Gubbe 53 år och en GSXR 750

mikal

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Ort
Sverige
Hoj
.
Här låter det som att jag inte vill ha den försäkrad på mig.
Så är inte fallet.

Om jag hittar en lämplig försäkring så försäkrar jag den självklart på mig själv, eller om jag hittar en försäkring där hela hushållet får köra maskinen, med högre självrisk som följd. Självklart.

Det är bara så fånigt vilka påhopp ni kommer med en del av er,
och ni påstår att skenförsäkringar förstår?
Hur är det med de som måste utnyttja försäkringarna?
Premierna måste ju bero på dom?
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Känner man att det går bra att ta ansvar för att köra sporthoj som ett svin, bör man även ta sitt ansvar och betala vad det kostar försäkringsmässigt.

Huruvida du blir en "sån" som utnyttjar din försäkring kan du aldrig veta i förväg, skenförsäkrat eller inte.

Nu tänker jag inte lägga mig i mer.
 

mikal

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2006
Ort
Sverige
Hoj
.
Hehe, vad kul att man kunde väcka liv i några dönickar iallafall.
Tror jag har fått tillräckligt med tips nu så jag kan lämna er ifred
i ert slutna sällskap. :hihi
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
mikal skrev:
Här låter det som att jag inte vill ha den försäkrad på mig.
Så är inte fallet.

Om jag hittar en lämplig försäkring så försäkrar jag den självklart på mig själv, eller om jag hittar en försäkring där hela hushållet får köra maskinen, med högre självrisk som följd. Självklart.

Det är bara så fånigt vilka påhopp ni kommer med en del av er,
och ni påstår att skenförsäkringar förstår?
Hur är det med de som måste utnyttja försäkringarna?
Premierna måste ju bero på dom?
Tråkigt att du inte förstår hur försäkringssystemet funkar. Jag har ingen ork att förklara det för dej, men sök här på forumet så finner du massor av trådar om just det ämnet. Som sammanfattning kan jag bara tala om för dej att du genom att inte betala din korrekta premie för över en del av dina kostnader på oss andra sporthojsåkare. Konstigt att folk blir förbannade på dej? :rolleyes:
 

*Micke*

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2005
Ort
Stockaryd
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K5
Jag har en GSX-R 750 -98 som pappa står som ägare och försäkrare på. Den kostar 2700:- / år för halvförsäkring. Å jag orkar inte med några griniga attacker mot mig, jag är en ond människa jag vet.....
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Nr:18 skrev:
Som sammanfattning kan jag bara tala om för dej att du genom att inte betala din korrekta premie för över en del av dina kostnader på oss andra sporthojsåkare. Konstigt att folk blir förbannade på dej? :rolleyes:

Tycker det är konstigt att folk inte blir lika förbannade på personer som kör ostrypta hojar på begränsade körkort.
Antar att 25kW hojar ibland har lägre försäkringspremie också eller???

Det är ju olovlig körning och en slags skenförsäkring eller?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
$noop skrev:
Tycker det är konstigt att folk inte blir lika förbannade på personer som kör ostrypta hojar på begränsade körkort.
Antar att 25kW hojar ibland har lägre försäkringspremie också eller???

Det är ju olovlig körning och en slags skenförsäkring eller?
Tyvärr är väl även det oftast kombinerat med A-begränsad + skenförsäkring. Alltså, oerhört många n00bs som absolut ska ha det senaste, pappa betalar och hojen är både felaktigt registrerad med 25KW och på "fel" förare.
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
sandstream skrev:
Någon mer än jag som tycker att det är helt sanslöst att folk räknar upp alla hojar de någonsin ägt inklusive vem de har sålt dem till under sin avatar?


Jag ställer mig också i ledet.
 

TRIXXER

Proud no:1 member of Dragnagel MC
Gick med
12 Jan 2004
Ort
SMAULAND
Hoj
lc4
mikal skrev:
Jo jag förstår det ur din synvinkel också. Då blir det ju en moralfråga och visst har jag förståelse för dig. Det enda är att man vill komma billigt undan.

Jag tänker såhär - tolka det hur ni vill.

Men om jag försäkrar mcn ensam och får betala 20 000kr/år, på två års
försäkring har jag ju betalt hojen en gång till om jag köper en mc för 40 000kr.
Om jag då får till en gubbförsäkring och inte får ut något från försäkringsbolaget så kanske det går jämnt ut med att betala skadorna själv.

Ja det där kan man ju diskutera hur dumt eller bra det är.
Men ni förstår nog mitt resonemang även om det sticker i ögonen på vissa av er.

Jag är inte här för att provocera på något sätt, bara så ni vet. :)

MVH Micke.


du glömmer dock de stora (i miljonklassen) kostnaderna som vi andra får betala när du kraschar och invalidiserar dig.....
 

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Ort
götet
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
hållundan skrev:
Tyvärr är väl även det oftast kombinerat med A-begränsad + skenförsäkring. Alltså, oerhört många n00bs som absolut ska ha det senaste, pappa betalar och hojen är både felaktigt registrerad med 25KW och på "fel" förare.

