Min Suzuki 1989 DUBBEL "R"
Puuusssssst, vart nervös en stund, att min Suzuki 1989 DUBBEL "R" skulle styras utav någon robot och annat med ettor och nollor!
Äntligen kom den där morgonen, och jag fick kört upp till tappen och fyllt upp tanken. Premiär. Ut på min runda utan hängslen och livrem. Jag fick bestämma själv. Inte ens skyltarna 50, 70 och 90 osv registrerades i något program och panikbromsade.... ingen programvara i hojen registrerade onormala rörelser ifrån chassiet och strypte till effekten. Syn, hörsel och känsla styrde handleden som via vajer lyfter trottlarna. Det är en söndag, sommar morgon. Tidigt. Sverige sover. Jag kan vara lite busig, kriminell och njuta, bestämma själv!
View attachment 441219
Mvh Toyman
Jag tror att du har helt rätt och allt kommer att styras av ekonomi.
Jag lägger ut den här i repris för den är såå värd att se:
https://www.youtube.com/watch?v=2b3ttqYDwF0
Jag tror att du har helt rätt och allt kommer att styras av ekonomi.
Jag lägger ut den här i repris för den är såå värd att se:
https://www.youtube.com/watch?v=2b3ttqYDwF0
Det är hur enkelt som helst att göra ett system som inte behöver uppdateras. Definera vad det skall göra och ta väck alla möjligheter till kommunikation utanför systemet så är du där.
Men vem vill ha något sådant??
Det är hur enkelt som helst att göra ett system som inte behöver uppdateras. Definera vad det skall göra och ta väck alla möjligheter till kommunikation utanför systemet så är du där.
Ah, nu börjas det... inte långt kvar till automatiska böter...
http://www.bike.se/nyheter/digitala-fortkorningsboter-pa-tapeten
Jag tror att du har helt rätt och allt kommer att styras av ekonomi.
Jag lägger ut den här i repris för den är såå värd att se:
https://www.youtube.com/watch?v=2b3ttqYDwF0
Jag tror att du har helt rätt. Det största dilemmat för politikerna är att:
A: Hur få tillbaka skattepengarna efter att vi konsumenter (via bonuspremier) blir övertygade om att vi ska köra elbil för miljöns skull. Vem ska betala skatt när alla kör skattebefriad miljöbil?
B: Hur få elen att bli ett riktigt "miljöbränsle" eftersom det idag framställs med i huvudsak skitig brunkol och oljeeldning?
Det är lätt att använda EU som slagträ i det fallet...
Kruxet med den här ideen, marginalel, var ju att det gällde all el. Ökat tågresande i Sverige skulle ju också ske på bekostnad av mera koleldning någonstans i EU. Så då fattade "våra" politiker beslutet att det här med marginalel inte gällde i Sverige utan man skulle alltid räkna vid elanvändning på den "Svenska elmixen" .Skall vi släcka ljuset efter 21.00?
Eller importera smutsig kolkraft.
Eller byta till lågenergilampor
...och då för att återknyta allting till det vi pratar om hör, MC. Vad kan vi som hojåkare göra för att hjälpa till?
Sluta att köra bil och ta hojen till jobbet?
Sluta åka till Thailand varje år och istället köra en hojtur?
Nu räknar jag i princip alla typer av motorcyklar utom de värsta sporthojarna (som släpper ut lika mycket som en bil)
Är väl bara batterierna som är problemet .För mig är det enkelt - framtiden för mycket gott med sig.
Jag vill ha Lightning LS-218 motorcykel. Sen spelar det mindre roll ifall det är lithium eller bränsleceller och vätgas. Den tekniken är nära.
Missförstå mig rätt, jag har två bensinbågar också, den sista köpte jag med rasad växellåda för att jag ville lära mig mecka växellåda. Det var kul, nu funkar den som den ska, men jädra pill med förgasarna.
Tänk er -inga motorer som bistår av en 1000 delar, inga förgasare, inga pumpar, inga shims, ventilsäten, kopplingsfjädrar och all annan bjäfs som behövs för att man ska få en motor med ynka 25% verkningsgrad att väsnas och avge värme.
En elmotor har verkningsgrad på över 90% och består av max 20 delar.
Jag säger inte att alla vi ska byta tåg, men framtiden kommer.
På korta distanser och vid stadspendling är eldrivet oslagbart.
För mig är det enkelt - framtiden för mycket gott med sig.
Jag vill ha Lightning LS-218 motorcykel. Sen spelar det mindre roll ifall det är lithium eller bränsleceller och vätgas. Den tekniken är nära.
Missförstå mig rätt, jag har två bensinbågar också, den sista köpte jag med rasad växellåda för att jag ville lära mig mecka växellåda. Det var kul, nu funkar den som den ska, men jädra pill med förgasarna.
Tänk er -inga motorer som bistår av en 1000 delar, inga förgasare, inga pumpar, inga shims, ventilsäten, kopplingsfjädrar och all annan bjäfs som behövs för att man ska få en motor med ynka 25% verkningsgrad att väsnas och avge värme.
En elmotor har verkningsgrad på över 90% och består av max 20 delar.
Jag säger inte att alla vi ska byta tåg, men framtiden kommer.
På korta distanser och vid stadspendling är eldrivet oslagbart.
Nja.dom absolut nyaste bensin motorerna har 50% verkningsgrad o jag tror masda har en på g med 56% verkningsgrad.
Spana in denna https://youtu.be/o3DiAecsh_0?t=4m För mig är det intressant aatt inte störa mina grannar med buller sena kvällar och tidiga morgnar...du menar att ta bort allt som är intressant och kul med ett ointressant neutrum
Nja.dom absolut nyaste bensin motorerna har 50%.
Nu har Mazda avslöjat att man redan arbetar med en uppföljare – Skyactiv-3. Under ett teknikforum i Tokyo berättade företagets drivlinechef, Mitsuo Hitomi, att bensinmotorn kommer vässa verkningsgraden till omkring 56 procent. Det skulle innebära en förbättring med 27 procent jämfört med dagens effektivaste Mazda-motorer.
.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |