GSX-R 1000 K7-tråden

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Inte en chans! Bänkade min nyligen och slitaget på däcket är knappt märkbart. Iofs har jag bara en slö 05a :)

Inte vet jag, är nollad på det här, men 3 olika ställen där jag frågade om bänkning innan jag valde sa alla runt 100-150 mil med originalsulorna då det är rätt mjuka, men stämmer inte det så blir jag bara glad, så slipper jag byta så snart :D

Angående fjädringsinställningarna. Tack så mycket för de två länkarna, ska läsa och begrunda och försöka ställa in. Är rätt stor och tung (nästan 100 pannor) och tycker hojen är nervös så fort man börjar åka lite grand. Så toppen information, tackar :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det ingen som har ett orginal-kåpglas att sälja?
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Hämtade hojen igår, nybänkad och fin. K&N och PC3a sattes naturligtvis in samtidigt. Gjorde bara 4 häst till, men mycket mjuk och fin kurva blev det. 2 stora dippar som plockades upp. Gick jämt och lent som kattunge :tummenupp

Dock så smällde den fan mer nu så måste vara något som läcker :mad: :va
 

Robz

Guest
Hämtade hojen igår, nybänkad och fin. K&N och PC3a sattes naturligtvis in samtidigt. Gjorde bara 4 häst till, men mycket mjuk och fin kurva blev det. 2 stora dippar som plockades upp. Gick jämt och lent som kattunge :tummenupp
Dock så smällde den fan mer nu så måste vara något som läcker :mad: :va

Fota papperet och lasta upp det här då!! :mad:
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Nu har nog äntligen anledningen till det jävla knallandet idenfierats. Den smäller om ens möjligt värre efter bänkningen och nu är det högt. En som körde bakom mig igår (ca 30m bakom) sa att han "kände" smällarna.

Snackade med killen som bänkade och han sa att den hade inte smällt en enda gång under bänkning, men under bänkningen så var ju också pulsair systemet avklamrat, så hans "gissning" var att det är där problemet ligger. Ska strypa den tillförseln permament med en klämma så ska det nog äntligen slutta banga.

Tänkte jag skulle lägga upp det, ifall någon har samma problem.
 

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Rättvik
Hoj
R6RR 2008
Är det ingen som har ett orginal-kåpglas att sälja?

jag har ett

har hört många klagat på bakfjädringen på -07 modellen när dom åkt aktivt på gata/bana och att den upplevt den som väldigt svampig trots ljusteringar på fjädringen..

QUOTE]

blir intressant nu i sommar på banåkat om det verkligen e så.. hoppas inte :näsblod
 
Last edited:

Nicotin

Guest
Nu har nog äntligen anledningen till det jävla knallandet idenfierats. Den smäller om ens möjligt värre efter bänkningen och nu är det högt. En som körde bakom mig igår (ca 30m bakom) sa att han "kände" smällarna.

Snackade med killen som bänkade och han sa att den hade inte smällt en enda gång under bänkning, men under bänkningen så var ju också pulsair systemet avklamrat, så hans "gissning" var att det är där problemet ligger. Ska strypa den tillförseln permament med en klämma så ska det nog äntligen slutta banga.

Tänkte jag skulle lägga upp det, ifall någon har samma problem.

detta skerv jag i en annan tråd till dig tror jag ang att hojen smäller..





dinmc lyckades tex inte mappa bort avgasknallarna på min hoj när jag körde med mitt gp blås om det nu hänger så mycket på blandningsförhållanden..

Men fick tipset av lelle på dinmc att täppa igen friskluftsslangen som kommer under luftburken/ramair intagen då försvann det..

Och enligt honom e den just till för att få ner avgasvärdena..

" Any unburnt fuel that goes out the exhaust would be released to the atmosphere. Since governement requlations and smog control devices were created to reduce smog emissions have come into effect, this is how Suzuki is reducing emissions.

The Pair valve allows cold air to mix with the exhaust as it moves into the headers.
This cold air and and fuel rich exhaust creates a interaction to ignite and burn these excessive fuel vapors.

