Bra pris.
Bra pris.
Såld...Bra pris.
Den där var till salu för 14000:- i slutet av juni om jag ser rätt.
Vilken osis!!Lite dyr och lite långt bort för min del.
Suspekt…
Kronofogden: tvättare av svarta pengar åt kriminella, hälare av stulna motorcyklar och uppenbara lögnare.
En vanlig dag i det nya Sverige.
Det är iofs bättre att den säljs än skrotas men en hoj som denna vilken väl har bortslipat ramnummer borde borde inte ge några pengar till ägarens skulder.
Bra att den säljs men ge pengarna till brottsoffermyndigheten.
TT600 kan ju finnas oregistrerade men även en oreggad sån har ju ett ramnummer, den här har ju plåttank så det lär ju vara en XT.
Hej!
Aktuellt objekt Varunr F74769 är INTE en "crossmotorcykel".
Det är en Yamaha XT 600, årsmodell upp till 1989, och den har absolut en registrering.
Hela värdet hos en sådan hoj ligger i att den kan köras på gatan med registreringsskylt.
Om gäldenären hävdar att motorcykeln saknar registrering så döljer denne något.
Vad? Objektet ger rejält mycket bättre betalt som registrerad motorcykel än som misstänkt stulen dito. Varför vill man inte visa registreringshandlingarna?
Hojen visar alla tecken på att vara stulen och jag finner det otillständigt att Kronofogdemyndigheten agerar hälare åt gäldenären. Denne hade INTE kunnat annonsera ut motorcykeln på exempelvis Blocket.se utan att bli rapporterad och fått sin annons nedtagen.
Men Kronofogden kan.
Motorcykeln har absolut en laglig ägare.
Troligen ett försäkringsbolag som betalat ut ersättning för den, eller en privatperson som blivit bestulen utan att ha haft försäkring på den.
En seriös aktör hade sett till att reda ut detta innan man tvättar den genom en auktion i myndighets regi!
Ja, det är en gammal hoj - nej, det är inte stort värde i den och - nej, krasst sett är det inte "lönt" att lägga tid på utredning.
Men det är en principsak.
Skall Kronofogdemyndigheten sälja stöldgods?
Skall man agera hälare och tvätta stulna varor?
Jasåminsann...!?
Nå, skit i moral och respekt - låt mig istället komma med en rent kameral invändning:
Värdet hos hojen ligger helt och hållet i registreringshandlingar. Dom finns!
Genom att inte efterforska dessa så brister myndigheten i ansvar gentemot borgenären!
Denne torde känna sig rätt blåst om han inte ens får ut hälften av möjlig summa ur objektet bara för att Kronofogdemyndigheten inte bryr sig om vad dom gör?
I Monopol är det fängelsestraff för "Oförstånd i ämbetet".
Hur är det med "ointresse"...?
Mvh
Hampe
Civilkurage.Mailat:
Civilkurage.
Är de pliktiga att svara?
Man blir ju nyfiken.
Om det gäller flera eller t o m flertalet fordon är det inget mindre än en uppseglande skandal.
Fogden värderar allt de säljer, och deras experter är kunniga, så nog fan borde de veta att allt om den där hojen skriker stöldgods.Det har varit uppe förr, och dom bara ormar sig med att dom inte kunde veta, att dom inte har den djupa kunskapen, att utredningar kostar för mycket tid och att det ändå inte handlar om så stora värden - yada yada yada, alltså.
Jag hoppas inte på något mer här, jag är bara förbannad.
Samtidigt finns det folk som köpt stöldgods från Fogden, plockat fram rätt identitet och fått hojen skriven på sig - efter omfattande ursprungskontroll.
Helt legit. I efterhand...
Touch and Go hos Kronofogdemyndigheten tvättar allt, och den rättmätiga ägaren står med lång näsa, tvättad hals och vreden sjungande i ådrorna.
Det är för jävligt.
Det är klart att de kan veta, sådant som hör till allmänkunskap.Det har varit uppe förr, och dom bara ormar sig med att dom inte kunde veta, att dom inte har den djupa kunskapen, att utredningar kostar för mycket tid och att det ändå inte handlar om så stora värden - yada yada yada, alltså.
Jag hoppas inte på något mer här, jag är bara förbannad.
Samtidigt finns det folk som köpt stöldgods från Fogden, plockat fram rätt identitet och fått hojen skriven på sig - efter omfattande ursprungskontroll.
Helt legit. I efterhand...
Touch and Go hos Kronofogdemyndigheten tvättar allt, och den rättmätiga ägaren står med lång näsa, tvättad hals och vreden sjungande i ådrorna.
Det är för jävligt.
Fogden värderar allt de säljer, och deras experter är kunniga, så nog fan borde de veta att allt om den där hojen skriker stöldgods.
Fogden är också väldigt känslig för Aftonbladet och skulle antagligen reagera om hojkollektivet förde tillräckligt oväsen genom media.
Rätt, men förfarandet kanske gäller även ting som folk har en större acceptans för. Bilar t ex och då kan kanske journalisten förmås att nämna att problemet även gäller mc.Kanske Aftonbladet eller Expressen rent av är intresserade. Ibland har dom ju nyhetstorka.
Fast det vore kanske bättre ifall det handlade om något som fler svenskar kan identifiera sig som ägare till.
Motorcyklister är ju ändå bara outlaws hela bunten det vet man ju....
Det är bilhandlarjargong och betyder att den startar...Den här ser däremot ostulen och fin ut:
Ställer mig som vanligt gnälligt ifrågasättande till "går mycket fint i motor och låda"
View attachment 488683
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |