sandstream
Guest
"Där hjärnan tar slut tar nävarna vid", för att citera Uggla.Zana skrev:Nej men en hederlig uppgörelse.
Jag tycker inte att du är fjantig som älskar din katt, tvärtom.Scilla skrev:Du får ursäkta att jag tänder till men jag antar att du inte låser in din dotter inomhus för att du älskar henne och inte vill att något ska hända. Jag må vara jävligt fjantig i dina ögon men för mig är det ungefär samma sak. Då kanske du kan föreställa dig...
Däremot har jag otroligt svårt för den egoism som en majoritet av kattägarna besitter.
De släppar ut sina små älsklingar som sedan får härja fritt.
Katter är rovdjur och terrorisera fåglar och andra små djur som den kan komma över.
De gör sina behov där det passar, bland annat i sandlådor, barnvagnar etc.
Samhällen är byggda för människor, inte djur, så vill man ha en utekatt bör man bo på landet, inte i lägenhet eller villaområde.
Skulle man hårddra det hela lite så skulle pitbullägare kunna öppna dörren och skicka ut sin hundar när det går till jobbet för att sedan ropa in dem när de kommer hem.
BTW så gillar jag när Jim Carrey i Me, Myself & Irene går in och sätter sig och skiter på grannens gräsmatta.
Kanske skulle gå och pissa i alla kattägares brevlådor
Ha gärna djur men håll dem under uppsikt