Dyno Turners want you to do the Pair Mod or the Block Off Plates so that when you hook up your Power Commander your PCIII will be getting actual oxygen readings from the bikes O2 sensor. This way they can program your PCIII more accurately when it comes to how much fuel should be added/subtracted. If bike is left stock, PCIII would read as though the bike is not running as rich because the Pair Valve is assisting in burning off excess fuel. This causes Dyno Tuner to want to add more fuel when in reality they might not have to add as much. With this Pair Mod, you are only letting the PCIII work better because it is getting more accurate data from the bike.
"


http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=229449&d=1207466923
 
Last edited:

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
detta skerv jag i en annan tråd till dig tror jag ang att hojen smäller..





dinmc lyckades tex inte mappa bort avgasknallarna på min hoj när jag körde med mitt gp blås om det nu hänger så mycket på blandningsförhållanden..

Men fick tipset av lelle på dinmc att täppa igen friskluftsslangen som kommer under luftburken/ramair intagen då försvann det..

Och enligt honom e den just till för att få ner avgasvärdena..

" Any unburnt fuel that goes out the exhaust would be released to the atmosphere. Since governement requlations and smog control devices were created to reduce smog emissions have come into effect, this is how Suzuki is reducing emissions.

The Pair valve allows cold air to mix with the exhaust as it moves into the headers.
This cold air and and fuel rich exhaust creates a interaction to ignite and burn these excessive fuel vapors.

Dyno Turners want you to do the Pair Mod or the Block Off Plates so that when you hook up your Power Commander your PCIII will be getting actual oxygen readings from the bikes O2 sensor. This way they can program your PCIII more accurately when it comes to how much fuel should be added/subtracted. If bike is left stock, PCIII would read as though the bike is not running as rich because the Pair Valve is assisting in burning off excess fuel. This causes Dyno Tuner to want to add more fuel when in reality they might not have to add as much. With this Pair Mod, you are only letting the PCIII work better because it is getting more accurate data from the bike.
"


http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=229449&d=1207466923

Måste ha sovit den dagen. Mycket bra inlägg och tack för informationen :D Ringde en klocka att någon sagt detta när de som bänkat sa detta, men kom inte ihåg vart jag hört det. Nu vet jag, så tack igen :tummenupp
 

Robz

Guest
På tal om inställningar,Jag ska ut på bana snart "premiär" har hittat inställningar för dämpningen som jag tänker prova, men hur är det med luftrycket i däcken?
hojens orginal är 2,5 fram o hela 2,9 bak, sitter avon viper sport sulor på,,

För Sportdäck: I Grön & Gul brukar jag rekommendera normalt tryck enligt tillverkarens rekommendationer. I Röd 2,3-2,4 fram 2,4-2,5 bak beroende på asfalt temp.

För Racedäck: 2,1-2,2 fram, 1,9-2,1 bak...
Börjar däcken överhetta skall man öka trycket något (varma dagar).

För fjädring på K7, kolla även:
http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=771
 

Nicotin

Guest
Måste ha sovit den dagen. Mycket bra inlägg och tack för informationen :D Ringde en klocka att någon sagt detta när de som bänkat sa detta, men kom inte ihåg vart jag hört det. Nu vet jag, så tack igen :tummenupp

varsågod....även om jag ibland saknar poppandet på min gp pipa..speciellt i tunnlar..:D :yoparty
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
shark conic heter det, singel och katersättande....från bikeshop.se
skulle ta några veckor att få hem det så jag sitter här o surar:gnissla

:)

Jag kan fan i mig inte hitta Sharks site. Jag hittar Shark Conic på
bikeshop.se men jag vill läsa lite mer på tilverkarens egen site.

Inte ens mha Google och diverse fiffiga sökord hittar jag Sharks site.

Jag är nog en noob. :gnissla
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
:)

Jag kan fan i mig inte hitta Sharks site. Jag hittar Shark Conic på
bikeshop.se men jag vill läsa lite mer på tilverkarens egen site.

Inte ens mha Google och diverse fiffiga sökord hittar jag Sharks site.

Jag är nog en noob. :gnissla

Inget snack om Shark (Conic) på gixxer.se eller gixxer.com heller.
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
fechter.de. Jag googlade också fram dem men ville inte bara
tro att det var "Shark" siten!

Snacka om marknadsföring från helvetet.

Hittade varken ett detaljerat eller säljande Sharc Conic datablad där heller.

Lite fanns ju i deras PDF katalog. Lite.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top