Idag har jag varit ute och hårdtestat hojen, den går fullt tillräckligt även fast det är långt kvar till hjullyft i 200...
Lite småkrångel bara: Efter en fullgasväxling dör hojen ett ögonblick innan den matar på igen, ju högre laddtryck vid växlingen desto längre dödtid när jag släpper kopplingen. Som mest dör den en sekund så man slår nästan huvudet i styret innan den skjutsar iväg igen. Bränsletrycket ligger på 0.15 bar om det kan vara till någon hjälp.
Laddtrycket är aningens för högt, det stannar nästan av vid 0.8 och kryper upp mot 0.9-1.0 bar vilket är lite för högt för att ligga på den säkra sidan. Om det inte är ventilen som kärvar kanske det är boost creep på grund av att kanalerna till wastegaten är för små?
Lambdavärdet ligger kanska bra tycker jag, varvtalet visar bara hälften av vad det var eftersom jag glömt att kalibrera givaren. Jag rörde aldrig nålarna den dagen jag bytte munstyckena eftersom jag inte kunde hittade en låsringstång, så jag trodde att jag skulle bli tvungen att göra det idag eftersom man grovt "ska" höja nålarna med en M2 mutter, men som det ser ut nu så har jag ingen större anledning att mixtra något mer med bestyckningen...
Spikarna på varvkurvan vet jag inte vad dom kommer ifrån, möjligtvis är det störningar från tändkablarna som ligger nära kabeln till givaren? Lambdakurvan har jag smoothat lite för att den ska bli lättare att se...
//Anders