt sidan.

Än så länge har jag lyckats röka, spela och gasa utan att någonsin få ett klagomål.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO