Wagge
Kiruna?
Hmmm... Jag kan inte påstå att jag är avundsjuk på dom som skenförsäkrar om det är det du menar?Mackz skrev:Bestämmer vem? Typisk svensk avundsjuka.
Hmmm... Jag kan inte påstå att jag är avundsjuk på dom som skenförsäkrar om det är det du menar?Mackz skrev:Bestämmer vem? Typisk svensk avundsjuka.
Wagge skrev:Har man inte råd med en dyr försäkring - Byt hoj eller sälj!
Om du inte har råd att köpa en hoj, snor du en då? Eller köper du en snodd? Ungefär samma sak som o skenförsäkra... iaf principen..mikal skrev:Hehe, vilka reaktioner det blev.
Mycket starka känslor som kommer upp till ytan.
Jag kanske blir lika mogen som er en dag,
men jag är väl naiv och fifflare nu då.
Jag ska inte besvära er mer.
Precis, nåt som kom fram i en annan tråd va att 96% av de pengar som betalas ut i samband med mc-olyckor är för personskador.Dawg skrev:Helt ärligt så är skadorna på hojen så ointressanta i det här fallet så jag nästan får njursten av tristess av att läsa dina ord här...
Ett dödsfall i trafiken kostade -98 13 miljoner+, en invalidiserande olycka lätt upp emot 100 mille..
Har du en aning om hur många som dör varje år eller blir allvarligt skadade på hoj? Är du så dumnaiv att du på fullt allvar tror att "det händer inte mig" eller är det bara okunskap?
Hur många kraschade hojar tror du man ersätter för EN (1) dödsolycka???
Kort sagt.. Har du så jävla lite respekt för vad du håller på med så börja spela rysk roulette eller nåt istället, men blås inte våra premier!
HanneZ skrev:Precis, nåt som kom fram i en annan tråd va att 96% av de pengar som betalas ut i samband med mc-olyckor är för personskador.
Så hojens värde är rätt så ointressant, men de fattar inte fuckona.
Men vadå, är det inte så man gör?Wagge skrev:Om du inte har råd att köpa en hoj, snor du en då? Eller köper du en snodd? Ungefär samma sak som o skenförsäkra... iaf principen..
WördDawg skrev:Men de är bara små jävla MOPPEFUCKON!
Skulle nog villja påstå att dina jämförelser är betydligt sjukare än den här diskussionen eller likställer du på allvar en skenförsäkring med en våldtäkt.Dawg skrev:För första gången ska jag göra det här, trots att jag irriterat mig på dig för det!!
Men de är bara små jävla MOPPEFUCKON!
Hehhehehe
Men vadå, är det inte så man gör?
Har man inte råd att köpa en bil, så snor man en.
Har man inte råd att försäkra så skenförs. man.
Och är man för ful för att få en brud så får man våldta en.
Hela mentaliteten i den här diskussionen är sjuk...
mikal skrev:..men jag är väl naiv och fifflare nu då.
espa skrev:Skulle nog villja påstå att dina jämförelser är betydligt sjukare än den här diskussionen eller likställer du på allvar en skenförsäkring med en våldtäkt.
Dawg skrev:Ja, och nej...
Jag likställer, som du skrev.. Men jag JÄMSTÄLLER inte, vilket du förmodligen menade!
Det är i princip samma sak. "Det man inte får, det tar man"!
Men om 2 bollar studsar, den ena en meter och den andra hundra meter så kan de inte jämföras... Men tro fan att båda studsar!!!
HanneZ skrev:http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106532
Läs och ta en funderare över om du bör skenförsäkra eller ej.
sporTlovEr skrev:blabla
HanneZ skrev:Vad har 70-talet med saken att göra? Att de va illa då.. gör det saken mindre allvarlig nu?
mikal skrev:Hejsan.
Jag undrar vad försäkringen kan gå på för en GSXR 750 för en man
på 53 år. Trafikförsäkring räcker.
Tycker alla priser verkar hutlöst dyra och ändå säger dom att just
GSXR 750 är "hyfsat billig".
Låt höra om ni har nå tips på bolag och kanske några riktlinjer
för ungefär hur många tusenlappar det blir per år?
MVH Micke
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |