Tackar för utförlig förklaring, Badger. Jodå, visst överväger jag risken att glida genom en lucka, osv, samma som vid omkörningar med bil, hoj eller vilket fordon som helst som är det alltid en riskbedömning utifrån vad man ser och tryggt kan räkna med. Jag är inte helt galen (bara lite), och jag vill gärna leva så jag får se kommande säsonger av A Handmaids Tale.
Dock är jag rätt så obekväm av mig, inte direkt frivilligt, men kanske aningens ofrivilligt eftersom jag ofta gör precis motsatsen till vad jag egentligen vill göra. T ex igår, jag skulle ta en sporadisk tripp till Skanssundet, och sen hem. Men, när jag såg färjan, solnedgången, och bara bara EN bil i kön, så ".. jag tar färjan!".
Sen kom regnet; "Oj, dags att dra hemmåt?"... men "Aha, en skylt mot Oaxen?", och jag drar dit!? Ser att färjan kostar 75 spänn och att man måste ringa, så jag vänder om och tänker "Nej nu kör jag hem!" - MEN, ".. skylt mot Söräng, vad är det för nåt?".
Så omkring midnatt, efter några timmars äventyr på Mörkös östkust är jag hemma, tårna helt stumma efter mina nya och alldeles för små Ferrari-dojor, står jag i hissen och fotar min hjälm.