Spontant skulle jag säga att 2mm vid tryckplattan räcker mer än väl. Nä, bort med lamellpaketet och syna lameller och skivor efter skevhet. Om det verkar ok så finns det två saker att göra; Blästra stålskivorna med glas. Det ruggar upp dom lite så du kan binda olja på dom vid körning. Krävs för att få en bra funktion, därav namnet våtkoppling. Det andra jag tänker på är mer ovanligt men förekommer, byte av motorolja. En del oljor, trots "mc-olja" klibbar en del i kopplingen -speciellt när motorn är varm. Hade själv problem med det på 2 hojar för ett antal år sen. Men säg gärna vilken olja du använder, de flesta och vanligaste sorterna har inte den egenskapen. Dock vägrar jag använda Castrol GPS delsyntet vilket gav mig problem på bägge nämnda.
Så du säger 2mm är tillräckligt
Jag ska kolla lammellerna igen, har mätt och dom är inom susuki:s rekomendationer. Jag la skivorna på en glasskiva men såg inget. Har du någon bra ide att se skevheten?
Kan glasblästring av metall skivorna verkligen göra en skillnad? jag ska göra det också.
Köpte oljan av motorsport i landskrona som rekommenderades av deras verkstad.
Har provat bromsolja 5.1 o 4.1 det är ingen skillnad.
Jag ska kolla oljan och återkommer.