Min genom tiderna största idol är en chopperbyggare som svängde in och parkerade sin chopper, efter honom kommer en blåvit bil och grisnitar.
Konversation mellan Polis (P) Choppersnubbe (C) på ett ungefär:
P: Helvete vad du gasade där borta
C:Har du någon mätning?
P: Näe, men jag såg att det gick för fort.
C:Ingen mätning, inget snack. (vänder sig bort och fortsätter snacka med polarna)
P: Du har ju för fan miniskylt också
C: Den andra ligger i packväskan, du kan få se den om du vill
P: (eldar upp sig som fan och börjar gorma)
C: Tänker du ge mig böter för skylten så gör det, jag har råd, men håll för fan igen käften, jag behöver inte stå här och lyssna på ditt jävla gnällande, du har rätt att skriva ut böter, det är allt.
P: Det kan du lita på att jag kommer att göra (börjar skriva som fan)
C: Du vet att jag kommer att överklaga, hur många beslut som helst, alla här (nickar mot dom andra hojåkarna) såg att jag satte på miniskylten efter att jag stannade här, och du är ensammen i din bil, om inte annat kommer du att få besöka rätten för att vittna när jag har överklagat...
P: hoppar in i bilen och lägger 5 skattekronor lakrits på asfalten när han åker.
Undrar hur C blir behandlad nästa gång han blir stoppad....
En viktig sak har han rätt i, poliser har rätt att bötfälla, att gorma gör dom bara för sitt eget höga nöjes skull, det behöver man inte ta, dom ska fan vara trevliga mot sina kunder dom med.
Gormar någon polis mot dig, och ändå ger dig böter, anmäl honom för otrevligt/hotfullt betende, om inte annat kanske han tröttnar när han för tionde gången får prata med chefen.
Om dom skiter i böterna och bara gormar, anmäl inte, bjud honom på nöjet att få vara "auktoritär", han törs säkert inte säga emot frun hemma.