HayabusaMan
Gudomlig sporthojare
Vad är originalregulatorn jag har för typ då? (Busa gen1)
Är den bättre eller sämre än de bättre eftermarknadsalternativen som stoltserar med ord som "upgrade" osv osv?
Fick svar idag på en Söndag å allt från Ultimate Rectifier i Holland där jag bara enkelt frågade om detta var en "Shunt regulator"
Fick vänligt svar och tack för intresset och fick till svar att det är en Mosfet shunt regulator.
De kompletterade med lite övrigt som:
- 3 Year warranty on all our Ultimate Rectifiers
- Higher maximum charging current of at least 60A
- Very accurate output voltage of 14.2V +- 0.2V (lower than competitors which is better for new battery types)
- Applicable to any 12V battery type
- Overtemperature protection
- Overvoltage protection
- Undervoltage protection
Jag vet fortfarande inte direkt vad jag pratar om eller har energin till fördjupning, utan vill bara veta att jag har en bra laddning och ev bättre än originalet. (Om det nu skulle vara något fel på den)
Är den bättre eller sämre än de bättre eftermarknadsalternativen som stoltserar med ord som "upgrade" osv osv?
Fick svar idag på en Söndag å allt från Ultimate Rectifier i Holland där jag bara enkelt frågade om detta var en "Shunt regulator"
Fick vänligt svar och tack för intresset och fick till svar att det är en Mosfet shunt regulator.
De kompletterade med lite övrigt som:
- 3 Year warranty on all our Ultimate Rectifiers
- Higher maximum charging current of at least 60A
- Very accurate output voltage of 14.2V +- 0.2V (lower than competitors which is better for new battery types)
- Applicable to any 12V battery type
- Overtemperature protection
- Overvoltage protection
- Undervoltage protection
The Ultimate Rectifier
The Ultimate Rectifier is the most reliable voltage regulator/ rectifier manufacturer in the world. The UR comes with a 3-year warranty.
ultimaterectifier.com
Jag vet fortfarande inte direkt vad jag pratar om eller har energin till fördjupning, utan vill bara veta att jag har en bra laddning och ev bättre än originalet. (Om det nu skulle vara något fel på den)
Last edited: