You never walk alone eller vad säger dom, fotbollsfånarna
Jag hör dig mannen. Jag har ägt ett trettital bilar och har säkert kört 50k mil med dem och endast en har kostat mer än 20tusen. 10st har dessutom haft en blå oval i grillen. Kan det uppstå ett fel på en biljävel så har jag haft det!
Ignorera inte hjullagret!! Jag åkte och lyssnade 11mil om dan till jobbet i 3veckor på ett molande som nog var hjullagerhaveri och tänkte varje dag att jag ska ta tag i det till helgen. Helgerna gick och samma visa nästa måndag morron änd so on.
Sen tok nöp skiten på motorvägen.
Jag kämpade mig in på avfarten. Väl inne på avfarten tyckte jag att det verkade ha lättat lite så jag kunde hanka mig 2km till närmsta småhåla. Det blev ett helvetiskt väsen o lukt på slutet innan jag stängde av skiten. Det var rejäl rökutveckling och det bubblade i färgen på länkarmen.
summeringen blev förlorad arbetsinkomst 1dag för mig, 1dag för lindsey, Hyra av biltrailer 500:-, hjullager. Samt nytt spindellhus a´500:-
plus krångel med lån av bilar etc
En annan höjdare var när jag skolkade från jobbet för att åka på arbetsintervju hos en konkurrent. Mötet var satt till kl08.00
Kl07.45 la audins bränslepump av på motorvägen. Killen jag skulle möta fick komma o hämta mig på motorvägen, jag fick jobbet och resten av dagen ägnades åt logistik runt frakt av döda audis och bränslepumpar. Kvällen o natten ägnades åt tokmekk i tunga soppaångor.
Eller när jag drog sönder kylaren mot en kantsten 45mil hemifrån
Eller när en soppapump la av kl2 på natten, det var -20grader kallt och mobilen saknade täckning
Eller när jag hade vänt en termostat åt fel håll, och bilen stormkokade, så jag fick vända den rätt vid vägkanten i full snöstorm men motorn var i alla fall minst 130grader varm!
Eller när b23:an slet loss kylarslangen sin under en rallyattack vid lickasjön på prästomta och hällde allt vatten över fördelaren.
Eller när en berghäll åt upp hela underredet på en fårrd vid samma plats.
Eller man står på ikeaparkeringen med mor, flickvän och ett berg möbler och startmotorn inte vill vara med.
Eller när dörrarna går i baklås vid en rastplats i skaune 40 mil hemifrån
Eller när 1;ans, 2:ans 3:ans och 5:ans växel lägger av på ss-kringelikrokvägen slätterna.
Eller när automatlådan tappar samtliga växlar på väg till jobbet
Eller när jag skulle slå på en liten sladd runt en industrifastighet i borensberg som aldrig tog slut, ALDRIG!
Jag flög av det jävla industriområdet och landade i skogen. Tyvärr var det en höjdskillnad på 2.5m till industrområdets fördel
Eller när jag slog på en liten sladd åt andra hållet i samma kurva, den tog däremot slut jäkligt abrupt, för där stod en container.
Eller när vek en bil runt en lyktstolpe framför en polispatrull i mjölby
eller när jag rasade hela bakaxeln på scorpio pga en massiv blåisvall maskerad till snövall
Eller när jag la imponerande sladdspår över hela E4:an nedanför gränna, med hjälp av en lastad biltransport som kom i självsvängning och vilken jag skulle accelerera rak.
Bad idea!
I 170 knutar är man inte tuff när man använder hela båda filerna samtidigt och ska dessutom parera övrig trafik:kallsvettig
But im getting too old for this shit!
hedan efter väljer jag rejäl värdeminskning framför blodiga knogar och haverier vid vägkanten.