Comeback
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 25 Jul 2010
- Hoj
- Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Vad jag förstått fick jag en bättre regulator som inte skulle gå sönder lika lätt som den tidigare,Vad tror du om 2014-2022 regulatorn på Busa Gen 2, är det en Mosfet serie/open?
Den heter: 32800-10G40
Frågan är, fick du en bättre regulator eller bytte Suzuki bara ut den? Tänker om du sett ifall de då bytt ut kontaktstyckena också?
För problemet var att när laddningen upphörde(?) pga fel på den tidigare regulatorn så sågs det som en säkerhetsrisk (i USA?). Utseende mässigt ingen skillnad mot den tidigare regulatorn.
Det jag reflekterade över var antalet anslutna sladdar. Det var 6 eller 7 sladdar från regulatorn till kablaget på GSX1300R, inte tre (stator kablarna) + två (Plus & Minus) = 5 så jag funderade över funktionen. Enligt Elschemat 7 sladdar. Vad jag kunde se. Utdrag ur elschemat nedan. Kan det vara så att Plus (R) och Minus (B/W) är dubbla ? Dom är dubbla, längre upp i elshemat ansluts båda (R) till EN ledning och båda (B/W) till EN annan ledning.
Med tanke på kylflänsens storlek gissar jag det är en "short"/"shunt" regulator.
Bifogat
Last edited: