Hantverkare är drägg

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
honkiie skrev:
2513574 Vem ogillar inte bilmekaniker? Kan skilja 1000% i pris mellan två killar när man ska rostlaga bilen och jag är fast övertygad om att de gärna har sönder bilen på ett annat sätt innan de lämnar tillbaks den så att man måste lämna in den igen.

Jag gillar definitivt inte alla inom din yrkeskategori (vad du nu gör) men iom att jag inte är vidare trångsynt så tänker jag inte ogilla alla av-din-sort.

-@

Chrille skrev:
2513576Kan vi se ett samband tro??? :rolleyes:

Alla som inte är formgivare är helvetet!!! :mad: :argpådato

-@
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Chrille skrev:
2513576 And your mother!!:mad:

Privat medelstort... Låter som att du är i gråzonen för att vara en "sån där".... För det är ni ju allihopa. Vad är medelstort förresten???? vi är ju rätt många här på kontoret...
:

Privat byggföretag,totalt 50 anställda varav 15 tjänstemän och omsätter 250 miljoner.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
valmers skrev:
2513099 De indoktrinerade LO-aktivisterna i denna tråd pratar om "kontorsmänniskor". Vad är det? Är det en yrkesgrupp? Detta förbannade snack om att ett "riktigt" arbete utförs med händerna, "kontorsmänniskor" gör ingenting på dagarna, de sitter bara och "knäpper på datan".
Man får nästan en liten känsla av "Veiron-i-ottan" ibland i den här tråden...
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
d1ce skrev:
2513587 ....
Alla som inte är formgivare är helvetet!!! :mad: :argpådato

-@

Glöm inte: Stockholmsjävlar, gammalt folk, kärringar över 40, lappjävlar, hottentotter, finnjävlar, folk som ligger på lasarett, raggare, zigenare, mopedister – de e bara o bunta ihop o slå ihjäl...

Sweedo skrev:
2513605 Privat byggföretag,totalt 50 anställda varav 15 tjänstemän och omsätter 250 miljoner.

Shit då ligger jag mer i farozonen att vara en "sån". 60 anställda, 100% tjänstemän... :jisses
 
Last edited:

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Chrille skrev:
2513612 Glöm inte: Stockholmsjävlar, gammalt folk, kärringar över 40, lappjävlar, hottentotter, finnjävlar, folk som ligger på lasarett, raggare, zigenare, mopedister – de e bara o bunta ihop o slå ihjäl...
YES!!!!
Där släppte alla hämningar, nu kan vi spamma sönder den här tråden! :hihi
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sweedo skrev:
2513619 YES!!!!
Där släppte alla hämningar, nu kan vi spamma sönder den här tråden! :hihi
Nejnej, han nämnde inte invandrarna. Alla vet ju att allt är deras fel. Hade det inte funnits billiga polska hantverkare så hade inte de svenska behövt vara så dåliga...
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Esquire skrev:
2513664 Nejnej, han nämnde inte invandrarna. Alla vet ju att allt är deras fel. Hade det inte funnits billiga polska hantverkare så hade inte de svenska behövt vara så dåliga...
Framförallt hade allt gått att lösa med en burk ravioli eller en påse bullar.
//Tobbe
 

Gabor

Guest
Nyteknik skrev:
2513514 Är det din förklaring av hur det går till när tjänstemän kan missköta sig och ha kvar sitt arbete men inte hantverkare?

:)

Läs gärna hela texten, inte bara en mening.....
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tänk den dag byggbranschen blir utsatt för global konkurrens, som alla andra branscher som verkar utanför den skyddade, svenska LO-verkstaden.
Då, om inte förr, kommer väldigt många på ett brutalt sätt att bli medvetna om vad kundfokus är.
 

Gabor

Guest
valmers skrev:
2513731 Tänk den dag byggbranschen blir utsatt för global konkurrens, som alla andra branscher som verkar utanför den skyddade, svenska LO-verkstaden.
Då om inte förr kommer väldigt många att på ett brutalt sätt bli medvetna om vad kundfokus är.

:yoparty ..bra sagt..:tummenupp

Alla brancher borde ha samma konkurens.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Gabor skrev:
2513711 Läs gärna hela texten, inte bara en mening.....
Tänker du på nedanstående?

Gabor skrev:
2513476lika mycket ser jag myglande inkompetenta strulgubbar göra den ena tavlan efter den andra,,,får vara kvar, skyddad av likasinnade....

:tungan

Jag tycker inte du är sådär jättetrovärdig som självutnämnd expert och bedömare av den generella kompetensen och arbetsviljan i stora organisationer.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
2512992

Än mer skrämmande att någon orkar bry sig om lite skit på golvet :rolleyes:

Kanske, men nu är det så att folk gör det, skiten på golvet var bara ett illustrativt exempel av "inte ens det"-typen, det är företaget som sen får betala för att hantverkare betett sig korkat och förstört saker hos folk. Då bryr du dig med.

