Jag är ju bara en av många läsare. Med tanke på hur krävande jobb det är att sätta upp mäta in och rikta en HD-vev....
Se sid 220 och framåt (säkert ännu bättre beskrivning i din bok)
http://books.google.se/books?id=Q-x...&resnum=1&ved=0CBUQ6AEwAA#v=onepage&q&f=false
...så skulle då inte jag frångå design och materialval på original eller beprövade eftermarknads shims/"thrust washers".
Att få demontera hela motorn och hela veven igen pga av att man tex hemtillverkat en för spröd eller en för mjuk "thrust washer" är ju inge kul.
Jag vet inte ens vad originalshimsen är tillverkade av. Men om jag promp ville tillverka egna skulle jag efterlikna design och materialval på originalshims, om det nu inte finns uppenbara förbättringar att göra.
Jag har aldrig pressat isär satt ihop en HD-vev. Har lämnat bort sånt.
Men du har ju åas större maskin- och mätverktygspark och handlag med dessa än jag. Samt att din sidspis kanske inte ska varva så mycket. Men som du ser i boken så är det mycket att hålla i huvudet, inte som en pressad tvåtaktsvev till en cross. Veven måste ofta ihop och isär flera ggr innan alla mått är rätt. Så det känns som att man vill vara säker på de delar som blir fångar mellan vevskivorna när man äntligen är klar. Att sätta upp och rikta en HD-vev är rätt kvalificerat som du ser i boken. Vilket jag tror att föregående ägare till din hoj inte riktigt greppat.