Nån som haft problem med ojämn å ryckig gång vid låga varv samt gaspådrag? Stiften ser bra ut, insprut.rengöring har ja provat för detta uppstod efter vinteruppehållet dock utan resultat. Sitter slipon på utan mappning, körde förra säsongen utan problem. Kan de vara TRE modden som börjat spöka. Ska testa med org.systemet på igen...
Jag skulle börja med att koppla ur TRE Modden, hjälpte inte det skulle jag kolla när hojen servades senast & speciellt när trottelsynkning, byte av tändstift, rengöring/byte av luftfilter & koll av ventilspel gjorts senast. Om hojen är servad enligt bok på verkstad eller privat (förhoppningsvis av någon som kan sin sak); Om all detta var i sin ordning skulle jag tänka på att problemet uppstod efter vinterförvaret & att något slaggat igen under uppehållet. Tankade du upp tanken till max & hällde du i någon i tanken som t.ex. "Motul Fuel System Clean"?
Du kanske måste köra igenom ett antal Clean spetsade bensintankar innan det släpper eller om du är modig - hälla i en Clean för bil & 50 l. i mc tanken; vet inte om det är att rekommendera men min hoj överlevde.
En sak jag kom att tänka på var att en annan hade liknande symtom & felet då var att en av gummimuffarna mellan luftburken & insuget hade vikt sig & motorn drog in tjyvluft den vägen. Han märkte bara av det på lågvarv & tomgång.
Annars blir det felsökning på givarna/sensorerna som kontrollerar/påverkar motorstyrningen.
När detta skrivs är ditt problem troligen redan löst men vem vet.