Gamla enstånkor

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Där borde man som fordonsägare kunna hävda att EU-regler är överordnade svenska lagar och regler. Om dessa inte stämmer överens gäller EUs regler. Men mot Trafikverket är sannolikt även EU maktlöst.
De illa redan me massa regler å inte lär vi behöva få även EU regler...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Usch ja, inget att önska...
Såg en trafikkontroll av MC i Tyskland där en hade bytt till annat bromshandtag, hojen fick stå där tills han kom tillbaka med ett original/godkänt handtag ?
Ja, jag har också sett på YouTube där tyska polisen i sann STASI tradition har visat sin enorma flexibiletet och sunda individuella tänkande.

Jag kommer inte att sätta mina hjul i det landet, då dom tydligen tillämpar det på turister också.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Jag hade länge varit sugen på en mindre enstånka, mer lättmekat och ballt ljud. ....... Eftersom enstånkor av alla storlekar blivit svåra att komma över så lutar det åt en ny CB400 eller liknande, alla japanska fabrikat har sina 400cc från 80-talet.
Vad tror du om en sådan här då? Inte någon grushoj, men i alla fall en stånka. Är själv sugen på en!


EDIT: attans då, nu skrev jag om en ny enstånka i tråden för gamla enstånkor. Hur går det nu, blir jag bannad? ;)

1650985542411.png
 
Last edited:

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Den var riktigt snygg och stilren, kommer säkert att ha förutsättningar att bli en ny SR400 ed. Dock finns den väl bara som ny. Min ekonomi tillåter inte en ny hoj, sannolikt i hundratusenkronorsklassen eller däröver, och det andra problemet är all moderna elektronik. Bränsleinsprutning och avgasrening innebär lambdasond och ECU motorstyrning med datorer o d vilket i sin tur innebär att man inte kan pula själv. Men snygg var den.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
….. sannolikt i hundratusenkronorsklassen eller däröver, och det andra problemet är all moderna elektronik.
Från 55 600 kr
Bränsleinsprutning och avgasrening innebär lambdasond och ECU motorstyrning med datorer o d vilket i sin tur innebär att man inte kan pula själv. Men snygg var den.
Å andra sidan behöver man (normalt sett) inte pula själv. Jag har kört många tusen mil med insprutare och aldrig någonsin pulat. Det sköter ju sig självt.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Från 55 600 kr

Å andra sidan behöver man (normalt sett) inte pula själv. Jag har kört många tusen mil med insprutare och aldrig någonsin pulat. Det sköter ju sig självt.
Oftast. På bilen har jag fått renovera både ABS-systemet och immobilizern, inget av det var direkt billigt. På tal om modern elektronik alltså, inte just insprutare.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Marknaden för enstånkor är stenhård just nu. Jag har försökt köpa denna i en vecka nu, men gubben som äger den prutar inte en krona. En udda 250cc som gått 4000mil, kostar 12000kr. Jag har mejlat ett par gånger, han behåller den hellre än säljer under begärt pris. Hårda bud i år...
125cc och enstånkor är årets trend.

Försökte köpa en SR250 tidigare i år, samma sak. Säljaren prutade inte en krona, trots att den låg kvar osåld på Blocket i flera veckor. Folk ställer undan dem i garaget om de inte får begärt pris.

 

notrightrider

The truth comes out as the fire burns low.
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: BMW 650 cs Scarver https://www.blocket.se/annons/sodermanland/bmw_650_cs_scarver/100623517

Ovanlig hoj och bara 2000 mil. Får se hur länge den blir kvar.


Mångsidig cykel.
Platsar i flera trådar.


 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Marknaden för enstånkor är stenhård just nu. Jag har försökt köpa denna i en vecka nu, men gubben som äger den prutar inte en krona. En udda 250cc som gått 4000mil, kostar 12000kr. Jag har mejlat ett par gånger, han behåller den hellre än säljer under begärt pris. Hårda bud i år...
125cc och enstånkor är årets trend.

Försökte köpa en SR250 tidigare i år, samma sak. Säljaren prutade inte en krona, trots att den låg kvar osåld på Blocket i flera veckor. Folk ställer undan dem i garaget om de inte får begärt pris.

Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Ja, men….pruta på ett utgångspris som är nästan inga pengar alls.
Har viss förståelse för säljaren, då är det ju bättre att ställa den på majbrasan.
Det ger i alla fall ett visst visuellt nöje.


Håller med dig varför hålla på att pruta om småpengar om man verkligen vill ha en billig mc. Det är därför folk låter billiga saker stå kvar längst in i förrådet för man orkar inte hålla på med "sista pris kompis"
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top