Tänker jag inte glömma bort!
Första repan jag körde gick den riktigt pissdåligt, det visade sig att jag glömt att skruva fast tryckslangen till pitotröret så flottörhusen kände atmosfärstryck medan resten av förgasarna kände undertrycket i plenumet. Det räckte tydligen för att hojen skulle bli nästintill okörbar så jag har inte alls uteslutit att det är vaccumproblem som ställer till det nu också.
Vacuum är stökigt ja
Lite erfarenheter från mitt håll om du är intresserad:
Fick loss förgasarbryggan ikväll och konstaterade att om man föser trottelkolvarna upp o ned så pyser det med olika ljud på 2 av förgasarna (två låter "normalt" och två låter med ett "extra pysljud"). Skall fortsätta att skruva isär dem i veckan o göra rent. Verkar som om jag måste köpa ett par nya membran
Skall ta o jämföra med stiften för respektive cylinder och se om färgen skiljer sig. De som har vacuumläck borde ha gått magert (1:an började dö lite sporadiskt för mig förut nämligen tex) iom att trottelkolven faller ned igen antar jag (jag måste läsa på igen i tråden "Inställning för er med vakumförgasare").
Diverse slangar verkar inte heller vara bytta sedan motorn var ny så det är ytterligare möjliga felkällor, sprickor lite här o där (inte kollat läckage däremot).
Sorry om jag svamlar i din tråd. Skall försöka knipa igen