_Johansson_
Storfräsare
Ha ha, jag säger att vi ska ge oss eftersom det börjar regna och polaren säger att ena lampan är paj. (vilket det inte är eftersom den andra är helljuslampan och ska inte lysa) Rena rikssvenskan om du frågar mig.
Ha ha, jag säger att vi ska ge oss eftersom det börjar regna och polaren säger att ena lampan är paj. (vilket det inte är eftersom den andra är helljuslampan och ska inte lysa) Rena rikssvenskan om du frågar mig.
Ähumm, jag måste nog ändra mig lite där. Jag var på bilskroten idag och hittade en fräsh TD03 snurra från en S80 T6 med dubbelturbo, så hittar jag bara en kompressormapp och det stämmer någorlunda så lär jag nog slå till på en "skrotturbo" ändå då ekonomin har sina begränsningar trots allt...
tjena!
tråkigt nog har man inte tid med allt man vill. så allt drar ut på tiden, kul att det går framåt för dig iaf!
har lite funderingar & frågor..
satte mig ner & räknade lite snabbt, kom fram till att 29mm inv låter väldigt klent? vad är det för ventilstorlekar & ventillyft, vet du?
jag kommer troligen bygga med 42,4mm utv. 37,2mm inv. till grenröret.
har även en fråga ang. nya turbon, är det gjort för "klämringskoppling" (V-bandfläns menar jag?) till tryckrör & insugsrör? ser ut som sådana kanter där? nått du vet?
får se när jag har tid att sätta igång
Elsystemet måste jag nog också göra någonting åt, i somras när jag hade varit ute och åkt en sväng märkte jag att det kom rök underifrån dynan och det visade sig att det var stålspiralen på en slang till stötdämparen som glödde!?
Lösningen blev att dra fast spiralen med buntband så den inte kom i kontakt med jord för då började den glöda igen, skumt som fan eftersom jag inte hittade något ställe där den kunde ligga emot plus. Det kan vara läge att kolla upp det under vintern...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|