Sweedo skrev:
2513285 Problemet har två sidor.

1. Hantverkare och tjänstemän inom byggsektorn har lite svårt att se sina beställare som kunder och behandla dessa med respekt. Vi har en förmåga att lite nedlåtande slänga ur oss en branschklyscha som är helt obegriplig för utomstående för att sedan vända på klacken och gå.

2. Kunderna anser att ALLA inom byggsektorn är tjuvar och fuskare, vilket leder till misstro och en avig inställning.

Nyckeln till det hela ligger i kommunikation, att vara tydlig och förklara sina målsättningar och regler med uppdraget, både till kundernas medarbetare och hantverkarna.

Jaja, bara mina 10 ören.

Visst har du rätt, men mycket av 2 skulle säkert kunna avhjälpas om situation 1 ej förelåg.
 
Last edited:

sandstream

Guest
Chrille skrev:
2513222 Det flesta av oss som upplevs som strebers hade jobbat för mycket var vi än placerades, vare sig detta var rörmokeri eller raketforskning.
När du jobbar som en av 10 st snickare i ett arbetslag och ni har ett gemensamt ackord tror jag du också skulle sänka tempot.
 

Gabor

Guest
Nyteknik skrev:
2513764

Jag tycker inte du är sådär jättetrovärdig som självutnämnd expert och bedömare av den generella kompetensen och arbetsviljan i stora organisationer.

det har jag inte påstått heller , bara hur man upplevt en hel del...fel att generalisera, men faktum är, svensken är jävligt lat, fikar hellre än jobbar, mycket snack på möten och strular i största allmänhet. Många sjukskriver sig, man förlorar så lite....osv. låg arbetsmoral i många fall....

Det har oftast inte hantverkare, många har jävligt hör arbetsheder, å det där med att de för ett jävla oväsen, stökar ner och svinar...tja jobbar man i ett kontorslandskap, där städföretaget kommer 2 ggr per dag, ja då upplevs det kanske att det svinas...
 

sandstream

Guest
valmers skrev:
2513731 Tänk den dag byggbranschen blir utsatt för global konkurrens, som alla andra branscher som verkar utanför den skyddade, svenska LO-verkstaden.
Då, om inte förr, kommer väldigt många på ett brutalt sätt att bli medvetna om vad kundfokus är.
Titta bara vad som hände i Vaxholm, ett schysst bygge där polacker (eller var det ester?) med bra löner fick Byggnads att gå i taket.
Hoppas det blir ändring på den fronten i framtiden.
 

Gabor

Guest
sandstream skrev:
2513963 Titta bara vad som hände i Vaxholm, ett schysst bygge där polacker (eller var det ester?) med bra löner fick Byggnads att gå i taket.
Hoppas det blir ändring på den fronten i framtiden.

Japp, samma i Uppsala, Ekeby, Estländare, jobbade som fan till rätt lön...:rolleyes:....lönedumpnin på alla marknader, det skulle bli intressant.

IT"expert" får 125:- i timman...advokat 260:- , ja tjenare...det skulle jag vilja se..
 

Henken

Guest
Jessan skrev:
2512160 Det är ju en bra början :yoparty
Men sen är ju jag en såndär kontorsråtta som sprider den där överlägsna attityden... :tungan

vad gör det då? Jag är inte hantverkare ändå :tungan
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Gabor skrev:
2513958 det har jag inte påstått heller , bara hur man upplevt en hel del...fel att generalisera, men faktum är, svensken är jävligt lat, fikar hellre än jobbar, mycket snack på möten och strular i största allmänhet. Många sjukskriver sig, man förlorar så lite....osv. låg arbetsmoral i många fall....

Det har oftast inte hantverkare, många har jävligt hör arbetsheder, å det där med att de för ett jävla oväsen, stökar ner och svinar...tja jobbar man i ett kontorslandskap, där städföretaget kommer 2 ggr per dag, ja då upplevs det kanske att det svinas...
Nej, de har en jävla bra arbetsmoral. Jobbar till och med på fritiden. Svart? Inte då, det förekommer nästan inte alls, enligt pappa LO.

Gabor skrev:
2513973 Japp, samma i Uppsala, Ekeby, Estländare, jobbade som fan till rätt lön...:rolleyes:....lönedumpnin på alla marknader, det skulle bli intressant.

IT"expert" får 125:- i timman...advokat 260:- , ja tjenare...det skulle jag vilja se..
Herregud, vissa skulle verkligen tvingas att jobba på en konkurrensutsatt, global marknad något år eller två. Gärna i ett annat land. Då kanske skygglapparna försvann, åtminstone lite. Hur man kan tro att Sverige ska kunna bygga murar med dessa kommunistiska kollektivavtal och ändå överleva, är för mig en gåta.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top