Det lär bli en vinglig vår, började med självmordskopplingen idag.
Med självmordskoppling o handväxel kommer jag inte låna ut hojen till någon som inte själv åker med en liknande kombo.
Orginalgrejerna är skitfula och täcker större delen av blocket på motorn
Men funktionen på originalkopplingen är att föredra!
-------------------------------------------------------------------------
Var på en hojträff i Stockholms ytterområden för några år sedan.
Väl på plats så slog vi upp tälten, tog med oss några öl och gick runt och tittade på hojarna.
In på området dundrar då några riktigt tuffa choppergrabbar!
Samtliga med 16" förlängda framgafflar, aphäng, mm.
(Visst är det fränt, men just dessa såg MYCKET obekväma ut,,, men ballfaktorn är viktigare!)
Samtliga med storkubiksmotorer, jockeyshift och självmordskoppling!
Vissa av grabbarna hanterade hojarna mycket bra, andra inte.
När de insåg att de måste vända och campa närmare infarten uppstod problemet!
De mer erfarna slog bara runt styret och gjorde en garagevändning över grästuvorna!
De mindre erfarna visste inte riktigt hur de skulle göra!
Vissa klev och styrde runt cykeln, andra inte!!
Vissa fick motorstopp, vilket medförde att någon kompenserad för det, men tappade balansen och var tvungen att sätta ner foten! (de vände naturligtvis åt vänster!)
Vilket resulterade i att det sa: Tuff, tuff, tuff, och så for en motivlackad och nykromad chopper (inkl panikslagen ägare!) mellan tälten och ut i snårskogen bakom där det blev tyst!!
Ville inte riktigt gå dit och fråga hur det gick heller!
-------------------------------------------------------------------------------
Men visst är det snyggt och ballt med självmordskoppling