Vad har jag då funnit!? Utan att ställa några som helt krav på att ha varit vetenskaplig i mitt sök så fann jag på en av sökmotorerna 33200 artiklar om climate change. la jag till orden myth, debunk, false, false information eller denial och summareade alla dessa (vilket då givetvis kan innehålla dubletter!9 fick jag nio...
Det är delvis för att "global warming" och "climate change" har blivit marknadsföringsslogans och numer ingår i samtliga reklampampagner, öppningstal, uppköpshandlingar, mm.
Det finns ju faktiskt forskning som stöder ifrågasättandet också. I en debatt i vintras (nu sviker mitt minne mig på namn men Jag ska försöka leta reda på det) diskuterades det om hur lite utrymme skeptikersidan fått trots mycket matnyttiga fakta och rätten att just frågasätta. Det ligger inte i tiden att ifrågasätta. In i leden!
Som i det programmet Jag såg på kunskapskanalen här om natten och redogjorde för tidigare i tråden där de förklarade att vi var inne i slutfasen av en istid (dvs att det finns isar vid polerna över huvudet taget) och att det inte kan bli annat än varmare nu ända tills det vänder.
Man har sett att det varit 10 istider den senaste miljonen år och man har sett kraftiga accelerationer tidsvis både till det kallare och till det varmare. Dock går dessa perioder inte att fastställas exakt utan faller inom en felmarginal på några hundratals år, än mindre vad som orsakat dessa.
Detta är vetenskapsmännen till stor del överens om. Och åter igen så var slutpläderingen att nu ska vi bara komma fram till hur vida människan har med temperaturhöjningen att göra eller inte. Dvs ett ganska försiktigt statment.
Jag vet att samtliga forskare har tillgång till i princip samma fakta/mätningar och är övertygad om att det i slutänden handlar om hur man tolkar informationen. Miljöfanatikerna ser en del av faktan och klamrar sig fast vid den då den ser ut att styrka deras teorier och skeptikerna gör dito med andra delar.
En STOR anledning till att jag ifrågasätter miljösekten är att den just visar upp sektegenskaper. Ifrågasättande möts av hat snarare än diskussion.
När en revisionsfirma hade kollat upp Äl gårs finanser då hans administration släpper ut ca 15 ggr med koldioxid än medelamerikanden vilket de rättfärdigat genom att betala koldioxidavgift (något man kan göra i staterna för att lätta sitt hjärta och som väldigt många gör). Visade det sig att Äl him self äger bolaget man betalar avgiften till...
Då miljösektens profet blivit ifrågasatt fick denna revisionsbyro ca 5.000 mordhot på bara ett par veckor...
En annan oroande sak är att de som inte tar propagandan till sig 100% anses som tappade bakom en vagn. Det gives alltså heller ingen tid att smälta det man får i ansiktet genom samtliga media utan "så här är det. Tro på det!"
Jag är ledsen men Jag kan verkligen inte svälja detta med hull och hår. jag har valt att ta in allt Jag hört och läst om "fenomenet" och bilda mig en så objektiv bild jag kan vilket inte har ett skit med "Jag vill fortsätta tjöra långford" att göra. Gifter är dåligt vare sig det är utsläpp från avgaser, aluhantering, zinkbehandlade karosser, kadmium, mm och de "gröna" bilarna är i de avseéndena helt miljövidriga.
Miljösekten är impregnerad av högmod och storhetsvansinne. We are but Men.
Något Jag däremot är helt med på är bränslesituationen. Och om det nu är så att människan har större del i rådande uppvärmning att göra än vad Jag tro så har vi de senaste åren, till följd av propagandan agerat helt fel ur miljösynpunkt.
Varför jag står fast vid att en bra approach alltid är att luta sig tillbaka och tänka en stund i stället för att agera i ren panik så fort något är på tapeten.