>Hanning<
Mr Hanning
Gör gärna det
Hallå, jag sitter och tänker beställa startmotor, sitter det en Denso i som original? Jag hittade den här:
http://www.emsglobaldirect.com/product.php?productid=236&cat=39&page=1 och tycker det ser märkligt billigt ut, en original i sverige kostar ca. 7500 och spinnin´wheel kunde ta hem en de inte ens visste märket på, men troligen är den kinesisk, på 3 veckor för 2600. Den här går ju lös på under tusenlappen med frakt?!
Jag har bestämt mig för att byta ut min 27 år gamla FZ mot en busa. Jag hade siktat in mig på att åka till tyskland och köpa en vit -08, då priset för en sådan motsvarar vad man får ge för en -05 här hemma.
MEN.. Vid en rundringning till våra kära försäkringsbolag så är det ingen som vill försäkra den, i alla fall inte till rimliga pengar (under 25' / år!) .
Så nu har jag resignerat och så smått börjat ställa in mig på att skaffa mig en svensksåld senare årgång av generation 1.
Är det något speciellt man skall se upp med? Har läst att kopplingen kan vara lite tvär ibland. Något annat specifikt?
/ Peter
Den du länkar till saknar info om effekt watt. Sen står det att OEM är Denso men inte vilket märke de säljer de ger sken av att det är OEM men säger det inte i klartext. 7500 kr är rena rånet för en elmotor med till & från slags mekanism. På bilar kan man renovera startmotorer & generatorer billigt varför inte på en hoj?
Ta reda på mer om den på länken läs på hayabusa.org om företagets produkter.
Tjena, en av mina är US import och den saknade parkeringsljus.
Jag skulle även gissa att det är en annorlunda strålkastarbild på en hoj som är avsedd för vänstertrafik.
Tja den startar ju motorn vilket i ditt fall borde vara glädjande.
Men den spinner som min gjorde med Biltemabatteri ungefär. Eller så är det mycket komp i din maskin
Ja startar gör den varje gång men det där "pistolskottet" 2 sekunder in i "hayabusa" klippet är lika oroande varje gång. Det sitter ett nytt Shorai 14ah batteri med 230 cca i den, vart så less på den ifjol att jag inte orkat titta på den ens.
Har inte orkat läsa hela problematiken , Men det är inte så att du har en TRE-mod som sitter där å fuckar upp det hela?
Alternativt , Har du byglat kopplingsbrytaren?
Båda dessa ger förändrat tändläge och kan inverka negativt
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |