Paradoxy skrev:Du tror att du behöver pengarna mer än en barnfamilj.
Än ett barn.
Paradoxy skrev:Du tror att du behöver pengarna mer än en barnfamilj.
H4 skrev:Än ett barn.
Paradoxy skrev:Barnbidraget brukar föräldrarna oftast behålla för att betala mat, kläder och allt annat som ett barn behöver.
Studiebidraget brukar ungdomar oftast få själva, och köpa kläder och sånt för.
Eftersom dina föräldrar hade så låg inkomst kanske dom borde få studiebidraget? Och om du behöver kläder kan dom köpa dom istället =)
General E skrev:Ja ja jo jo. Iaf, för många som pluggar på universitet räcker inte pengarna, även om det tydligen finns folk som tycker knappt 7000 i månaden är mer än nog
Enklast vore att höja gränsen för vad man får låna samt att inte sänka lånegränsen för dem som jobbar extra.
General E skrev:Enklast vore att höja gränsen för vad man får låna samt att inte sänka lånegränsen för dem som jobbar extra.
juha01 skrev:Dubbla fribeloppet som man får tjäna per år! Minst.
Chris Ash skrev:Varför ska folk som redan har pengar få bidrag?
Det klassiska smygsossetänket, "bidrag är skitdåligt, om inte jag själv får dem".
Zee skrev:Varför ska folk jobba extra om de endå inte får ut något extra för det?
juha01 skrev:Dubbla fribeloppet som man får tjäna per år! Minst.
Chris Ash skrev:Varför ska folk jobba om de ändå kan sitta på arslet och lyfta a-kassa/socialbidrag?
Chris Ash skrev:Som sagt jag är inget fan av det generella bidragssystemet och dagens situation är inte idealisk på nåt sätt. Det bästa hade såklart varit om det slopades helt.
Jag ser inte poängen med att betala ut bidrag till folk som drar in 100 000 om året på extrajobb. Det har gått inflation i hela bidragsidén i Sverige tyvärr.
Zee skrev:Detta är en helt annan sak. Jag tror att folk (normala) vill arbeta oavsett om de klarar sig på akassa/bidrag. Nu handlar ju inte denna tråden om detta.
Zee skrev:Hur vanligt är det att studenter drar in 100 papp extra om man är student? Dessutom, om en student vill jobba extra för att ha råd med bil, MC eller ngt annat varför ska studenten inte få det? Ska man tvinga folk att använda pengarna till hyran alltid? För isf lönar det ju sig inte att jobba extra.
anja skrev:varför kan man aldrig i dethär landet premiera dom som är duktiga?
Jag vill inte jobba om jag klarar mig på akassa/bidrag. Iallafall om man skulle slippa arbetsförmedlingen.Zee skrev:Detta är en helt annan sak. Jag tror att folk (normala) vill arbeta oavsett om de klarar sig på akassa/bidrag. Nu handlar ju inte denna tråden om detta.
honkiie skrev:Jag vill inte jobba om jag klarar mig på akassa/bidrag. Iallafall om man skulle slippa arbetsförmedlingen.
Hur definierar du klara dig? Leva precis på existensminimum eller en bit över så du har råd med nöjen och dylikt också?honkiie skrev:Jag vill inte jobba om jag klarar mig på akassa/bidrag. Iallafall om man skulle slippa arbetsförmedlingen.
anja skrev:En student som har en årsinkomst på 100 000 får då en genomsnittlig månadslön på ca 8300 kronor. Efter skatt blir det 5800 kronor kvar.
är det mycket pengar?
är det bättre att studenterna tar LÅN istället för att jobba?
är det meningen att slutsumman ska vara ungefär den samma, oavsett om man tar lån eller väljer att jobba istället?
varför kan man aldrig i dethär landet premiera dom som är duktiga?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|