Jo, det är väl så. Men det jag menade var att det skriks en jävla massa här så fort någon antyder skenförsäkring.

Men sen när någon med nytaget A1-kort frågar hur man ska plocka bort strypning eller hur man skall gå tillväga för att fuska är det inte lika många som gormar.
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
mikal skrev:
Här låter det som att jag inte vill ha den försäkrad på mig.
Så är inte fallet.

Om jag hittar en lämplig försäkring så försäkrar jag den självklart på mig själv, eller om jag hittar en försäkring där hela hushållet får köra maskinen, med högre självrisk som följd. Självklart.

Det är bara så fånigt vilka påhopp ni kommer med en del av er,
och ni påstår att skenförsäkringar förstår?
Hur är det med de som måste utnyttja försäkringarna?
Premierna måste ju bero på dom?
Den taskiga sits, som du själva har tryckt ner dig i, beror uppenbart på att du börjat med att försöka hitta lämplig försäkring, istället för lämplig hoj. Börja i rätt ände så ger sig det andra också.



Dawg skrev:
Du har aldrig pluggat eller jobbat med nåt som har med ftgsekonomi att göra va?
Väl talat.


*DanTheMan* skrev:
Som du säkert märkt finns det ett gäng besservissrar här som inte ens skulle gå mot röd gubbe om dom så hade KingKong på bärsärkargång bakom sig.
Gör det du anser e bäst för dig o skit i vad andra tycker.
Fiffla med skatten går bra ,,lura till sig bidrag går utmärkt men skenföräkra ajabaja
Två fel gjorde inte ett rätt sist jag kollade. Ska man tolka det som att du sysslar med samtliga tre uppräknade? King Kong var en bra jämförelse..

För övrigt anser jag, trots min sarkastiska läggning, att dessa diskussioner inte alls är dumma och löjliga, tycker det är bra att detta diskuteras med jämna mellanrum, det behövs uppenbarligen. Och alla får ha sin åsikt, men man får ju också vara beredd på att bli "påhoppad" när man skriver kontroversiella saker.

Tycker att du mikal ska kolla upp ordentligt med alla försäkringsbolag vad dom har att erbjuda och kanske inte begränsa dig till just den här hojen heller. Det kan skilja otroligt mycket i premie mellan olika hojar, även om de är likvärdiga. Hoppas sen att du gör ett bra val!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
mikal skrev:
...om jag försäkrar mcn ensam och får betala 20 000kr/år, på två års försäkring har jag ju betalt hojen en gång till om jag köper en mc för 40 000kr. Om jag då får till en gubbförsäkring och inte får ut något från försäkringsbolaget så kanske det går jämnt ut med att betala skadorna själv.

MVH Micke.

Helt ärligt så är skadorna på hojen så ointressanta i det här fallet så jag nästan får njursten av tristess av att läsa dina ord här... :huvet

Ett dödsfall i trafiken kostade -98 13 miljoner+, en invalidiserande olycka lätt upp emot 100 mille..

Har du en aning om hur många som dör varje år eller blir allvarligt skadade på hoj? Är du så dumnaiv att du på fullt allvar tror att "det händer inte mig" eller är det bara okunskap?

Hur många kraschade hojar tror du man ersätter för EN (1) dödsolycka???

Kort sagt.. Har du så jävla lite respekt för vad du håller på med så börja spela rysk roulette eller nåt istället, men blås inte våra premier!
 

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Dawg skrev:
Helt ärligt så är skadorna på hojen så ointressanta i det här fallet så jag nästan får njursten av tristess av att läsa dina ord här... :huvet

Ett dödsfall i trafiken kostade -98 13 miljoner+, en invalidiserande olycka lätt upp emot 100 mille..

Har du en aning om hur många som dör varje år eller blir allvarligt skadade på hoj? Är du så dumnaiv att du på fullt allvar tror att "det händer inte mig" eller är det bara okunskap?

Hur många kraschade hojar tror du man ersätter för EN (1) dödsolycka???

Kort sagt.. Har du så jävla lite respekt för vad du håller på med så börja spela rysk roulette eller nåt istället, men blås inte våra premier!

Väl talat! Min hoj står i mitt namn och försäkringen står även den i mitt namn och ärligt talat så är det SVINDYRT. Men jag vill ha en sån hoj som jag har, så då får man väl ta o bita i det sura äpplet och betala!

Har man inte råd med en dyr försäkring - Byt hoj eller sälj!
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Wagge skrev:
Väl talat! Min hoj står i mitt namn och försäkringen står även den i mitt namn och ärligt talat så är det SVINDYRT. Men jag vill ha en sån hoj som jag har, så då får man väl ta o bita i det sura äpplet och betala!

Har man inte råd med en dyr försäkring - Byt hoj eller sälj!

Bestämmer vem? Typisk svensk avundsjuka.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Mackz skrev:
Bestämmer vem? Typisk svensk avundsjuka.

God morgon Sverige???

Svensk avundsjuka är snarare att inte acceptera att vissa har råd med saker du inte har, och då fuska för att ha råd att leva över din förmåga!
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top