Gamla enstånkor

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Så är det med tyvärr hojpriserna du kräver: Billigt, rostigt skit som förmodligen blivit bortglömt och stått ute i åratal kräver dagars mekinsats. Det är enkel matematik. Konstigt att de öht blir sålda.
Det är bara SR250 som är så eftertraktade och därför kostar så mycket. Även obesiktigade och okörbara vrak kostar med än andra hojar. Den CB250 som jag kör omkring på nu köpte jag för mindre än vad den här SR250 kostar, och den var besiktningsbefriad, körklar och hade inte gått så långt när jag köpte den.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är bara SR250 som är så eftertraktade och därför kostar så mycket. Även obesiktigade och okörbara vrak kostar med än andra hojar. Den CB250 som jag kör omkring på nu köpte jag för mindre än vad den här SR250 kostar, och den var besiktningsbefriad, körklar och hade inte gått så långt när jag köpte den.
Eftertraktade SR 250 existerar bara mellan dina öron.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Rubrik gamla enstånkor. Hösten 2022... Åker på den varje dag det är ok underlag.
Till mitt "jobb" garaget, gymmet å så vidare.... Fungerar när jag vill ha den. Inte svikit mig någon gång.... TYP TUTA Å KÖR!

IMG_20220709_144553.jpgIMG_20220716_072335.jpgIMG_20220724_140726.jpgIMG_20220820_065748.jpgIMG_20221012_192244.jpgIMG_20220904_095915.jpgIMG_20221103_070228.jpg

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu är den i alla fall såld. Som jag säger - dessa hojar är mycket eftertraktade och köps upp direkt av samlare. De blir inte kvar länge på Blocket, till skillnad från det mesta annat. Alla vill ju ha en SR250 i garaget.
Som GuW säger: Nej.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Ja…..d
Äh, ni är bara besvikna att ni inte hann köpa den. Men som sagt - man måste vara snabb för de är väldigt eftertraktade. Det kommer fler chanser, om inte alla redan har köpts upp av samlare.
Ja…..dessa samlare….
Hur ska vi vanliga människor kunna köpa saker för vad de egentligen är värda, när dessa samlare trissar upp priserna?
Skulle man inte kunna sätta ett takpris på Blocket, Tradera mfl, där man inte kan begära mer än ett visst pris för en produkt?
Då kan ju vi alla vanliga människor få vara med och få chansen.
Och så tillsätter man en myndighet som kontrollerar riktigheten i allting, och som även tillhandahåller en statlig tjänst för att lösa frakten.
Lite mer…..jämställt :tummenupp

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Äh, ni är bara besvikna att ni inte hann köpa den. Men som sagt - man måste vara snabb för de är väldigt eftertraktade. Det kommer fler chanser, om inte alla redan har köpts upp av samlare.

Hört från en säker källa att den prutades till några tusen lappar å sen maldes ner i småbitar...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Hört från en säker källa att den prutades till några tusen lappar å sen maldes ner i småbitar...

Kan man skicka en slant till han som gjorde oss den välgärningen?

Kanske starta ett crowdfundingprojekt att mala ner så många som möjligt

• Gilla
Reaktioner: JPT

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Ja…..d

Ja…..dessa samlare….
Hur ska vi vanliga människor kunna köpa saker för vad de egentligen är värda, när dessa samlare trissar upp priserna?
Skulle man inte kunna sätta ett takpris på Blocket, Tradera mfl, där man inte kan begära mer än ett visst pris för en produkt?
Då kan ju vi alla vanliga människor få vara med och få chansen.
Och så tillsätter man en myndighet som kontrollerar riktigheten i allting, och som även tillhandahåller en statlig tjänst för att lösa frakten.
Lite mer…..jämställt :tummenupp
Låter som nåt för Vänsterpartiets hojåkarfalang. Om det finns någon sådan?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Mina pengar bränner i plånkan men en XL600 i Östersund eller en DR i Norraste Norrland gör ingen Stockholmare glad..

XT’n i Skinnskatteberg lockar en hel del dock, fast jag har haft såna och det vore kul med ngn mindre välbekant i famnen.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Kan man skicka en slant till han som gjorde oss den välgärningen?

Kanske starta ett crowdfundingprojekt att mala ner så många som möjligt

Miljöpartiet jobbar lite så:

image0000001.jpg

Nej, det är ingen nu känd politiker i Spökplumpskepnaden.
Illustrationen är gammal som gatan. Det är från en beskrivning av Hallands näringsliv från mitten av 70-talet - när vi fortfarande producerade cyklar i Varberg.
Och motorcyklar!

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...